الگوهای مدرن در نمای آجری

الگوهای مدرن در نمای آجری

با الگوهای مدرن در نمای آجری آشنا شوید؛ نمای ساختمان نشان دهنده ی سلیقه افراد می باشد و اولین قسمت از ساختمان می باشد که می تواند چشم را خیره کند و موجب ارتباط یک فرد با ساختمان شود . استفاده از نمای زیبا در ساختمان ها تا حدود زیادی می تواند بیانگر طرح داخلی ساختمان ها نیز باشد.

افرادی که مدرن بودن را دوست دارند و در داخل ساختمان ها به آن اهمیت می دهند در نمای خارجی  ساختمان نیز همین کار را می کنند و طرح های مدرن به کار می برند.طراحی نما ساختمان و همچنین نحوه اجرای آن تاثیر بسزایی در نشان دادن برداشت افراد از آن ساختمان دارد و دوستدار مدرنتیته بودن یا سنتی بودن افراد را نشان می دهد . به کاربردن الگوهای مدرن زیبا در نمای ساختمان در زیبا سازی و ظاهر شهر نیز تاثیر می گذارد .

نمای آجری از جمله نماهایی می باشد که به دلیل قابلیت های فراوان ، برای هر دو مورد ایجاد طرح سنتی و مدرن در ساختمان ها به کار برده می شود . این محصول که زیبایی های قابل توجهی در نما ایجاد می کند ، از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد و هم در طراحی ساختمان ها به روش سنتی به کار برده می شود و هم برای ایجاد نمای مدرن.

تنوع رنگ در نمای آجری

نمای آجری با توجه به تنوع در طرح و رنگ و روش های بسیار زیاد چیدمان ، موجب ایجاد الگوهای مدرن در نمای ساختمان ها می شود و زیبایی های چشم نوازی را ایجاد می کند. الگوهای مدرن در نمای آجری با چیده شدن آجر نما به صورت منظم یا نا منظم ایجاد می شوند.

نمای آجری ازجمله مصالح سنتی می باشد طرح نوینی برای ساختمان ایجاد می نماید.استفاده از آجر برای نما از گذشته مرسوم بود اما با مدرنیته شدن جامعه روز به روز طرح ها و چیدمان های متفاوت تری به وجود آمدند .

الگوی مدرن در نمای آجری از طریق آجر نسوز نما با ضخامت های مختلف ایجاد می شود که بیرون زدگی و چرخش در زوایای مختلف در ایجاد نما موجب می شود تا طرح های متنوعی ایجاد شود و سایه اندازی ها در طول روز به دلیل اختلاف سطح که از استفاده از آجر های با ضخامت متفاوت ایجاد می شود ، جلوه ای ویژه و زیبا به ساختمان ها می دهد.

اجرای نمای آجری
بیشتر بخوانید

نمای آجری

نمای ساختمان با آجر در صورتی که طبق اصول طراحی به کار گرفته شود و رنگ بندی ها و چینش آجر ها در نما  به بهترین نحو انجام شود ، الگوی  مدرنی را در ساختمان ها به وجود می آورند  . نمای آجری در صورتی که از آجر های مرغوب استفاده شود ، نیاز به نگهداری و تمیزکاری زیاد ندارند و تا مدت زیادی ماندگاری خود را حفظ می کنند . الگوهای مدرن ایجاد شده با نمای آجری بر روی ساختمان تا سال های سال مدرن باقی می مانند و زیبایی خود را از دست نمی دهند و این ادعا را می توان با مشاهده ی بسیاری از بناهای تاریخی و یا ساختمان های قدیمی که از نمای آجری در آن ها استفاده شده ثابت کرد که با گذشت زمان هنوز زیبایی و جذابیت خود را دارند .

نکات مهم در ایجاد نمای مدرن برای ساختمان ها :

هماهنگی و سازگاری نما با سازه اصلی :

از مهمترین مشخصه ها استاندارد در طراحی و اجرای نما برای ساختمان ، ساز گاری و هماهنگی آن با اجزا ساختمان می باشد . بنابرین باید بدنه ساختمان با ساختار سازه ای ساختمان اتصالات یک پارچه داشته باشد و کلیت نما اتصالات محکم و مقاومی با سازه داشته باشد .

سازگاری با اقلیم :

نما در ساختمان باید با شرایط و تغییرات آب و هوایی سازگاری داشته باشد و متناسب با اقلیم منطقه انتخاب شود .

همخوانی با نقشه ساختمان :

طراحی نما و اجرای آن باید با پلان و نقشه ترسیم ساختمان ، از زمان شروع تا زمان بهره برداری همخوانی و هماهنگی داشته باشد .

طراحی و اجرا سازگار و هماهنگ با عملکرد سازه :

ساختمان ها به منظور خاصی احداث می شوند و کاربری های مختلف دارد ( مسکونی ، تجاری ، اداری ) بنابرین نوع مصالح و نمای به کار رفته در آن ها باید متناسب با هویت ساختمان ، نحوه کاربری و عملکرد آن انتخاب شود .

کارخانه آجر نما
بیشتر بخوانید

دلایل استفاده از آجر در ایجاد نمای مدرن :

  • تنوع در ضخامت رنگ و طرح
  • عایق حرارتی و برودتی برای ساختمان ها به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین
  • ثبات رنگ و طبیعی بودن آن
  • دمده نشدن آن از گذشته تا به امروز
  • ایجاد حس گرمی ، نوستالژیک و فضایی مدرن
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آن
  • سرعت اجرای بالا
  • دوام و ماندگاری بال
  • استفاده نکردن از ملات در اجرای آن
  • قابلیت چینش در طرح ها و اشکال مختلف
  • قابلیت ترکیب آن با سایر نما ها

روش ایجاد الگوی مدرن با نمای آجری

این مسئله که آجر ها جزو قدیمی ترین مصالح برای ساخت و ساز و ایجاد نما در ساختمان ها می باشند کاملا حقیقت دارد. آنچه که آجر را از سنتی بودن به مدرن بودن می کشد قابلیت انعطاف این محصول می باشد.آجر از گذشته تا به امروز به دلیل مدرن بودن جامعه تفاوت هایی کرده است که می توان دنیای مدرنی را به وسیله ی آن ها ایجاد کرد.

آجر نسوز در نتیجه ی  تغییر و تحولاتی که بر آجر ها اعمال شد به وجود آمدند . این محصول بسیار با دوام و ماندگارتر از آجر های معمولی می باشند که دارای  شکل و طرح و رنگ های گوناگونی می باشند که مهندسان و معماران توانستند با آن الگوهای مدرن برای ساختمان ها طراحی کنند.

آجر نسوز قابلیت تولید در ضخامت های مختلف را دارند و در نتیجه به عنوان مصالحی مهم برای نما ها به کار گرفته شدند. چینش آجر نسوز نما با خلاقیت و ایجاد طرح های زیبا ، سه بعدی ، کلایسیک و … این محصول سنتی را در جامعه ی مدرن برای ایجاد نمای مدرن پر طرفدار کرد.ایجاد الگوی مدرن در نمای آجری کار هر کسی نمی باشد و فقط معماران و مهندسان خوش ذوق و کار بلد می توانند با کاربرد صحیح آجر ها و رنگ و طرح و چینش آجر ، آن را ایجاد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *