آزمایش آجرهای عایق در دمای بالا

تکنیک های آزمایش آجرهای عایق در دمای بالا

آجرهای عایق دمای بالا آجرهای مهندسی شده خاصی هستند که در پروژه های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

پس از ساخت این آجرهای عایق ، معمولاً آنها را تحت روش‌های دقیق آزمایش قرار می‌دهند تا از استحکام کافی برای استفاده مورد نظرشان اطمینان حاصل شود.

هدف از آزمایش آجرهای عایق دمای بالا

بررسی فرآیند تولید دلیل اصلی آزمایش آجرهای عایق با دمای بالا است.

کار بر روی ایراداتی است که پیدا می شود تا اطمینان حاصل شود که محصول قابل فروش است. همچنین برای تضمین عملکرد و کیفیت آجرهای عرضه شده در بازار است.

آجرها باید قادر به مقاومت در برابر شرایط جوی محلی باشند و نباید حاوی موادی باشند که به آنها آسیب وارد کند یا پوشش های اعمال شده مانند گچ، رنگ یا رنگ آمیزی، به این دلیل است که از آنها در ساخت و ساز مسکن استفاده می شود.

استحکام آنها باید به اندازه ای باشد که بتواند بار مرده ساختمان و بار زنده را تحمل کند.

همچنین، برای اینکه تنش‌های بی‌رویه زیادی ایجاد نشود، حرکات حرارتی نباید آنقدر زیاد باشد.

بنابراین، آزمایش باید شامل حصول اطمینان از این باشد که آجرها تمام ویژگی های مورد نیاز برای استفاده موثر در ساختمان را دارند.

آزمایش آجرهای عایق در دمای بالا

1.       بررسی های کیفی اولیه

با زدن دو آجر دستی، می توانید کیفیت را سریع بررسی کنید.

با این حال، صدای کسل کننده، یا یک ماده با آتش نرم یا یک ماده ترک خورده را نشان می دهد. به همین ترتیب، آجرهایی که با لبه سکه خراشیده و ساییده نمی شوند، در واقع سخت هستند و قطعا کیفیت خوبی دارند.

اگرچه آجرهای بدون حلقه خوب هنوز هم ممکن است برای اهداف مختلف ساختمانی مناسب باشند، زیرا این آزمایش‌ها فقط برای تعیین برخی از بهترین مواد اعمال می‌شوند.

ظاهر کلی یک آجر ممکن است نشان دهنده سریع کیفیت باشد. شکل‌ها و اندازه‌های منظم، سطوح بدون لک و عاری از ترک‌ها همگی نشانه‌های آجر خوب هستند.

اگرچه تفسیر رنگ بسیار دشوار است، اما در یک دسته آجر از هر آجرکاری ، رنگ‌های تیره‌تر احتمالاً از آجرهای سخت‌تر، بادوام‌تر و قوی‌تر هستند.

2.       مقاومت در برابر فرسایش

رطوبت و جاری شدن آب می تواند از علل خرابی شدید ساختمان باشد. آجرهای خاکی پخته نشده در اثر آب از بین می روند یا فرسایش می یابند.

در همین حال، پختن باعث می شود آجر مقاومت عالی در برابر فرسایش آب ایجاد کند.

آزمایش مقاومت در برابر فرسایش توسط آب شامل خیساندن نمونه‌های آجر در آب به مدت 24 ساعت است، آجرهای خوب هیچ نشانه‌ای از نرم شدن یا افتادگی نشان نمی‌دهند.

آزمایش دیگری که شدیدتر است شامل پاشیدن آب به مدت چند هفته روی آجر است.

این امر امکان جداسازی آجرها را به گروه‌های کیفی مختلف فراهم می‌کند، زیرا آجرهای با کیفیت پایین فرسایش می‌یابند اما آجرهای با کیفیت بالا بدون تأثیر می‌مانند.

3.       نفوذ باران

معمولاً جذب آب نسبتاً زیاد در دیوارهای آجری قابل قبول است زیرا آب باران پس از ایجاد شرایط آب و هوایی خوب خشک می شود.

با این حال، در برخی شرایط دیگر، باران بر روی دیوارهای ساخته شده با آجرهای با جذب کم ممکن است از طریق شکاف های کوچک بین آجر و ملات وارد سطح دیوار شود.

می‌توانید آزمایش‌های نفوذ باران را با ساختن دیوارهایی که در یک طرف در معرض باران یا اسپری آب قرار دارند و در طرف دیگر محافظت شده را مشاهده کنید، تنظیم کنید.

4.       مقاومت در برابر سایش و دوام

به منظور بررسی عملکرد و مقاومت در برابر سایش توسط ماسه بادی، دیوارهای آزمایشی کوچکی را می توان در فضای باز از انواع مختلف آجر ساخته شده در هر کاری ساخت.

تغییرات مشاهده شده در سطح آجر در طول زمان نشان دهنده میزان مقاومت در برابر سایش آجر خواهد بود.

نتیجه

این تکنیک ها به شما کمک می کند تا به طور موثر بهترین آجرهای عایق دمای بالا را بررسی و تعیین کنید.

همچنین فراموش نکنید که باید خرید خود را به یک سازنده قابل اعتماد و شایسته بسپارید.

ما در شهر آجر انواع آجر نسوز و آجر نما را برای شما مشتریان عرضه میکنیم. چنانچه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر قبل از خرید دارید با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

آجر مناسب برای مناطق زلزله خیز
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *