انواع آجرهای نما

انواع آجرهای نما بر اساس مواد، رنگ، بافت و اشکال ساخت

آجرهای نما از نظر ظاهری جذاب تر از آجرهای معمولی هستند – از این گذشته ، این عنصری از دکوراسیون دیوار است و نباید “نما کثیف شود “. همانطور که در عکس های زیر مشاهده می کنید، انواع و رنگ های آجر نما تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. و دقیقاً چه چیزی – در ادامه بخوانید.

انواع آجرهای نما بسته به جنس ساخت

مواد اصلی مورد استفاده در تولید آجر سیمان با سنگ آهک و خاک رس است. برای رنگ آمیزی از مواد با منشاء طبیعی استفاده می شود. به نظر می رسد موادی که در برابر یخبندان شدید مقاوم هستند، اجازه آب را نمی دهند و سازگار با محیط زیست هستند. بسته به تکنولوژی تولید و مواد مورد استفاده، آجر نما می تواند: سرامیک، کلینکر، هایپرپرس و سیلیکات باشد.

آجر سرامیکی

این نوع مواد نما می تواند جامد یا توخالی باشد. این آجر از درجات خاصی از خاک رس ساخته شده است. این بر ظاهر تأثیر نمی گذارد ، اما بار روی سازه های نگهدارنده (مستقیماً به شدت مواد بستگی دارد) متفاوت است – این باید هنگام خرید آجر در نظر گرفته شود.

آجر سرامیکی

آجر بلوکی

این نوع محصول به سرامیک نیز اشاره دارد، اما نوع مدرن تری از آن است. به لطف افزودنی های درجه خاصی از خاک رس و پخت در دمای بسیار بالا، ماده ای بسیار قوی و بادوام به دست می آید. در جاهایی که بارها زیاد و ثابت هستند مفید است.

از آنجایی که آجر دارای تراکم بالا و حداقل منافذ است، جذب آب آن بسیار کم است

آجر بلوکی

آجر فشاری

این نوع محصول بدون استفاده از شلیک به دست می آید. در عوض، از روش فشار بالا استفاده می‌کند و با کمک آن روی محصولات قالب‌گیری شده عمل می‌کند. اجزایی مانند ماسه و خاک رس از این آجر مستثنی هستند. از سنگ آهک، افزودنی های سیمان و رنگ های مخصوص استفاده می کند.

به لطف فناوری، آجر دارای تراشه بسیار بافتی است، شبیه به ظاهر یک سطح سنگ طبیعی. این اغلب توسط هنرمندان، طراحان، در نتیجه یک ساختمان بسیار اصلی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. علاوه بر این، پردازش این نوع آجر آسان است، در حالی که خواص آن حفظ می شود.

محصولات Hyperpressed استحکام بیشتری دارند، در برابر یخبندان شدید مقاوم ، و شکل آنها کاملاً عالی است (هیچ برآمدگی یا انحراف از زوایای راست وجود ندارد). شاید تنها ایرادش اینجاست. اما با استفاده از عایق حرارتی به راحتی اصلاح می شود.

آجر فشاری

آجر سیلیکات

این تنوع کمترین هزینه را خواهد داشت، با این حال، از نظر ویژگی های خارجی، یکی از آخرین مکان ها است. از این رو محصولات سیلیکاته کمتر برای نما استفاده می شود.

آجر سیلیکات

آجر نما سوراخدار

آجر برای نما می تواند یکپارچه (جامد)، پر از مواد در سراسر حجم و وزن جامد باشد. آنها آستر قوی تری می سازند (اما سردتر).

آجر های توخالی (سوراخدار) محصولاتی با حفره های داخلی (دور، مربع، مستطیل) هستند. چنین آجری سبک وزن است و با نگه داشتن آن در فضای خالی، گرما را بهتر حفظ می کند

انواع رنگ آجرهای نما

هنگام انتخاب سایه برای تزئین نمای خانه، به این می پردازند که پنجره ها، درها، سقف و سایر عناصر دارای چه وسعتی هستند. انتخاب رنگ نیز به ابعاد و شکل ساختمان بستگی دارد.

بنابراین، اگر ناحیه آستر کوچک باشد، چشم می تواند رنگ های کمتری از آجر را ببیند. بسیاری از آنها کم رنگ تر از آنچه هستند به نظر می رسند. بنابراین، هنگام ساخت جزئیات کوچک، بیشتر اوقات رنگ های روشن تر را انتخاب کنید.

اگر می خواهید لحن نه چندان روشن یا تیره را با تمام شکوهش ببینید، از یک منطقه کافی استفاده کنید. فرض کنید، کل دیوار بزرگ را با چنین آجری بچینید. به خاطر داشته باشید که رنگ‌های بسیار تیره اغلب به‌عنوان مشکی یکدست در نظر گرفته می‌شوند.

رنگ های آجر سرامیکی و آجر کاشی (آجر لعابی) سرامیکی

طیف رنگ های این محصولات بسیار زیاد است، اما حتی یک رنگ نیز می تواند در سایه ها در دسته های مختلف متفاوت باشد. از این گذشته، رنگ حاصل به پختن و همچنین به وجود ناخالصی های خاص (معمولاً فلزی) بستگی دارد. مثلا آهن قرمزی می دهد. هرچه بزرگتر باشد، آجر روشن تر است.

سوالات متداول آجر نسوز
بیشتر بخوانید

رنگ های آجری فشاری

هیچ پختی وجود ندارد، بنابراین رنگدانه رنگی اضافه شده به توده قالب گیری، رنگ را برای محصولات تنظیم می کند. با توجه به این واقعیت، تمام آجرها دقیقاً در سراسر حجم رنگ آمیزی شده اند و طرفین از نظر مقیاس با یکدیگر تفاوتی ندارند. با این حال، سیمان اضافه شده با رنگ خاکستری کثیف خود، روشنایی محصولات را کاهش می دهد. آنها را همیشه می توان با رنگ کمی مایل به خاکستری – به اصطلاح “بتنی” از لعاب و آجرهای سرامیکی متمایز کرد.

عکس آجر نما فشاری و رنگ آن:

رنگ های آجر نما سیلیکات

ساده ترین راه این است که چنین آجری را در سراسر جرم رنگ کنید.برای اندازه گیری مقدار مناسب رنگ، از یک دیسپنسر استفاده کنید. مهم است که زیاده روی نکنید: رنگ بیش از حد گران است و می تواند منجر به زوال قدرت شود. و اگر کمی رنگ بگذارید، محصولات رنگ پریده و زشت می شوند. گاهی برای صرفه جویی در هزینه فقط لایه جلویی دو طرف رنگ می شود.

رنگ های اصلی که آجر سیلیکات در آنها رنگ می شود در زیر ارائه شده است:

انواع نما

تنوع بخشیدن به انواع آجرهای نما به طراحی برجسته یا بافت آن کمک می کند. برای به دست آوردن آن از چندین روش استفاده می شود.

بافت آجرهای سرامیکی

در آجرهایی که در تولید آنها از پخت استفاده می شود، الگوهای مرطوب روی محصولات قالب گیری مرطوب اعمال می شوند، سپس خشک می شوند و به فر فرستاده می شوند تا کاملاً سخت شوند. این روش کاربرد به سطح آسیب نمی رساند، به طوری که آجرهای راه راه به همان اندازه محکم می مانند.

انواع آنها بسیار چشمگیر است و نمی توان همه نمونه ها را در چارچوب این ماده نشان داد، اما می توانید برخی از جالب ترین بافت ها را در زیر مشاهده کنید:

علاوه بر این، از روش های دیگر ایجاد بافت استفاده می شود.

شاتکریت. با این روش، خرده های معدنی روی محصولات اعمال می شود –  این کار  قبل از شلیک انجام می شود. با لحیم کاری خرده ها با سطح آجر، یک بافت اصلی تشکیل می شود. و ترکیب رنگ‌های مختلف به محصول اجازه می‌دهد تا با رنگ‌های جدیدی که به آرامی به یکدیگر تبدیل می‌شوند برق بزند.

توجه داشته باشید که دمای بالا در اینجا لازم است (به منظور ذوب ذرات معدنی و تف جوشی آنها با سطح)، بنابراین فقط آجرهای لعابی شاتکریت می شوند. محصولات تزئینی به دست آمده را می توان به زیبایی با ستون ها، گوشه های عمارت، پنجره های با در به پایان رساند.

محو کردن – پوشش سرامیکی. از یک توده سرامیکی مایع (انگوب) استفاده می کند. با آبیاری یا اسپری روی سطح (از قبل به خوبی خشک شده) استفاده می شود و رنگ و بافت محصولات را کاملاً می پوشاند. سپس سوختن در فر را دنبال می کند. در نتیجه، آجر یک پوشش سرامیکی با ضخامت حدود یک میلی متر به دست می آورد.

نباید فراموش کنید که لایه بسیار نازک است، بنابراین باید با دقت عمل کنید تا به طور تصادفی آن را خراشیده و تراشه نکنید.

برخی از انواع در زیر ارائه شده است:

پوشش لعاب. این تکنیک بسیار نزدیک به تکنیک قبلی است. اما در اینجا، برای تزئین، از مخلوط مبتنی بر خاک رس استفاده نمی شود، بلکه از لعاب یک ترکیب خاص استفاده می شود. بسیار قوی تر و تزئینی تر است.علاوه بر این، چنین سطحی که شبیه شیشه است در برابر رطوبت محافظت می کند.

نمونه هایی از آجرهای سرامیکی لعابدار:

بافت برای آجرهای فشاری

از آنجایی که دماهای بالا در ساخت این محصولات استفاده نمی شود، آنها به روشی متفاوت از تمام روش های توصیف شده در بالا برای ایجاد برجستگی عمل می کنند. برای انجام این کار، آنها شروع به استفاده از روش تقسیم آجر کردند و محصولاتی شبیه سنگ طبیعی به دست آوردند. از نظر بصری، تقریباً شبیه یک تراشه روی یک تکه سنگ شکسته است.

تقسیم با استفاده از تجهیزات ویژه انجام می شود. این تجهیزات نوعی گیوتین است که آجرها را در صفحه مورد نظر شکافته و در نتیجه بافتی به نام تراشه ایجاد می شود. برای استخراج یک آجر، به عنوان مثال، بافتی به نام “آجر پاره”، یک شمش خرد شده یا حتی صاف، در امتداد محیط سطح جلویی، با دستگاه مخصوصی در معرض تراشه های اضافی قرار می گیرد. بنابراین، با کندن جاهای خالی ، بافت‌های زیر از آجرهای فوق فشرده تولید می‌شوند: تراشیده، ژنده‌دار، سنگ، سنگ وحشی، مرمر، فنلاندی..

نحوه تمیز کردن ملات از آجرها
بیشتر بخوانید

بافت آجر سیلیکات

آجر سیلیکات نمی تواند از چنین بافت های متنوعی به خود ببالد. با این حال، فناوری های مدرن این امکان را فراهم می کند که یک بافت زنگ زده و خرد شده در سطح جلوی این آجر ایجاد شود.

انواع فرم های آجر نما

از طریق روکش می توانید خانه ای را که یک “جعبه” مستطیلی معمولی است، به شکل جادویی تغییر دهید. انجام کاری منحصر به فرد، اصلی و چشمگیر. و برای سهولت در کنار آمدن با این کار، تولید کنندگان آجر نما – شکل مخصوص تولید می کنند.حتی طرح یک الگوی پیچیده مشکلی نیست.

آجر سرامیکی مجعد

چنین محصولاتی به زیبایی فضای اطراف درها ، پنجره ها، قرنیزها و ستون های آستر را نشان می دهد. معمولاً قسمت جلو و کناره ها با فرم استاندارد متفاوت است. در مرحله بعد، انواع اصلی را شرح می دهیم.

آجر فشاری شکل دار

آجر فشاری نیز دارای تنوع زیادی از اشکال است.

اندازه آجرهای نما

اغلب از آجرهای تک اندازه استفاده می شود. قسمت بلند آنها 25 سانتی متر است و دو سایز دیگر 12 و 6.5 سانتی متر است. یک و نیم آجر ضخیم تر است – به جای 6.5 سانتی متر، این پارامتر برای آنها 8.8 سانتی متر است. همچنین محصولات دوتایی وجود دارد که ضخامت آنها به 13.8 سانتی متر می رسد.

اگر در مورد استانداردهای اروپایی صحبت کنیم، آنها عمدتا از آجرهایی با ابعاد کمی متفاوت استفاده می کنند: 24 سانتی متر. طول، 11.5 سانتی متر. عرض و 7.1 سانتی متر. ضخامت.

آمریکایی ها نیز راه خود را دارند: 25 در 6 در 6.5 سانتی متر. یا 24 در 6 در 7.1 سانتی متر. (آخرین گزینه به کلینکر اشاره دارد، اغلب در اروپا با استفاده از استانداردهای NF آلمان انجام می شود).

در صورتی که نیازه به دریافت راهنمایی بیشتر در ارتباط با انواع آجر نما و یا سفارش آجر نسوز دارید با شماره  09129640179 تماس داشته باشید.

منابع:

https://icdself.com/en/10/stroitelnye-materialy/254-oblitsovochnyj-kirpich-vidy-i-tsveta-foto.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *