دیوار پوش طرح آجر نما

دیوار پوش ها از جمله متریال های مهم دکوراسیون منازل می باشند و از جمله ی مدرن ترین و جدید ترین انواع آن ها  ، دیوار پوش طرح آجر نما می باشد . آجر با توجه به این که از جمله متریال های بسیار قدیمی می باشد اما با وجود گذشت چندین سال از تولید اولین آجر ، هنوز که هنوز است آن محبوبیت گذشته را دارد و با توجه به تولید آن در انواع طرح ها و رنگ های مختلف ، این محبوبیت چندین برابر شده است .

دیوار پوش طرح آجر نما نیز از جنس های مختلف در طرح آجر نما تولید می شوند و در خانه ها برای زیبایی دیوار ها و مدرن و کلاسیک دیده شدن آن ها به کار برده می شوند .

در زیر به انواع دیوار پوش طرح آجر نما و رنگ بندی و ویژگی ها و قیمت های مختلف آن اشاره می کنیم .

انواع دیوار پوش طرح آجر

به طور کلی دیوار پوش طرح آجر دارای دو دسته ی اصلی می باشد که شامل ورق کامپوزیت طرح آجر و دیوار پوش آجری می باشد . هر یک از این متریال ها دارای ویژگی های مختص به خود می باشند .

دیوار پوش کامپوزیت طرح آجر فقط طرح آجر را دارند و باید بعد از نصب رنگ آمیزی شوند ، در حالی که دیوارپوش آجری با رنگ طبیعی در کوره ها در قالب های آجری با ضخامت کم تولید می شوند و قابلیت کاربرد در نمای داخلی و حتی نمای خارجی ساختمان ها را دارند .

موارد کاربرد دیوارپوش طرح آجر نما

دیوار پوش طرح آجر نما به دلیل زیبایی بسیار چشمگیری که دارد در دیزاین داخلی منازل از قبیل پذیرایی ، آشپزخانه و …. به کار برده می شوند . نقاط مهمی در منازل وجود دارند که به دلیل اینکه بسیار در چشم می باشند و توجه را به خود جلب می کنند به آن فوکال پوینت یا نقاط کانون توجه گفته می شود . برای دیزاین این فضاها در منازل استفاده از دیوارپوش طرح آجر نما بسیار مناسب می باشد . فضاهای پشت تلوزیون ، فضاهای تجاری و فروشگاهی و دکوراسیون کافی شاپ ها و رستوران ها و … از جمله محیط هایی می باشند که از این نوع دیوار پوش ها در آن ها به کار برده می شود .

مزایای دیوارپوش طرح آجر نما

دیوارپوش طرح آجر نما ، دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که موجب محبوبیت و کاربرد زیاد آن ها می شود در زیر به برخی از مزایای آن ها اشاره می کنیم .

  • دیوارپوش طرح آجر نما به دلیل مقاومت بالایی که دارند از طول عمر زیادی برخوردار می باشند .
  • نصب آن ها آسان می باشد و نیاز به تخریب و زمان طولانی برای نصب ندارد .
  • این دیوارپوش ها در برابر آب مقاوم می باشند .
  • دیوار پوش طرح آجر نما عایق نسبی صوتی و حرارتی می باشند .
  • در برابر حرارت و آتش مستقیم مقاوم می باشند و به بیان ساده نسوز می باشند .
  • دیوار پوش های طرح آجر نما زیبا می باشند و از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشند .
نمای ترکیبی آجر و سنگ
بیشتر بخوانید

دیوارپوش طرح آجر سفید

دیوارپوش طرح آجر سفید

این نوع از دیوارپوش ها که سفید رنگ می باشند ،  بسیار پر طرفدار می باشند و در خانه های لوکس و مدرن که می خواهند فضاهای متفاوتی خلق نمایند در نقاط قابل توجه از قبیل ستون ها ، دیوارهای پشت تلوزیون و …  بسیار به کار برده می شود .

انواع دیوارپوش طرح آجر نما

  • دیوار پوش طرح آجر پلاستیکی

این نوع از دیوارپوش طرح آجر نما در بین سایر دیوار پوش ها از پر کاربردترین و پرفروش ترین انواع می باشند و نسبت به سایر متریال ها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشند .

  • دیوارپوش طرح آجر پی وی سی

از جمله دیوار پوش های با کیفیت می باشند و کاربرد زیادی دارند .

  • دیوار پوش فایبر گلاس طرح آجر نما

این نوع از دیوار پوش ها از جمله طرح های مدرن و جدید می باشند که در دکوراسیون داخلی منازل به کار برده می شوند .

  • دیوار پوش طرح سه بعدی آجر نما

انواعی از دیوارپوش های بسیار پر طرفدار و مدرن می باشند که طرح های خلاقانه و جدید دیوار پوش طرح آجر را شامل می شوند و منظره بسیار جذابی را در خانه ها ایجاد می کنند .

قیمت دیوارپوش طرح آجر نما

کیفیت کار ، متریک های متعدد و طرح دیوار پوش و جنس آن از جمله مواردی می باشد که موجب تفاوت قیمت در دیوارپوش ها می باشد . بنابرین برای همه ی آن ها قیمت یکسانی وجود ندارد .

جنس دیوارپوش طرح آجر نما

دیوارپوش طرح آجر نما دارای انواع مختلفی می باشند که شامل موارد زیر می باشد .

  • سرامیک طرح آجر نما
  • دیوارپوش فومی طرح آجر نما
  • کاغذ دیواری طرح آجر نما
  • پوستر دیواری طرح آجر نما

تمامی این جنس های نام برده شده به عنوان دیوار پوش به کار برده می شوند و هر کدام از آن ها از ویژگی های متفاوتی برخوردار می باشند و طول عمر و مقاومت و دوام آن ها متفاوت می باشد ، در نتیجه برای تهیه محصول با ویژگی های مد نظر باید جنس متریال را مناسب انتخاب کرد و طرح و رنگ مناسب با دیزاین منازل را به کار برد . برای این منظور می توان از افراد متخصص در این زمینه نیز مشاوره دریافت کرد .

دیوارپوش سرامیک طرح آجر نما

دیوارپوش سرامیکی طرح آجر نما از جمله دیوارپوش های رایجی می باشد که در سال های اخیر بسیار به کار برده می شدند .  این دیوار پوش ها در نماهای داخلی و خارجی منازل ، حیاط و  پارکینگ و همچنین به عنوان کف پوش به کار برده می شوند . این دیوار پوش ها به دلیل طرح آجری که دارند و با توجه به رنگ بندی های متنوع جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کنند .

دیوار پوش سرامیکی طرح آجر نما بسیار مقاوم در برابر بارندگی و نورخوشید ، فشار و ضربه و مواد شیمیایی می باشد و جذب رطوبت به وسیله ی آن ها بسیار پایین می باشد . به دلیل وزن پایینی که این دیوارپوش ها دارند کاربرد آن ها موجب می شود تا وزن سازه کاهش یابد . این نوع دیوارپوش ها به دلیل اینکه به وسیله لیزر برش داده می شوند از اختلاف وزن بسیار کمی برخوردار می باشند و در نتیجه این امر موجب زیبایی هر چه بیشتر دیوار می شود .

آشنایی با آجر نسوز عایق
بیشتر بخوانید

طرح های به کار رفته در این دیوارپوش ها شامل آجر قزاقی ، آجر قرمز ، طرح آجر برجسته و … می باشد و رنگ بندی آن ها از قهوه ای تیره تا سفید را شامل می شود .

دیوار پوش فومی طرح آجر نما

از زیباترین انواع دیوار پوش ها دیوارپوش فومی طرح آجر نما می باشند . این نوع از دیوارپوش ها به صورت ورقه ای و سه بعدی تولید می شوند که بعد از نصب و قرار گرفتن در کنار هم زیبایی بسیار زیادی ایجاد می نمایند . این نوع از دیوار پوش ها پشت چسب دار می باشند و از جدیدترین دیوارپوش ها به شمار می روند و به دلیل چسب دار بودن نصب بسیار راحتی دارند . دیوار پوش فوم معمولا قابل شست و شو می باشند و عایق صدا و حرارت نیز می باشند و از وزن بسیار کمی برخوردار می باشند .

دیوارپوش کاغذی طرح آجر نما

این نوع از دیوار پوش ها که کاغذ دیواری طرح آجر نما نیز نامیده می شوند از ارزانترین و مقرون به صرفه ترین دیوارپوش ها به شمار می روند و برخی از انواع آن ها از مزایا و ویژگی های قابل توجهی نیز برخوردار می باشند . برخی از این دیوار پوش ها قابلیت شست و شویی دارند و نصب آن ها بسیار سریع و آسان می باشد . جنس آن ها از پی وی سی ، نانوون می باشد و نانوون موادی می باشد که سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست دارد . این نوع از دیوارپوش ها به صورت برجسته و سه بعدی نیز تولید می شوند و زیبایی بی نظیری را ایجاد می کنند . کاغذ دیواری طرح آجر نما در طرح ها و رنگ های مختلف از قبیل کاغذ دیواری طرح آجر سفید ، خشتی ، تیره ، کاغذ دیواری طرح آجر برجسته ، فانتزی و … تولید می شوند .

پوستر دیواری طرح آجر نما

 این نوع از دیوار پوش ها به دلیل هزینه پایین و نصب سریع که دارند مورد توجه افراد بسیاری می باشند و از آن ها می توان در فضاهای مختلفی از قبیل پذیرایی ها ، دیوار پشت تلوزیون ، سقف ، کافی شاپ ها ، ورودی ساختمان ها و رستوران ها و بر روی ستون ها و … استفاده کرد . طرح آجر نما این دیوارپوش ها را می توان در سطوح بزرگ و صاف به کار برد که در این صورت منظره ی زیبایی ایجاد می نمایند . در تهیه این نوع از دیوار پوش ها باید ابعاد ، کیفیت چاپ ، قابلیت نصب ، گارانتی محصول و … مورد توجه قرار گیرد تا خرید درستی صورت بگیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *