تفاوت آجر مهندسی و آجر نما

تفاوت بین آجرهای مهندسی و آجرهای نما چیست؟

آجرها مواد مهمی هستند که در ساخت خانه به آنها نیاز دارید. با این حال، نوع آجری که برای پروژه ساختمانی خود استفاده می کنید بسیار مهم است. این روی چشم انداز ساختمان شما تأثیر می گذارد و اگر می خواهید آن را بفروشید، ارزش آن را افزایش می دهد. قبل از شروع هر کار ساختمانی، باید بلوک خاصی را که برای آن ساختمان نیاز دارید، بشناسید. آجرها دارای چندین ویژگی جذاب و عملکردی هستند. چه نوع آجری را می شناسید؟ با رونمایی از انواع آجرهای ساختمانی موجود، بیشتر بخوانید.

آجر چیست؟

آجر مصالح ساختمانی است که با استفاده از سیمان یا بتن ساخته می شود. آنها می توانند دارای یک هسته توخالی باشند تا خواص عایق خود را افزایش داده و سبک تر کنند. از دهه 1920، آجرها با وجود اینکه از مواد مختلف ساخته شده بودند، وجود داشته اند. امروزه آنها مواد ضروری هستند که هر سازنده خانه برای ساخت و ساز ساختمان خود از آنها استفاده می کند.

انواع آجر

در مورد آجر گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید. آجر خاصی که انتخاب می کنید نقش مهمی در ساختمان شما ایفا می کند. بافت، تن و فرم آجرها می تواند تفاوت مورد نیاز شما را ایجاد کند. برای اطمینان از انتخاب درست، آجرهای مختلف موجود برای پروژه ساختمانی شما را به اختصار توضیح خواهیم داد.

آجرهای نما

آجرهای نما

اگر می خواهید نما بسازید، آجر نما بهترین متریال است. آنها به گونه ای منحصر به فرد طراحی شده اند که طرح های دلپذیر و جلوه زیبایی را در ساختمان شما ارائه می دهند. در کنار این ویژگی ها، ویژگی های فوق العاده ای نیز دارند. بر خلاف سایر آجرهای سازه ای، آجرهای نما ظاهری تمیز و جذاب دارند.

آجرهای نما دو نوع هستند – اکسترود شده (آجرهای سیمی) و گلی نرم (آجرهای استوک). آجرهای اکسترود شده از آنجایی محبوب هستند که بر خلاف آجرهای گلی نرم، اندازه و شکل یکنواختی دارند. علاوه بر این، آنها دارای بافت های مختلفی مانند بافت های روستایی، سنباده، سیم کشی، غلتکی و لعاب هستند. اگر می خواهید ساختمان خود را صاف کنید، باید به سراغ آجرهای اکسترود شده بروید.

اجرای نمای آجری
بیشتر بخوانید

از سوی دیگر، گل نرم به ساختمان شما این بافت خاکی را می دهد. گل نرم از فرو بردن خاک رس در قالب های ماسه ای ساخته می شود. این یک صورت شن و ماسه با چین های کوچک ایجاد می کند. در اصل، به صورت دستی انجام می شد. با این حال، با پیشرفت فناوری، ما ماشین‌هایی داریم که این فرآیند را تکمیل می‌کنند.

آجرهای مهندسی

آجرهای مهندسی

آجرهای مهندسی به طور خاص برای بهبود عملکرد ساختاری و فنی ساختمان شما طراحی شده اند. اگر به دنبال آجر برای زیباتر کردن ظاهر خانه خود هستید، بهترین گزینه هستند. در مقایسه با آجرهای نما ، جذب آب پایینی دارند و مقاومت فشاری دارند.

علاوه بر این، آجرهای مهندسی در انواع مختلفی مانند آجر مهندسی قرمز و آجر مهندسی آبی موجود هستند. شهر آجر طیف گسترده‌ای از آجرها را در اختیار دارد، کافی است مجموعه آجر ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید و مطمئن شوید که آجری را برای هر نوع پروژه ساختمانی پیدا می‌کنید.

آجرهای مهندسی از دو کلاس تشکیل شده است – کلاس A و کلاس B. آجر مهندسی کلاس A دارای نرخ جذب آب کمتر از 4.5٪ با مقاومت فشاری بیشتر 125N/mm2 است.

تفاوت بین آجرهای مهندسی و آجرهای نما چیست؟

به طور معمول، آجر مهندسی برای استحکام استفاده می شود، آنها تمایل به حدود 75n/mm2 دارند و نسبتاً در برابر آب مقاوم هستند.

اگرچه می توان از آنها برای کارهایی که قابل مشاهده است استفاده کرد، اما جذاب ترین آجرهای روی کره زمین نیستند.

آجرهای نما استفاده می شوند، صرفاً به این دلیل که ظاهر بهتری دارند، آنها همچنان در حدود 30٪ تا 50٪ از یک آجر مهندسی قوی هستند (آجرهای نما هنوز 300٪ از بلوک هایی که ما استفاده می کنیم استحکام دارند) آجرهای نما تمایل دارند دو برابر آب یک آجر مهندسی. را جذب کنند.

راهنمای انتخاب آجر مناسب
بیشتر بخوانید

آجر مهندسی برای استحکام و آجر نما برای ظاهر

برخلاف آجرهای نما ، آجرهای مهندسی نیازی به رنگ یا بافت ندارند. آجرهای مهندسی به طور سنتی در کارهای مهندسی عمران استفاده می شود.

دو نوع آجر مهندسی وجود دارد:

کلاس A: حداقل مقاومت فشاری 125 نیوتن بر میلی متر مربع، حداکثر جذب آب 4.5 درصد، دوام ذوب یخ F2، محتوای نمک های محلول فعال S2.

کلاس B: حداقل مقاومت فشاری 75 نیوتن بر میلی متر مربع، حداکثر جذب آب 7 درصد، دوام برفک F2، محتوای نمک های محلول فعال S2.

آجر از چه چیزی ساخته شده است؟

پاسخ اولیه: مواد تشکیل دهنده یک آجر چیست؟

سیلیس (شن) – 50 تا 60 درصد وزنی.

آلومینا (رس) – 20 تا 30 درصد وزنی.

آهک – 2 تا 5 درصد وزنی.

اکسید آهن – ≤ 7٪ وزنی.

منیزیا – کمتر از 1٪ وزنی.

نتیجه

چه بخواهید آجرهای نما داشته باشید و چه آجرهای مهندسی، این به عوامل زیادی بستگی دارد – هزینه، طراحی، طعم و مکان. با این حال، اگر می خواهید جلوه زیبایی شناختی دیوار یا ساختمان خود را بهبود ببخشید، آجرهای نما مناسب هستند. با این وجود، آجرهای مهندسی به بهبود عملکرد ساختاری و فنی ساختمان شما کمک می کنند.

با شرایط آب و هوایی اخیر، آجرهای مهندسی در مواردی که حمله یخبندان، مقاومت در برابر آب و استحکام مورد نیاز است استفاده می شود. در این شرایط مکان هایی مانند منهول، ضد رطوبت، دیوارهای حائل با استفاده از آجرهای مهندسی به جای آجرهای رو به رو خواهید یافت.

بنابراین، اگر چیزی زیباتر می خواهید، باید از آجرهای نما استفاده کنید. در غیر این صورت، آجرهای مهندسی همان چیزی است که شما نیاز دارید.

 

منابع:

https://www.houseandhomeideas.co.uk/blog/whats-the-difference-between-engineering-bricks-and-facing-bricks/

https://www.vandersanden.com/en-uk/what-difference-between-engineering-bricks-and-facing-bricks

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-engineering-bricks-and-facing-bricks#:~:text=Face%20bricks%20are%20used%2C%20simply,water%20of%20an%20Engineering%20brick.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *