آجر سه سانتی

آجر سه سانتی

آجر ها مصالح ساختمانی با اهمیتی می باشند که  کاربردهای متفاوتی دارند و یکی از اهدافی که از آن ها استفاده می شود ، نما سازی ساختمان ها می باشد . آجر نماها با توجه به انواع مختلفی که دارند از جمله مصالح محبوب در نما سازی به شمار می روند که در این میان یکی از پرکاربرد ترین  آن ها ، آجر سه سانتی می باشد که گاها آجر پلاک نیز نامیده می شود . آجر سه سانتی از جمله قدیمی ترین انواع آجر نما می باشد که ضخامت بسیار کمی دارند و به همین دلیل در زیبایی نمای ساختمان بسیار تاثیر گذار می باشند.

این آجر ها به این دلیل سه سانتی نامیده شده اند که نمونه های اولیه ی تولید شده از آن ها دارای عرض سه سانت و ابعاد 4*20 بودند و با وجود این که بعد ها این آجر ها را در عرض های دیگری همچون 3.5 و 4 سانتی متری نیز تولید کردند ، نام آن ها تغییر نکرد و تا به امروز نیز به همین نام شناخته می شوند .

آجر سه سانتی

آجر سه سانتی نما در انواع رنگ های مختلف قرمز ، زرد ، سفید ، لیمویی ، پوست پیازی و …. و در طرح های مختلف  دندانه موشی ، لب گرد ، لب قاشقی تولید و به بازار عرضه می شوند .

رنگ زرد در میان تمامی رنگ های موجود آن ها پر کاربردترین  و محبوب ترین رنگ به شمار می رود . جدیدترین آجر نما که موجب زیبایی نما ها می شوند و بر فرم معماری می افزاید نمایی با طراحی شیشه ای رنگی به فرم لوزی یا مربعی می باشند . فرم های پلاک ساده پخ ، لوله ای ، دو سر پخ ، دندانه ای طنابی ، گلبرگ ، یک بر پخ ، ال پخ و الماسی از دیگر فرم های این آجر ها می باشد .

طراحی سازه با آجر نما
بیشتر بخوانید

از مهمترین مزیت این آجرها مقاومت آن ها  در برابر گرما و سرما و رطوبت زیاد می باشد که به همین علت  به راحتی شوره نمی زنند و تغییری در ظاهر آن ها ایجاد نمی شود . علاوه بر این ، آجر های سه سانتی در برابر تابش نور خورشید نیز بسیار مقاوم می باشند و به راحتی تغییر رنگ نمی دهند .

قیمت آجر سه سانتی

قیمت آجر سه سانت نما بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد که نوع آن ها ، کیفیت و برند سازنده از جمله ی آن ها می باشد .  برای برآورد هزینه ها در استفاده از این آجر ها لازم است تا علاوه بر قیمت خود آجر ، متراژ کار نیز در نظر گرفته شود . اما به طور کلی قیمت آجر سه سانت نما در مقایسه با سایر آجر ها ارزانتر و به صرفه تر می باشد و به همین جهت نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد .

جهت اجرای انواع آجر نسوز با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *