چرا آجرها بهترین هستند

4 دلیل برای اینکه آجر بهترین مصالح ساختمانی است

آجر برای ساخت خانه های مسکونی، مشاغل، گذرگاه ها و دیوارهای حائل استفاده می شود. اصولاً آجر برای همه چیز استفاده می شود! این به این دلیل است که آجر یکی از بهترین مصالح ساختمانی موجود است، اما چرا؟ در اینجا به 4 دلیل اصلی رتبه بندی آجر در بین بهترین ها اشاره می کنیم: بادوام، زیبا، کم مصرف و پایدار.

چرا آجر بهترین مصالح ساختمانی است؟

  1. آجرها عایق انرژی هستند

دیوارهای آجری بهتر از سایر مصالح ساختمانی خانه شما را در برابر سرما و گرما عایق می کنند. یک خانه تمام آجری عایق  انرژی است و هزینه کمتری برای نگهداری در هزینه های آب و برق دارد. در نتیجه، خانه‌های آجری از امکانات کمتری بهره می‌برند و در نتیجه تأثیر انسان بر محیط‌زیست را کاهش می‌دهند. کاهش هزینه های کلی خود و به طور همزمان نجات سیاره، چه چیزی بهتر از این؟!

  1. آجرها بادوام هستند

آجرها بادوام هستند

یک دیوار آجری می تواند صدها سال یا بیشتر دوام بیاورد. برخی از قدیمی ترین ساختمان های جهان که هنوز پابرجا هستند از آجر ساخته شده اند. هنگامی که یک دیوار آجری با کیفیت را نصب می کنید، می توانید مطمئن باشید که در برابر آزمون زمان مقاومت می کند. آجرها بسیار قوی هستند و به عنوان یک ماده باربر شناخته می شوند و قادرند به طور کامل از یک ساختمان حمایت کنند.

آجرها مستحکم و ماندگار هستند، اما پیرایش بسیار خوبی نیز دارند. آجرها بسیار آهسته پیر می شوند و به لطف رنگ طبیعی منحصربفردشان، زمان زیادی طول می کشد تا آجرها علائمی از ایجاد کثیفی یا لکه نشان دهند. به دلیل ماهیت بادوام و مستحکم آجر، ساختمان آجری تعمیر و نگهداری کم و نگرانی کم است.

  1. آجرها زیبا هستند

آجرها غیر قابل انکار کلاسیک، زیبا و بسیار متنوع هستند. هیچ دو دیوار آجری هرگز دقیقاً یکسان نیستند. به علاوه، آجرها را می توان به روش های مختلفی قرار داد. استفاده از الگوهای مختلف برای برجسته کردن استایل آجر در داخل و خارج از خانه استفاده می شود، آنها را می توان به شکلی مدرن، روستایی، روستایی و فراتر از آن ساخت. بسیاری از سبک های مختلف آجر را در خود جای داده اند، از قلعه های باستانی گرفته تا برخی از زیباترین خانه های امروزی.

  1. آجرها پایدار هستند

بسیاری از مصالح ساختمانی باعث آلودگی زیادی می شوند که به طرق مختلف به محیط زیست آسیب می رساند. آجر یک ماده عالی است که در واقع پایدار است. تولید آجر در کنار سبز بودن روز به روز کارآمدتر می شود. کارخانه‌های آجر اکنون با استفاده از منابع سوخت غیرفسیلی، مانند جذب متان آزاد شده از زباله‌ها از محل‌های دفن زباله یا زباله‌های کشاورزی، منابع انرژی جایگزین را به کار می‌گیرند.

آجر ده سوراخ
بیشتر بخوانید

بر خلاف چوب، که نیاز به از بین بردن درختان دارد، آجر از یک منبع تجدید ناپذیر ساخته نمی شود. شما می توانید با استفاده از آجرهای زیادی که دوست دارید خانه بسازید بدون اینکه از زیبایی طبیعی جنگل های بارانی دور افتاده دور شوید. همچنین، از آنجایی که آجر می تواند به عنوان یک مصالح ساختمانی زیبا برای چندین سال بدون نیاز به جایگزینی رشد کند، تعداد آجرهای مورد نیاز کارخانه های تولیدی برای پخت و ارسال در هر سال کاهش می یابد. در مجموع، آجر یک مصالح ساختمانی پایدار است که می تواند به دنیای ما کمک کند تا برای سالیان متمادی مکانی سبزتر باشد.

دیگر مزایای آجر

  • مقاوم در برابر حرارت برای کمک به کاهش احتمال آتش سوزی خانه یا کسب و کار.
  • کاهش نویز عالی، اجازه می دهد تا صدای کمتری به داخل و خارج شود.
  • برخلاف چوب، لازم نیست آجر را رنگ کنید تا محافظت شود.
  • تا حد زیادی بدون تعمیر و نگهداری
  • اگر به موقع تشخیص داده شود، می توان به جای جایگزینی کل دیوار یا سازه، مشکلات آجری را یک آجر در یک زمان برطرف کرد.

معایب آجر

آیا آجر برای شما مناسب است؟

البته هیچ ماده ای بدون ایراد نیست. در زندگی همیشه معیاری برای دادن و گرفتن وجود دارد. معایب آجر بسیار کم است، اما وجود دارد و شایسته بحث است. در برخی موارد یک بلوک بتنی یا مصالح دیگر ممکن است مصالح ساختمانی مناسب تری باشد. معایب آجر عبارتند از:

  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که طوفان‌ها در آن رایج هستند، آجرها به اندازه یک خانه بلوک سیمانی در مقابله با این چالش خوب نیستند.
  • اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید، آجرهای متخلخل به قالب دعوت می شوند.
  • اگر در جایی زندگی می کنید که سیل از کف خانه شما عبور می کند، یک پایه آجری ممکن است خیس شده و به مرور زمان خراب شود. اگر اینطور است، شاید بهتر است از مواد دیگری در پایین خانه خود استفاده کنید و آجرکاری را از بالا شروع کنید.
  • اگر از آجرهای بد ساخت یا آجرهایی استفاده می کنید که قبلاً آسیب دیده یا ضعیف شده اند، احتمالاً با تعدادی از مشکلات روبرو خواهید شد. استفاده از آجرهای مرغوب از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • انگورها و سایر گیاهان می توانند با رشد آجرها در آنها آسیب ببینند.
آجر نسوز عنصری از دل طبیعت
بیشتر بخوانید

آجرها مصالح ساختمانی قوی، پایدار، سازگار با محیط زیست و زیبا را ارائه می کنند که می تواند به هر ساختمانی شخصیت و جذابیت بدهد. اگر به فکر آجر نما هستید، با کارشناس شهر آجر با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *