آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان

آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان

نمای بخش های مختلف ساختمان ها از قبیل نمای خارجی،نمای ورودی ساختمان و حتی نمای داخلی نقش بسیار مهی در زیبایی ساختمان ها،جذابیت و چشم نواز بودن آن ها دارد.طراحی نما برای ساختمان علاوه بر زیبایی ساختمان در زیبا سازی شهر نیز نقش موثری دارد و در صورتی که از نماهای زیبا استفاده شود ارزش ملک و منطقه بالا می رود.

از مهمترین و اصلی ترین بخش های ساختمان که در طراحی و دکوراسیون آن به چشم می خورد و اهمیت ویژه ای دارد ورودی ساختمان ها می باشد.این قسمت از ساختمان ها اولین بخشی از ساختمان می باشند که در هنگام وارد شدن به ساختمان دیده می شوند.این بخش از ساختمان ها علاوه بر ساختمان های مسکونی در ساختمان های اداری و تجاری و … نیز اهمیت دارند و به عبارتی زیبا بودن نمای آن ها  بر ارزش ملک می افزاید.

آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان از مصالح مهم و پر کاربرد می باشد که ترکیب رنگی فوق العاده ای را می توان به وسیله ی آن ایجاد کرد و با به کار بردن درب و باکس ها یا گلدان های زیبا در ورودی می توان این زیبایی را دو چندان نمود.از آن جایی که ماهیت آجر نسوز گرم می باشد استفاده از آن در ورودی ساختمان ها،فضایی گرم و دلنشین ایجاد می کند و افرادی را که از بیرون به داخل ساختمان می آیند با حس گرمی در محیط داخلی خانه به داخل هدایت می شوند.

آجر نسوز در نمای ساختمان به علت قابلیت شگفت آوری که دارد و همچنین به دلیل تنوع رنگ و بافت آن در الگو های متنوع و بی شمار  قابل طراحی و اجرا هستند که هر کدام جلوه ی خاص به ساختمان می دهند.ورودی ساختمان ها می تواند نشان دهنده نمای ساختمان نیز باشد و هر چه قدر که نمای زیبایی برای ورودی به کار برده شود به بیننده از نمای داخلی خانه نیز خبر می دهد.به عبارت دیگر نمای بیرونی می تواند نشان دهنده ی نمای داخلی خانه ها نیز باشد.

چگونه آجرهای سفالی ساخته میشود- همه آنچه باید در مورد آنها بدانید
بیشتر بخوانید

نحوه کاربرد آجر نسوز در ورودی ساختمان :

استفاده از آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان نیازمند دقت و تمرکز برای انتخاب رنگ و ترکیبات رنگی به کار برده شده می باشد. برای طراحی ورودی ساختمان با آجر نسوز باید در نظر داشت که درب ورودی و هر چیزی که در آن محیط به کار برده می شوند هماهنگ و سازگار با رنگ آجر نسوز باشد و طراحی خلاقانه و دقیق به کار برده شود . برای طراحی ورودی ساختمان با آجر نسوز می توان از روش هلی مختلف آجر چینی استفاده نمود و طرح های متنوع و زیبایی به شکل های ساده یا سه بعدی و … ایجاد نمود . بنابرین انتخاب مصالح ، رنگ و طرح نما و الگوی چیدمان آن ها از عوامل مهم انتخاب و طراحی ورودی ساختمان به وسیله ی آجر نسوز می باشد .

دلایل استفاده از آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان

همانطور که می دانیم آجر نسوز از خاک نسوز تولید می شود و در مر حله ی تولید در داخل کوره زیر دمای بسیار زیادی قرار می گیرند که این امر موجب افزایش مقاومت و دوام آن ها می شود.آجر نسوز علاوه بر مقاومت بالایی که دارند ضد آتش و ضد آب نیز می باشند و در برابر تابش نور خورشید و یا بارش باد و باران و … مقاوم می باشند.از آن جایی که ورودی ساختمان ها فضای بیرونی ساختمان ها را شامل می شوند و ارتباط مستقیم با نور خورشید و باد و باران و … دارند استفاده از برخی مصالح موجب می شود به مرور زمان مصالح خورده یا فرسوده شوند و تغییر رنگ پیدا نمایند.

رنگ های آجر
بیشتر بخوانید

اما آجر نسوز به علت داشتن رنگ طبیعی با تابش مستقیم نور خورشید تغییر رنگی در ظاهر آن ها ایجاد نمی شود و همچنین به علت ضد آب بودن رطوبت نیز در آن ها تاثیر نمی گذارد و موجب سفیدی آن ها نمی شود.بنابرین با اطمینان می توان گفت که استفاده از آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان بهترین و درست ترین انتخاب به شمار می رود.برای استفاده از این نما ها نیازی به ملات نمی باشد و در نتیجه نمای زیبا تری ایجاد می نماید.

مزیت استفاده از آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان

  • مقاوم در برابر حرارت بالای ناشی از تابش مستقیم خورشید در فصول گرم
  • مقاوم در برابر تغییرات جوی از قبیل باد و باران
  • ضد آب بودن
  • مقاوم در برابر یخ زدگی در فصول سرد سال
  • دوام و مقاومت بالا
  • کیفیت بالا و طول عمر زیاد
  • اتصال راحت و مناسب با سازه
  • دارای تنوع رنگی بسیار زیاد
  • دارای تنوع در ابعاد و اندازه
  • عدم نیاز به نگهدارنده در استفاده از آن ها
  • تنوع بالا در الگوی چیدمان و قابلیت چینش در روش های مختلف
  • کیفیت زیاد و عدم شوره یا سفیدک زدن نما
  • سازگار با محیط و نبود مواد مضر در مواد اولیه آن ها
  • مقاوم در برابر ضربه و خراشیدگی
  • قابلیت طراحی سبک مدرن ، کلاسیک ، ایرانی و سنتی
  • عایق مناسب حرارتی و برودتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *