تفاوت آجر نسوز سخت و آجر نسوز نرم

بررسی آجر نسوز سخت و آجر نسوز نرم

آجر نسوز بلوکی از مواد سرامیکی است که می تواند دمای بالا را تحمل کند و برای پوشش کوره ها، گودال های آتش و شومینه استفاده می شود. به عنوان مثال از آن برای احاطه لوله ها، مجراها و غیره در دیوارها به عنوان آتش سوزی استفاده می کنند.

آجر نسوز دو نوع است: آجر نسوز سخت و آجر آتش نرم.

P1

تفاوت بین آجرهای نسوز نرم و آجرهای نسوز سخت چیست؟

آجرهای نسوز سخت بسیار متراکم، سخت و بادوام هستند اما برای عایق کاری مناسب نیستند. در حالی که آجرهای نسوز عایق را می توان به راحتی با هر نوع اره ای برش داد، آجرهای نسوز سخت برای برش به تجهیزات خاصی مانند اره برش کاشی نیاز دارند. کوره خود را طوری طراحی کنید که از اشکال موجود استفاده کامل را ببرید و در صورت امکان میزان آجرهای سختی را که باید برش دهید به حداقل برسانید.

آنها برای کیفیت ساختاری خود استفاده می شوند. آجرهای نسوز سخت در داخل چیزهایی مانند کوره استفاده می‌شوند، زیرا گرما را به راحتی جذب و هدایت می‌کنند که باعث می‌شود دمای بالایی در پخت و پز وجود داشته باشد. آنها اغلب می توانند به عنوان اجزای اصلی ساختمان کوره های بزرگ، دودکش ها ، گودال های آتش و پورت های مشعل – در هر نقطه اطراف شعله مستقیم استفاده شوند.

آجرهای نسوز نرم و سبک هستند. آنها از بدنه رسی نسوز حاوی مواد قابل احتراق ساخته شده اند. آنها را می توان به راحتی با اره هک دستی یا هر ابزار دستی دیگری مانند اسکنه یا حتی مته برش داد. این نوع آجر نسوز دارای تخلخل بالا و خواص عایق عالی است. در هنگام پخت، مواد می سوزند و یک اسفنج مانند ماتریس از حفره های هوا ایجاد می کنند که کیفیت عایق را برای آجر فراهم می کند. آجرهای نسوز نرم تقریباً نیمی از انرژی آجرهای نسوز سخت را در حین پخت جذب می کنند.

آجرهای نسوز نرم از 2000 درجه فارنهایت تا 3300 درجه فارنهایت متغیر هستند و به عنوان آجر انتخابی برای ساخت کوره های برقی استفاده می شوند. از آجرهای  نرم در قسمت بیرونی کوره ها استفاده می شود زیرا رسانایی حرارتی بسیار کم آنها به آنها اجازه می دهد تا گرما را در داخل کوره عایق نگه دارند. آجرهای نسوز نرم همچنین می توانند به عنوان پایه ای برای لحیم کاری در مقیاس کوچک و پخت با رس فلز گرانبها با هویه های لحیم کاری دستی و مشعل های دمنده استفاده شوند. در این حالت آجر نسوز نرم از سطح سخت زیر آن در برابر آسیب محافظت می کند

نمای سنتی و مدرن با آجر
بیشتر بخوانید

وقتی به آجر فکر می کنید، به آجرهای قرمز نمادینی فکر می کنید که برای ساخت ساختمان ها و سازه های تجاری استفاده می شود. با این حال، بسیاری از انواع دیگر آجر وجود دارد.

آجرهای نسوز ، آجرهایی منحصر به فرد برای تحمل دمای بسیار بالا هستند. ما اغلب از آنها در کاربردهای با دمای بالا استفاده می کنیم. به عنوان مثال، ما اغلب آنها را در کف و دیوارهای کوره ها، کوره ها و کوره ها می دیدیم.

خرید آجر نسوز می تواند کمی گیج کننده باشد. ما می‌توانیم از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنیم، و انتخاب آجرهایی که برای هدف خاص شما مناسب هستند، دشوار است.

آجر نسوز دقیقاً چیست؟

آجر نسوز، تکه ای از مواد سرامیکی است. ما می توانیم از این برای مشعل های خطی، کوره ها، گودال های آتش و اجاق گاز استفاده کنیم. آنها آجر نسوز را برای مقاومت در برابر دماهای بالا طراحی کردند و در عین حال ظرفیت گرمایی ضعیفی برای افزایش بهره وری انرژی داشتند.

آنها معمولاً از آجرهای نسوز ضخیم در شرایطی که نیاز به فشارهای مکانیکی، سمی یا حرارتی بالایی دارند استفاده می کنند.

آجرهای شفاف تر، که به عنوان “آجر کوره” شناخته می شوند، در شرایط کم تقاضا، مانند کوره های برقی یا گاز طبیعی، ترجیح داده می شوند. استحکام کمتری دارند، اما سبک وزن و سریع ساخته می شوند. به طور قابل توجهی بهتر از آجرهای جامد عایق می شود.

آجرهای نسوز نرم و آجرهای نسوز سخت چگونه متفاوت هستند؟

آجرهای نسوز نرم

وزن – آجرهای آتش نرم فوق العاده سبک و متخلخل هستند. آنها همیشه از نظر وزن در مقایسه با آجرهای سخت سبکتر نیستند، اما شکستن آنها نیز بسیار آسانتر است. در واقع، ابزار و تجهیزات ساده می توانند آنها را برش دهند.

آیا رنگ آجرهای نسوز در قیمت تاثیر دارد؟
بیشتر بخوانید

روش ساخت آجرهای نسوز نرم – آجرهای نسوز نرم با استفاده از یک نوع خاک رس منحصر به فرد ایجاد می شوند که حاوی عناصر قابل اشتعال است و یک عامل کف کننده را در یک فرمول نسوز ریخته گری گنجانده است.

هنگام سوختن چگونه واکنش نشان می دهد – هنگام سوختن، مواد قابل اشتعال از آجرهای نرم می سوزند و حباب های کوچکی از هوا را در داخل آن آشکار می کنند. به دلیل وجود این فضاهای هوایی، آجرها جایگزین مناسبی برای شرایطی هستند که نیاز به عایق بندی گسترده دارند.

کجا پیدا می شود؟ – آجرهای نسوز نرم معمولاً در زیر کوره های برقی یا کوره ها یافت می شوند.

آجرهای نسوز سخت

وزن – آجرهای نسوز سخت به طور قابل ملاحظه ای قوی تر از آجرهای نسوز نرم هستند. آنها همچنین بسیار ماندگار هستند زیرا بسیار محکم تر از آجرهای نسوز نرم هستند.

نحوه ساخت آجرهای نسوز سخت – ما آجرهای نسوز سخت را با استفاده از فرمولاسیون های نسوز ریخته گری مقاوم در برابر حرارت بالا ایجاد می کنیم. بیشتر از آلومینا و سیلیس تشکیل شده است و می تواند دماهای شدید را تحمل کند.

ملزومات آجرهای سخت – برای گرم کردن آجر جامد به سوخت زیادی نیاز دارد و پس از گرم شدن، تشعشعات را مجدداً ساطع می کند و گرما را به طور یکنواخت حفظ می کند.

چگونه استفاده می شود؟ – این آجرها اغلب برای ساختن دیوارهای بیرونی کوره ها یا کوره های بزرگ استفاده می شوند. آنها به ویژه در کاربردهایی که ما می توانیم دائماً آنها را در معرض شعله های آتش قرار دهیم رایج هستند.

عایق – کوره‌ها یا کوره‌های ساخته شده از آجر نسوز سخت نسبت به کوره‌ها یا کوره‌های آجری آهسته‌تر گرم می‌شوند، زیرا آجرهای سخت عایق زیادی ندارند.

سخن آخر

امیدوارم که این تمایز بین آجرهای نسوز نرم و آجرهای نسوز سخت را روشن کند. هنگام انتخاب آجر برای کاربرد با حرارت بالا، باید با کارشناس شهر آجر با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *