آجر نما در مکان‌های تفریحی

آجر نما در مکان‌های تفریحی

امروزه سپری کردن اوقات فراغت ابعادی بیشتر از تفریح، بازی و استراحت در مقایسه با گذشته دارد. بهترین و پایدارترین فضای عمومی که دربرگیرنده دامنه گسترده از افراد است.باید برای انواع مناسبات و مسائلی که انسان در بعدهای متفاوت زندگی با آنها روبروست مکانهایی طراحی و ایجاد شود.

فضاهای تفریحی به دلیل سازگاری با تمام افراد جامعه از تمامی اقشار برای بهتر کردن تبادلات فرهنگی مورد توجه هستند. این فضاها مکان مناسبی برای گذراندن اقات فراغت هستند. مکان تفریحی رابطه ناگسستنی با ماهیت فرهنگی و اجتماعی دارند و نیازهای مادی و روحی شهروندان را برای بالا بردن سطح کیفی زندگی تامین می کنند.

آجر نما در مکان‌های تفریحی

امروزه صنعت گردشگری به عنوان بخشی از تمدن عصر به شیوه‌ای برای تامین نیاز معنوی انسان و ایجاد همبستگی در جوامع است. به همین سبب فعالیت‌های تفریحی توریستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهره‌گیری آجر نما در مکان‌های تفریحی کمک شایانی به هنر معماری برای خلق فضاهایی پرطراوت و متناسب با اصالت ایرانی می‌کند.

آجر نما در مکان‌های تفریحی

دلبستگی و وابستگی انسان به طبیعت ریشه در نیازهای روانی و حتی اجتماعی او دارد. تلاش برای ایجاد مکانهای طبیعی آرامش انسان را میسر می‌کند. آجر که خویشاوند دیرین خاک است در سوز و گداز کوره‌های آجر پزی پخته می‌شود. به درجه‌ای از استحکام می‌رسد که تبدیل به سنگی سخت می‌شود.

این قطعه‌های مستحکم در ابعاد و رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود. برای هر نوع ساخت و سازی مناسب است. آجر نما در مکان‌های تفریحی یکی از کاربردی‌ترین مصالح برای زیبا سازی فضای شهری است. آجر نما که در استقامت و پایداری حرف اول را در میان بسیاری از مصالح می‌زند. برای ایجاد مکان که در معرض بارهای وارده همچون ضربه، باد، سرما و گرما را دارد بسیار مناسب است.

طراحی نمای داخلی
بیشتر بخوانید

آجر نما در مکان‌های تفریحی

بکارگیری آجر نما در مکان‌های تفریحی همچون کافه‌ها فضای دنج و صمیمی ایجاد می‌کند. مکانی که می‌تواند پاتوقی همیشگی برای دورهمی‌ها و دوستی‌ها باشد. طرح‌های خلاقانه‌ای به وسیله آجر ایجاد می‌شود میتواند هزینه‌ای به مراتب کمتر از سایر مصالح داشته باشد.

بدون شک یکی از طراحی‌های خاص در معماری دکوراسیون داخلی کافی‌شاپ است. همین طراحی بر کسب و کار کافه‌دارها تاثیر فراوانی دارد. آجر متریالی آشنا با طبیعت برای فراهم آوردن لحظاتی پر از آرامش در فضایی آرام همچون کافه بسیار تاثیرگذار است.

آجر نما در مکان‌های تفریحی

آجر نما در مکان‌های تفریحی پرتردد همانند پارک‌ها شایسته‌ترین انتخاب است چرا که همخوانی موزونی با مکان سبز و پرنشاط دارد. ایجاد راهروهایی با آجر کف فرش زیبایی فوق‌االعاده‌ای به فضا می‌بخشد. ایجاد پرچین‌های آجری، حوضچه‌ها و آتشدانهای زیبا در محوطه پارک بی تردید بر جذابیت این مکان می‌افزاید.

آجر نما در مکان‌های تفریحی دیگری همانند تفرجگاه‌ها، در معماری سینماها، ورزشگاهها و سایر مکانهای عمومی بسیار کارآمد است.

آجر نما در مکان‌های تفریحی

آجر با توجه به مکانی که از آن بهره‌گیری می‌شود در انواع مختلف تولید می‌شود.جای هیچ نگرانی نیست که متناسب با نوع کاربری آجرهایی با ویژگی‌های مناسب وجود دارد.در فضاهای بیرونی و اماکن سرپوشیده امکان استفاده از آن وجود دارد. آجرهای نسوز، کف فرش، گلبهی، زرد، قرمز و.. می‌توتند گزینه‌های انتخابی شما در صورت استفاده از آجر برای نماسازی باشد. همه این آجرها در گستره وسیع از رنگها تولید می‌شوند که بسته به نیاز و متناسب با سایر مصالح می‌تواند انتخاب شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *