تکنیک های طراحی نما با آجر نسوز

تکنیک های طراحی نما با آجر نسوز

آجر نسوز از جمله مصالح دوست داشتنی و پر کاربرد در معماری و به خصوص طراحی نما می باشد. آجر نسوز نما در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار برده می شود و به دلیل خصوصیات و ویژگی های فراوانی که دارد جایگزین بسیاری از نماهای دیگر شده است. تکنیک طراحی نما با آجر نسوز بسیار زیاد و متنوع می باشد و با توجه به هنر معمار و سلیقه ی افراد و … نماهای زیبا و متفاوت بر روی ساختمان ها اجرا می شود.

تنوع بافت ، شکل و رنگ در آجر نسوز آن ها را به محصولی بسیار متنوع و زیبا برای طراحی نما در ساختمان ها تبدیل کرده و معماران کاربرد های جدید و غیر منتظره ای از آن را کشف کردند که دنیای معماری را متحول نموده است .

با استفاده از تکنیک طراحی نما با آجر نسوز می توان نماهای برجسته زیبا و طرحدار در ساختمان ها به وجود آورد که با ساختار منظم و رنگ و بافت مشخص منظره ای مجذوب کننده ایجاد می نمایند. آجر نسوز عنصری طبیعی می باشد که دارای رنگ قرمز جذاب ، قهوه ای ، خاکستری ، مشکی و … می باشد و استفاده از آن ها به عنوان نما ، چهره های متنوعی برای خانه ها ایجاد می نماید. این محصول با این که ساخته دست بشر می باشد اما از جمله ی معدود مصالحی می باشد که استفاده از آن به عنوان نما بعد از سال ها همانگونه مستحکم و زیبا باقی می ماند و جذابیت خود را از دست نمی دهد.

قالب ها و فرم های آجر نسوز و تاثیر آن در تکنیک های طراحی نما

تکنیک طراحی نما با آجر نسوز به علت داشتن تنوع در طرح و قالب آجر نسوز و همچنین سایزهای متنوع آن ها بسیار زیاد و متنوع می باشد و موجب می شود تا بتوان حالت های مختلفی را به وسیله این محصول بر دیوار ساختمان ها خلق نمود. قالب های آجر نسوز دارای انواع مختلفی می باشند و مهمترین آن ها آجر نسوز پلاک ، آجر نسوز دکوراتیو ، آجر نسوز کرافستون ، آجر رستیک نسوز می باشد.

برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان ها قبل از انتخاب آجر می توان از یک هنرمند معماری برای مدلسازی و طراحی سه بعدی و … کمک گرفت. آجر های نسوز با توجه به انواع مختلف آن قابلیت قرار گرفتن به صورت تصادفی یا منظم با رنگ های متضاد یا مشابه در کنار هم دارند و تکنیک های زیادی را در طراحی نما خلق می نمایند.

نانو آجر نما
بیشتر بخوانید

انواع تکنیک طراحی نما با آجر نسوز

طراحی و معماری نمای ساختمان کاری مشکل و پیچیده می باشد زیرا نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. آجر نسوز با اینکه محصولی سبک و متنوع می باشد و به کار گیری آن در نمای ساختمان آسان و راحت می باشد اما برای داشتن نمای جذاب و متفاوت نیاز به خلاقیت و نوآوری معماران دارد تا با چینش های متنوع نمایی جالب و جذاب طراحی نمایند. چندین نوع از تکنیک های طراحی نما با آجر نسوز وجود دارند  که محبوبیت فراوانی در طراحی نمای ساختمان ها دارند و در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم :

تکنیک پوسته پیچ خورده در طراحی نما به وسیله آجر نسوز :

در این نوع تکنیک طراحی نما با آجر نسوز معماران نمای خارق العاده ای را به وسیله انعطاف پذیری آجر به عنوان ماژول های قابل چرخش خلق می نمایند. این تکنیک موجب می شود تا تهویه مناسب طبیعی برای ساختمان فراهم شود و باعث کاهش سر و صدا و ایجاد سایه از گرمای شدید خورشید می شود و نمایی پیچیده و ایده آل برای ساختمان فراهم می کند.

تکنیک پوسته مواج در طراحی نما به وسیله ی آجر نسوز :

در این سبک از طراحی نما با مقداری جابه جایی در آجر نسوزهای مجاور و شیب دهی متفاوت به آن ها می توان تغییرات نور و سایه را در جهت زیبایی شناسی معماری برجسته به وجود آورد.در استفاده از این نوع تکنیک هیچ باری متوجه این پانل های چند وجهی نمی شود و ساختمان را به عنوان یک پوسته کامل در بر می گیرد و نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید.

تکنیک شبکه سوراخ دار در طراحی نمای ساختمان به وسیله آجر نسوز :

در این تکنیک ، آجر نسوز به صورت شکاف دار در کنار هم با نظم خاص و تکرار شونده قرار می گیرند و نور هوا از لابه لای این شکاف ها وارد می شود.عناصر ساختمان در این روش پشت لایه های آجر نسوز رنگی پنهان می شود.

طراحی ساختمان با آجر نسوز
بیشتر بخوانید

تکنیک پوسته پیکسل پیکسل در طراحی نما به وسیله آجر نسوز :

این تکنیک نشان دهنده ی تطبیق پذیری آجر به عنوان یک عنصر مدولار با معرفی پیچیدگی انعطاف پذیر معماری در عصر دیجیتال می باشد.مقیاس چیدمان در این نوع از طراحی نما به قدری دقیق و منظم و زیبا می باشد که حسی بسیار مملوس از مقیاس را در بیننده ایجاد می کند و به عبارتی فرایند تبدیل موضوعات انتزاعی به واقعیت را به تصویر می کشد.

منظور از نامیدن این تکنیک به پوسته پیکسل پیکسل این می باشد که همانطور که در دنیای دیجیتال تعداد پیکسل میزان وضوح تصویر را نشان می دهند در ساختمان هایی که از این نوع طراحی به کار برده می شود هر آجر یک پیکسل می باشد و به همان اندازه ی پیکسل ها در بافت ساختمان مهم می باشد .

تکنیک فاصله گذاری مجزا در طراحی نما به وسیله آجر نسوز :

در این نوع طراحی نما عنصر اصلی ساختمان به صورت دو حجم همگن در حالی تنیده می شوند که توسط فضای بند کشی کاملا جدا از هم می باشند.این تکنیک نشان دهنده ی کاربرد آجر نسوز در ایجاد معماری متمایز کننده از طریق توده ساده و خطوط مرزی می باشد که در این طرح نمای ساختمان از دور یک تکه و بدون بافت دیده می شود و از نزدیک کیفیت بافتی خارق العاده ای ایجاد می نماید.

تکنیک الگوی وصله دار در طراحی نمای آجر نسوز :

در این روش از طراحی نما همانطور که از نامش مشخص است با ایجاد وصله و یا مطابقت دادن بین بافت ها و رنگ های متنوع ، نما ایجاد می شود.در این روش آجر های قدیمی و جدید یا آجر های نسوز با یکدیگر به درستی و هارمونی مناسب ترکیب می شوند و تکامل یک ساختمان را در دوره ای طولانی با به کار گیری آجر های نسوز متضاد که بیانگر کنتراست سرد و گرم ، اشباع رنگ ، تضاد ، وسعت رنگ و در نهایت تضاد همزمان نشان می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *