بهترین موارد برای ساختن دیوار خانه

چه موادی را برای دیوارهای خانه انتخاب کنید

در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان اغلب در مورد این بحث می کنند. به خصوص مهم است که دیوارهای خارجی از چه موادی ساخته خواهند شد. از این گذشته ، این آنها هستند که می توانند ساختمان را بادوام ، زیبا و ماندگار کنند.

نکات مهم در انتخاب متریال برای دیوارهای خانه

دیوارها یک چهارم تمام هزینه های ساخت خانه را به خود اختصاص می دهند. و اگر از این انتخاب غافل شوید، می توانید در آینده متحمل هزینه های جدی شوید. بنابراین، ما مهمترین معیارها و عواملی را که باید در هنگام انتخاب متریال برای نصب دیوارهای خانه در نظر بگیریم، در نظر می گیریم.

  1. موضوع قیمت. با استفاده از مواد سبک وزن برای دیوارها می توان هزینه ها را کاهش داد. پس نیازی به ساختن یک پایه قدرتمند و گران قیمت ندارید.
  2. عایق حرارتی. دیوارهای سرد در زمستان هزینه زیادی دارند. بنابراین، قبل از انتخاب یک ماده، باید تمام محاسبات را با تمرکز بر شرایط آب و هوایی محلی انجام دهید. با توسل به بخاری ها می توانید به درجه عایق حرارتی مطلوب برسید. اگر از موادی با خواص عایق حرارتی خوب استفاده کنید، دیوارها را نمی توان عایق بندی کرد، اما همه اینها به منطقه توسعه بستگی دارد.
  3. هزینه های نیروی کار هزینه زمان و تلاش را می توان با تا کردن دیوارهای بلوک های بزرگ و نه قطعات کوچک کاهش داد. چنین دیوارهایی 3-4 برابر سریعتر و آسان تر ساخته می شوند. بالاترین سرعت – در ساخت دیوارهای پانل قاب.
  4. هزینه های تکمیل بعدی. مواد مدرن صاف و زیبا به دکوراسیون دیوار اضافی نیاز ندارند. شما می توانید در این صرفه جویی کنید.

برای تعیین اینکه ساخت دیوارهای خانه از چه چیزی بهتر است، انواع اصلی مصالح ساختمانی مناسب را در نظر بگیرید، ویژگی های مزایا و معایب آنها را تعیین کنید.

انواع اصلی مصالح ساختمانی

آجر سنتی

خانه آجری قادر است 100 تا 150 سال بایستد. او به خوبی زنده می ماند و با طوفان و تگرگ و یخبندان شدید و گرمای شدید باران می بارد. دیوارهای آجری از زمان های قدیم چیده شده اند ، بنابراین فناوری ساخت آنها با کوچکترین جزئیات کار می شود. بر این اساس، پیدا کردن یک استاد خوب آسان است.

سرامیک یا سیلیکات

آجر سرامیکی رنگ قرمز دارد. از خاک رس پخته شده ساخته شده است، بنابراین بسیار بادوام است و سازگاری با محیط زیست بالایی دارد. چنین موادی از سرما نمی ترسند و آب را عبور نمی دهند. تنومند است (بیش از 13٪ از حفره ها) و توخالی (تا 49٪ از حفره ها). شکل سوراخ های آجر می تواند گرد، مربع، بیضی، با آرایش افقی یا عمودی باشد. با افزایش تعداد آنها، خواص عایق بهبود می یابد.

سرامیک یا سیلیکات

انواع آجر سرامیکی.

آجر سیلیکات دارای رنگ سفید است. اجزای اصلی آن آهک، ماسه و بخش کوچکی از مواد افزودنی است. این نوع آجر نیز به دو صورت توپر و با حفره در داخل تولید می شود. دومی سبک تر است و دیوارهای آن بسیار گرم تر است (زیرا هوا یک عایق حرارت عالی است). اما یک آجر سیلیکات جامد می‌تواند توسعه‌دهنده را با رنگ‌های مختلف ناز کند. برای استحکام آجر فرقی نمی کند که توپر باشد یا داخل آن حفره داشته باشد.

آجر سیلیکات

آجر سیلیکات.

آجرهای خصوصی و جلویی و هدف آنها

هر دو نوع آجر کاربردهای مختلفی دارند:

  • آجر معمولی را آجر ساختمانی نیز می نامند – برای سنگ تراشی داخلی دیوارها استفاده می شود.
  • آجر جلویی (روی) باید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشد نه بریدگی و ایراد.

برخی از انواع آجر نما

برخی از انواع آجر نما

مزایا و معایب آجر

+ مزایای آجر

  • ظاهر جذاب
  • دوام
  • توانایی تحقق هر پروژه پیچیده
  • مقاومت در برابر خوردگی، کپک
  • غیر قابل احتراق
  • حفاظت از نویز
  • حفظ گرما خوب
طراحی ساختمان با آجر نسوز
بیشتر بخوانید

– معایب آجر

  • وزن زیاد.
  • مشکل در تخمگذار.
  • هزینه های زیادی برای پرداخت یک استاد خوب.
  • نیاز به یک پایه محکم.
  • نیاز به عایق حرارتی

سراموبلاک – مواد بادوام و مدرن

در اروپا، هنگام تصمیم گیری برای ساختن خانه از چه مصالحی، اغلب یک بلوک سرامیکی انتخاب می شود. سازگار با محیط زیست است (از مخلوط خاک رس سوخته با خاک اره چوب تشکیل شده است) و می توانید آن را ارزان و سریع بسازید. چنین خانه ای حداقل 150 سال باقی خواهد ماند و می توان آن را چند طبقه ساخت (حاشیه ایمنی این امکان را می دهد). در طرفین، سطح بلوک سرامیکی موجدار است و در داخل منافذ وجود دارد. عناصر جداگانه را با استفاده از اتصال شیار-شانه جدا کنید.

بلوک های سرامیکی در اندازه های مختلف.

بلوک های سرامیکی در اندازه های مختلف.

ابعاد و مشخصات بلوک های سرامیکی

اندازه بلوک های سرامیکی متفاوت است، اما ارتفاع آنها استاندارد و برابر با آجرکاری است. این راحت است – می توانید یک پروژه خانه آجری بسازید. یک بلوک به ابعاد 50 x 24.8 x 23.8 سانتی‌متر، 25 کیلوگرم وزن دارد و حجم آن 15 آجر 3.3 کیلوگرمی است. قرار دادن یکی از این صفحات آسانتر و سریعتر است و محلول کمتری مورد نیاز است. بلوک ها 23، 24 و 25 سانتی متر عرض دارند. طول آنها (که ضخامت دیوارهای ما را تعیین می کند) می تواند از 25 تا 51 سانتی متر باشد. قلعه زبانه ای در این سمت قرار دارد.

برای سنگ تراشی دیوار باربر، بلوک هایی گرفته می شود که طول آنها از 30 سانتی متر است. و اگر دیوارهایی با ضخامت 38 سانتی متر یا بیشتر بسازید، نیازی به عایق بندی ندارند. در واقع، بلوک های متخلخل دارای رسانایی حرارتی پایینی هستند – از 0.14 تا 0.29 وات بر متر مربع در هر درجه سانتیگراد. بلوک های ضخیم تر (38، 44 و 50 سانتی متر طول) به عنوان M100 مشخص شده اند. اگر دیوارهای نازک اما قابل اعتماد در نظر گرفته شده است، می توانید بلوک هایی با نام تجاری M150 بگیرید. سراموبلاک تا 50 سیکل انجماد و یخ زدایی را تحمل می کند. این مربوط به مارک F50 است.

مزایا و معایب بلوک های سرامیکی

+ مزایای بلوک های سرامیکی

  • وزن کم، همراه با استحکام بالا، امکان ساخت ساختمان های چند طبقه را نیز فراهم می کند. و به سرعت و بدون کار غیر ضروری.
  • ملات مقرون به صرفه تر از سنگ تراشی استفاده می شود – نیازی به استفاده از آن در اتصالات عمودی نیست.
  • مقاومت در برابر سرما در سطح بالا.
  • این ماده قادر است حداقل 4 ساعت در برابر آتش مقاومت کند.
  • به دلیل تخلخل، بلوک سرامیکی کاملاً سر و صدا را جذب می کند و گرما را نیز حفظ می کند.
  • دیوارهای این بلوک ها “نفس می کشند”، رطوبت را تنظیم می کنند و یک میکروکلید عالی ایجاد می کنند.
  • چنین خانه ای تا 150 سال خدمت می کند، در حالی که ویژگی های حرارتی دیوارها خراب نمی شود.

– معایب بلوک های سرامیکی

  • قیمت بالا – این مواد برای دیوارهای خانه متعلق به گروه نخبگان است.
  • پیدا کردن یک استاد خوب برای ساخت دیوارها دشوار است، زیرا مواد کاملاً جدید هستند.
  • بلوک های سرامیکی بسیار شکننده هستند، بنابراین باید با دقت زیادی حمل و نگهداری شوند.

بلوک های بتنی هوادهی شده – مواد برای دیوارهای گرم

از نظر خارجی، بلوک های بتنی هوادهی بدتر از بلوک های سرامیکی به نظر می رسند، اما گرما را به خوبی حفظ می کنند. دیوارهای بتن هوادهی به ضخامت 30 – 40 سانتی متر. ساخته شده در یک لایه دارای ویژگی های مشابه با بلوک های چند لایه ساخته شده از آجر یا سرامیک است. در عین حال، یک ریزاقلیم نسبتا راحت در اتاق حفظ می شود زیرا بتن هوادهی به طور موثر در برابر نوسانات دما و رطوبت مقاومت می کند. این ماده گهگاهی پوسیده و خراب نمی شود – از این گذشته ، عمر مفید آن نامحدود است. و در عایق حرارتی 3 برابر آجر بهتر است. این به دلیل منافذ هوا در داخل مواد است.

آجر معمولی در مقابل آجر نما
بیشتر بخوانید

ساختار بلوک های بتنی هوادهی شده

ساختار بلوک های بتنی هوادهی شده

ویژگی های بلوک های بتنی هوادهی شده

حمل و نقل بتن هوادهی شده ارزان و نصب آن آسان است. اگر نیاز به برش بلوک دارید، یک اره برقی معمولی با آن کاملاً مقابله می کند. ملات یا چسب مخصوص کمی مورد نیاز است، ساخت سریع است. اگر سنگ تراشی با چسب ساخته شده باشد، نازک بافته شده است، که به عایق حرارتی بهتر اتاق کمک می کند. بلوک های سبک که در کارخانه ساخته شده اند دارای برش کامل هستند، به طوری که دیوارها کاملا صاف هستند. این باعث صرفه جویی در دکوراسیون داخلی می شود.

بلوک های بتنی هوادهی شده سبک وزن هستند که هزینه حمل و نقل آنها را کاهش می دهد و می توان از این ماده در مراحل مختلف ساخت استفاده کرد. با توجه به اینکه این ماده بسیار آسان پردازش می شود، وزن کم و ابعاد بزرگ دارد، آجرکار کار کمتری انجام می دهد.

بتن هوادهی شده یک ماده قابل احتراق نیست که نشانگر خوبی از مقاومت فشاری است. این ماده منحصراً از مواد طبیعی ساخته شده است و کاملاً سازگار با محیط زیست است. این ماده کاملاً مقاوم در برابر یخ زدگی است و سطح نفوذپذیری بخار یک خانه ساخته شده از بتن هوادهی شده را فقط می توان با خانه ای که از چوب ساخته شده است مقایسه کرد.

انواع بلوک های بتنی هوادهی  شده

انواع بلوک های بتنی هوادهی  شده

برای بتن هوادهی شده ، چگالی (D) مهمترین مشخصه است. می تواند متفاوت باشد – از 350 تا 1200 کیلوگرم در متر مکعب. بسته به چگالی، نمرات بتن هوادهی متمایز می شود که با حرف “D” و یک عدد مشخص می شود. برای ساخت یک کلبه، بهتر است از نام تجاری D500 – D900 استفاده کنید. یک بلوک با ابعاد استاندارد (20*25*60 سانتی متر) 18 کیلوگرم وزن دارد. تا 20 آجر (وزن کلی تا 80 کیلوگرم) جایگزین خواهد شد. بنابراین، اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که از چه چیزی خانه بسازید، نگاهی دقیق تر به این ماده بیندازید.

مزایا و معایب بلوک های بتنی هوادهی شده

 

+ مزایای بلوک های بتنی هوادهی

  • استاد بتن سبک وزن را 9 برابر سریعتر از آجر قرار می دهد. به هر حال، حرکات باید کمتر انجام شود.
  • ابعاد هندسی بلوک ها دقیق است. سطح صاف نیاز به تراز اضافی را از بین می برد.
  • مقاومت فشاری عالی است، هدایت حرارتی بسیار کوچک است.
  • مقاومت در برابر آتش بالاست. و به لطف تنها اجزای طبیعی در ترکیب بتن هوادهی شده، سموم در هنگام آتش سوزی آزاد نمی شوند.
  • به دلیل تخلخل، این ماده می تواند به خوبی در برابر یخبندان مقاومت کند و بخار بدتر از چوب عبور نمی کند.

– معایب بلوک های بتنی هوادهی

  • مقاومت خمشی کم است.
  • با گذشت زمان، مواد ممکن است ترک بخورند.
  • با نگه داشتن بلوک های بتنی هوادهی در خیابان، باید آنها را به خوبی از آب و هوا محافظت کنید.
  • ما به یک پایه محکم نیاز داریم.

منابع:

 

https://icdself.com/en/10/stroitelnye-materialy/178-iz-chego-luchshe-stroit-dom.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *