آجر معمولی بعنوان آجر کف فرش

آیا می توانید از آجرهای معمولی به عنوان کف فرش استفاده کنید؟

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که امروزه در دسترس ماست. به همین دلیل، این یکی از اولین موادی است که هنگام فکر کردن به طراحی هاردسکیپ از ذهن ما عبور می کند. اما، به همان اندازه که زیبا و همه کاره هستند، آیا می توانیم از آجرهای معمولی به عنوان کف فرش استفاده کنیم؟

خوب، در واقع، برخی از انواع آجر وجود دارد که در واقع می توان از آنها به عنوان کف فرش استفاده کرد، در حالی که برخی دیگر برای هدفی کاملاً متفاوت ساخته می شوند. بنابراین، قبل از اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید در مورد دو نوع اصلی آجر صحبت کنیم.

آیا می توانید از آجرهای معمولی به عنوان کف فرش استفاده کنید؟

به طور عمده دو نوع آجر وجود دارد: آجر نما و آجر سفالی.

آجر نما  آنهایی هستند که معمولاً در ساخت خانه ها استفاده می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که به صورت عمودی روی هم چیده شوند. این آجرها همان آجرهایی هستند که در مرکزشان سوراخ دارند.

در حالی که آجرهای سفالی آنهایی هستند که جامد و بدون سوراخ و سطح صاف هستند. مقاومت بسیار بیشتری نسبت به آجرهای نما دارند و توصیه می شود از آنها به عنوان کف فرش استفاده شود.

آجرهای سفالی نه تنها در ساختار خود مقاومت بیشتری دارند. آنها می توانند در برابر چرخه های بالقوه یخ-ذوب که ممکن است در سخت ترین شرایط اتفاق بیفتند، مقاومت کنند.

برخی از آنها نیز سیمی هستند، به این معنی که شما یک آجر با ساختار اکسترود شده زبر دارید که از لغزنده شدن آن جلوگیری می کند، چیزی که برای کف فرش ضروری است.

بنابراین اکنون می دانید که تا زمانی که آجر سفالی است، می توانید از آنها در طراحی پاسیو سنگ فرش خود استفاده کنید. با این حال، آجرهای صورت توصیه نمی شوند.

اکنون در مورد برخی از آجرهایی که می توانید استفاده کنید صحبت می کنیم.

انواع آجر کف فرش معمولی

یک سلب مسئولیت سریع قبل از اینکه ادامه دهیم. وقتی می گوییم آجر، در مورد آجرهای واقعی صحبت می کنیم که از خاک رس ساخته شده اند. تولیدکنندگان زیادی هستند که از بتن “آجر” می سازند و آنها را رنگ می کنند تا شبیه آجرهای طبیعی شوند.

در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟
بیشتر بخوانید

در حالی که آجرهای بتنی بسیار مقاوم‌تر و ارزان‌تر هستند، آجر واقعی محسوب نمی‌شوند. البته هنوز هم می توان از آنها به عنوان آجر کف فرش استفاده کرد و مسلماً بهتر از آجرهای واقعی هستند.

وقتی در مورد آجرهای واقعی صحبت می شود، گزینه های زیادی وجود ندارد که بتوانید از بین آنها انتخاب کنید. تنوع رنگ بسته به منطقه ای که آجرهای شما از آن می آیند بسیار متفاوت است، اما آنها همیشه آن رنگ قرمز مایل به قهوه ای را خواهند داشت.

در مورد طراحی، رمز و راز زیادی وجود ندارد. همه آنها بلوک های مربعی هستند که فقط از نظر ابعاد می توانند متفاوت باشند.

تعمیر و نگهداری کف فرش های آجری

کف فرش های آجری اگر به درستی از آنها مراقبت شود می توانند سال ها دوام بیاورند. برای شروع، توصیه می شود حداقل دو بار در سال آنها را با فشار بشویید و در صورت ریزش بلافاصله آنها را تمیز کنید. صابون زیست تخریب پذیر می تواند به راحتی هر گونه لکه و همچنین هر خزه ای را که روی آن شروع به رشد می کند، پاک کند.

آجرها به طور طبیعی می توانند رطوبت را جذب و آزاد کنند، این همان چیزی است که برای آن ساخته شده اند. اگر نصب مناسبی داشته باشید، زهکشی مشکلی ایجاد نمی کند و آجرهای شما کاملاً خوب می شوند.

با این حال، همچنان توصیه می شود که پس از هر شستشوی فشار، آجرهای خود را آب بندی کنید. و از این جنبه، شما باید در انتخاب نوع مناسب درزگیر برای آجر بسیار مراقب باشید.

شما باید از درزگیر استفاده کنید که به طور خاص برای آجر طراحی شده است. آنها از آجر بدون به خطر انداختن ظاهر و رنگ محافظت می کنند. از فینیشرهای براق دوری کنید. اگر می خواهید سطحی براق داشته باشید، به سراغ سیلرهایی بروید که طراحی مرطوب دارند.

هزینه کف فرش آجری

آجر نسوز پرتقالی
بیشتر بخوانید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کف فرش های آجری کمی گران تر از کف فرش های بتنی هستند.

همه اینها فقط با در نظر گرفتن مواد، بدون هیچ ابزار و مواد دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید یا در نظر گرفتن استخدام کمک حرفه ای، چیزی است که در واقع باید در نظر بگیرید.

استخدام افراد حرفه ای برای انجام کار برای شما می تواند از بسیاری از سردردها و سرمایه گذاری های بد جلوگیری کند، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین گزینه را داشته باشید.

مزایا و معایب استفاده از آجر بعنوان کف فرش

مزایا :

در اینجا برخی از مزایای استفاده از آجر به عنوان کف فرش آورده شده است.

  • ظاهر کلاسیک

کف فرش های آجری ظاهر و احساس بسیار کلاسیکی را به خانه مدرن شما ارائه می دهند.

  • مواد بادوام

آجرهای معمولی ممکن است در مورد گذرگاه ها چندان بادوام نباشند. با این حال، آجرهای کف فرش نسبتاً قوی تر هستند و کمتر در معرض آسیب هستند.

  • تعمیرات آسان

کف فرش های آجری را می توان به راحتی و بلافاصله تعمیر کرد.

  • قابل بازیافت

آجرهای کف فرش بسیار قابل بازیافت هستند. اگر قصد دارید کف فرش خود را تغییر دهید، می توانید آجرهای آن را برای بازیافت بفرستید.

  • ارزش خانه را اضافه می کند

کف فرش های آجری با تقویت ظاهر خانه شما ارزش قابل توجهی به آنها می بخشد.

معایب

  • گران

از آنجایی که کف فرش های آجری بسیار خوب به نظر می رسند، کمی گران تر از کف فرش های سیمانی معمولی هستند.

  • نیاز به آب بندی دوره ای دارد

تعمیر و نگهداری کف فرش های آجری کاری کاملاً یک کار است زیرا باید بارها و بارها مهر و موم شوند.

  • نصب و راه اندازی پر زحمت

از آنجایی که آجرهای جداگانه برای تشکیل یک کف فرش طولانی نصب می شوند، کف فرش های آجری می توانند فرآیند نصب بسیار سختی داشته باشند.

  • گزینه های طراحی محدود

تنها گزینه های زیادی وجود دارد که کف فرش های آجری دارند. آنها تعداد بسیار محدودی از رنگ و طرح دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *