تفاوت بین آجر نازک و آجر نما

تفاوت بین آجر نازک و آجر نما

نصب آجر در نمای بیرونی خانه شما راهی فوق العاده برای افزایش جذابیت و افزودن ارزش فروش مجدد به ملک شما است. آجر جذاب، جاودانه است و واقعاً می تواند طراحی بیرونی خانه شما را بهبود بخشد. در داخل نیز می توان از آن استفاده کرد، اما در این مقاله در مورد آجر خارجی صحبت خواهیم کرد.

اگر در مورد سنگ تراشی بیرونی برای بازسازی نمای بیرونی خانه خود تحقیق کرده اید، احتمالاً با اصطلاحات آجر و آجر نازک برخورد کرده اید. هر دو گزینه های سنگ تراشی برای خانه شما در دسترس هستند، اما تفاوت چیست؟

آجر نازک چیست؟

آجر نازک به عنوان روکش آجری برش باریک که می تواند به نازکی 3/4 اینچ باشد. بسیاری از آجرهای کلاسیک در حال حاضر در یک آجر نازک ارائه می شوند که به این معنی است که گزینه های زیادی وجود دارد که به نوبه خود محبوبیت آنها را افزایش می دهد. آنها جذابیت محدودی مانند یک آجر کامل 3.5 اینچی با ضخامت دارند، اما روش نصب بسیار متفاوت است.

مزایای آجر نازک تطبیق پذیری و کاهش وزن ساختاری آن است. آنها را می توان بر روی اکثر دیوارهای خارجی نصب کرد و به یک ماشین تراش سیمی چسبانده می شود که به این معنی است که وزن با وزن بسیار کم در هر فوت مربع از دیوار آویزان می شود.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که نصب این سیستم آسان‌تر است، اما این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. آنها اغلب به ظرافت بسیار بیشتری برای دستیابی به ظاهر مطلوب آجری آلو و تنگ نیاز دارند زیرا تمایل دارند روی بستر ملات شناور شوند که آنها را به ماشین تراش می چسباند.

نحوه ساخت آجرهای نسوز (راهنمای گام به گام )
بیشتر بخوانید

آجر نما چیست؟

آجر نما معامله واقعی است. آنها می توانند ضخامت زیادی داشته باشند اما ضخامت معمول 3.5 اینچ است. این آجرها همانهایی هستند که وقتی به یک آجر فکر می کنید در ذهن خود تصور می کنید.

روش نصب آجر صورت، نصب یک آهن با زاویه فولادی در نقطه شروع (معمولاً در فونداسیون شما برای قوی ترین کاربرد) است. این روش بر خلاف آجر نازک آویزان شده از دیوار، تمام وزن سیستم آجری را بر روی آهن زاویه دار تحمل می کند.

مزیت اصلی آجر روکش فاکتور عایق بودن آن است که با هیچ روکش خارجی که با ضخامت آجر سفالی و فضای هوای 1 اینچی بین پشت آجر و چارچوب خانه یا سازه به دست می‌آید قابل مقایسه نیست. فضای هوا اجازه نمی دهد رطوبت به دام بیفتد و به راحتی خشک یا از بین می رود.

آجر نما را می توان در هر نقطه به اکثر خانه ها اضافه کرد زیرا معمولاً فقط به عنوان روکش استفاده می شود و هیچ ساختاری را پشتیبانی نمی کند. نصب آجر رویه نیز نیاز به سنگ تراشان بسیار با استعدادی دارد تا اطمینان حاصل شود که این آجر به درستی انجام می شود.

تعریف آجر نما در ساخت و ساز

روکش دیوار آجری که از نظر بصری در معرض دید قرار می گیرد، به عنوان آجر نمای دیوار شناخته می شود. در بسیاری از مجموعه‌های بنایی که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند، کل دیوار از تعداد زیادی آجر ساخته شده است.دیوارهای آجری سازه‌های قدیمی‌تر می‌توانست از چندین آجر ساخته شود و با افزایش ارتفاع ساختمان کاهش می‌یابد. بنابراین با این نوع ساخت، لایه جلویی یا نمایان آجر را آجر نمای دیوار می نامیدند. آجر روی دیوار، آجری زیباتر بود که در زمان ساخت و ساز در دسترس بود. در ساخت و ساز مدرن، نصب یک لایه روکش آجری بر روی سطح دیوار ثانویه بلوک، چوب یا قاب فلزی سبک روش بسیار رایج‌تری برای ساخت است. در این روش ساخت، این آجر نما یک روکش یا یک لایه آجری بود که بر روی مواد داخلی نصب می شد. از این آجر به عنوان آجر نما یاد می شود.

کاربرد آجر قزاقی در گذر زمان
بیشتر بخوانید

تفاوت بین آجر نازک و آجر نما

تفاوت بین آجر نما و روکش آجری چیست؟

آجر نما ، آجری است که در نمای بیرونی یا داخلی خانه قرار دارد. روکش های آجری بسیار نازک تر از آجر هستند و از خاک رس پخته شده و شیل ساخته می شوند. روکش های آجری بسیار سبک تر از آجرهای واقعی هستند و روی سازه های موجود مانند قاب چوبی اعمال می شوند. روکش‌های آجری انتخاب خوبی برای خانه‌های موجود هستند، زیرا پس از ساخت خانه، ساخت یک سازه آجری واقعی غیرممکن است. روکش‌های آجری را می‌توان تقریباً به هر سطحی اضافه کرد و به صاحب خانه‌ها این امکان را می‌دهد تا سبک آجری را بدون هزینه‌های مربوطه داشته باشند. با این حال، روکش آجری در برابر باد، آتش و سایر مسائل زیست محیطی و همچنین آجر واقعی مقاومت نمی کند، به این معنی که معمولاً بیشتر از آجر نما نیاز به نگهداری دارد.

منابع:

https://blog.renovationfind.com/the-difference-between-thin-brick-and-face-brick/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *