راهنمای ترک های آجر

راهنمای ترک های آجر: علل، آگاهی و تعمیر

با تبدیل شدن زمستان به بهار، شاید شما شروع به گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل کرده اید. اما اگر متوجه شدید که مقداری از آجر شما شروع به ترک خوردن یا خرد شدن کرد چه؟ آجرهای ترک خورده می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل جدی باشد – یا ممکن است یک مشکل جزئی باشد که به راحتی قابل رفع است.

این راهنما به شما کمک می کند تا تعیین کنید که ترک خوردن آجر شما چه معنایی دارد و مراحل بعدی باید چه باشد.

دلایل ترک خوردن آجر چیست؟

ترک خوردن آجر عموماً در اثر یک نیروی خارجی ایجاد می شود. این ممکن است یک نیروی خارجی طبیعی باشد، یا ممکن است داخلی باشد – به این معنی که یک مشکل پایه وجود دارد.

با این حال – شما نباید بدترین را فرض کنید. در بسیاری از مواردآیا ترک در آجر به معنای مشکلات پایه است؟، آجر ترک خورده صرفاً نشانه‌ای است که خانه شما در حال سکونت است، به خصوص اگر زمین خانه شما قبل از ساختن خانه حفاری شده باشد. مگر اینکه خانه شما به طور ناهموار ته نشین شود، احتمالاً مشکل اساسی وجود ندارد.

احتباس آب یکی دیگر از دلایل رایج ترک خوردگی آجر در منازل است. وقتی آجرها در معرض باران یا آب باران زیاد قرار می گیرند، می توانند آب را جذب کنند. این می تواند باعث بزرگ شدن آنها به طوری که برای الگوی اصلی خود بیش از حد بزرگ باشد و همچنین می تواند باعث ایجاد ترک شود.

اگر خانه شما قدیمی‌تر است و نه یک مشکل اساسی، ممکن است به دلیل خراب شدن ملات بین آجرهای شما باشد. اگر ملات خرد شده نادیده گرفته شود می تواند منجر به مشکلات ساختاری شود، اما اگر زودتر آن را بگیرید، اغلب تعمیر آسانی است.

علائم ترک خوردگی آجر مشکل ساز است

احتمالا چنین تصور کنید که مشکل جدی برای آجرها نباشد و به دنبال این نباشید که توسط یک آجر تراشی حرفه ای بررسی کنید با این

حال، 4 نشانه بزرگ وجود دارد که ترک خوردن آجر شما مشکل جدی تری است.

  1. چسبیدن یا کار نکردن پنجره ها یا درها به دلیل تغییر موقعیت آجری.
  2. تغییرات چشمگیر در شکل، طول یا جهت ترک.
  3. ترک خوردن در نزدیکی سقف شما یا در نزدیکی فونداسیون.
  4. دودکش آجری که شروع به خم شدن می کند.

مهم نیست که چه چیزی باعث ترک خوردن آجر شما شده است، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را تعمیر کنید. برخی از گزینه ها ممکن است شامل جایگزینی آجر، تعمیر آجر، بازسازی آجر یا تعمیر دودکش باشد.

نحوه تعمیر روکش آجر ترک خورده

نحوه تعمیر روکش آجر ترک خورده

ترک هایی که در سطح دیوارهای آجری ایجاد می شود معمولاً قابل ترمیم هستند. اینها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که فشار خارجی یا داخلی روی دیوار وجود دارد. هنگامی که آجر یا ملات ترک می‌خورد، استرس از بین می‌رود. وصله کردن این ترک ها با ملات جدید می تواند دیوار را دوباره جدید به نظر برساند، اما نکته کلیدی برای یک وصله نامرئی این است که مطمئن شوید رنگ ملات را انتخاب کرده اید که دقیقاً با رنگ دیوار شما مطابقت داشته باشد. اکثر صاحبان خانه می توانند ترک های سطح آجر را خودشان بدون تماس با متخصص تعمیر کنند.

ملات نسوز چیست و در کجا باید از آن استفاده کرد؟
بیشتر بخوانید
  1. اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهید

قبل از شروع تعمیر دیوار آجری ترک خورده از عینک ایمنی، دستکش کار و ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

  1. نوع ترک را تعیین کنید

معمولاً ترک های روکش آجر به دو دسته غیرفعال و فعال تقسیم می شوند. ترک‌های غیرفعال از نظر عرض یا طول افزایش نمی‌یابند، اما ترک‌های فعال افزایش می‌یابند. ترک های غیرفعال به راحتی قابل ترمیم هستند و باز نمی گردند. تعیین اینکه کدام دسته ترک های دیوار شما ایجاد شده است مستلزم این است که آنها را برای مدت طولانی مشاهده کنید تا ببینید آیا گسترش می یابند.

  1. آجر شل را بردارید

قطعات شل آجر را با استفاده از اسکنه جدا کنید. اگر قطعات به اندازه کافی بزرگ هستند که دوباره روی آن بچسبند، آن ها را کنار بگذارید.

  1. ملات ترک خورده را بردارید

ملات ترک خورده را با استفاده از اسکنه و چکش جدا کنید. انتهای اسکنه را نزدیک مرکز ناحیه آسیب دیده ملات قرار دهید و با چکش به انتهای دیگر ضربه بزنید.

گرد و غبار و کثیفی را از بین شکاف های باقی مانده آجرکاری با استفاده از یک برس سفت پاک کنید.

  1. ملات را آماده کنید

ملات را طوری مخلوط کنید که 3 قسمت ماسه به 1 قسمت ملات داشته باشید. به عنوان مثال، اگر سه بیل شن اضافه کنید، آن را با یک بیل ملات در یک سطل بزرگ مخلوط کنید. این دو را با حدود 1/2 گالن آب مخلوط کنید.

ملات، ماسه و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر کمی روان شود. برای رسیدن به این قوام ممکن است مجبور شوید آب یا ملات و ماسه اضافه کنید. مقداری رنگ ملات به مخلوط اضافه کنید تا رنگ آن کمی تیره تر از آجرهای روی دیوارتان شود. یک مخلوط جداگانه برای اعمال روی درزهای ملات درست کنید.

  1. ملات را بمالید

ملات را در شکاف های سطح آجر ماله کنید. اگر بخش‌هایی از ملات را برداشته‌اید، ملات بدون رنگ را در این فضاها بمالید تا با سایر درزها مطابقت داشته باشد. از ماله استفاده کنید تا ملات را محکم در هر ترک ببندید و سپس آن را پر کنید تا لکه با سطح آجری همسطح شود. ممکن است برای تکرار ظاهر اتصالات ملات موجود به یک ابزار شکل دهنده ملات نیاز داشته باشید.

برای پوشاندن بیشتر ترک‌ها، تکه‌های آجری را که از بین رفته‌اند در ملات فشار دهید.

  1. صبر کنید تا ملات خشک شود

پس از رفع ترک در دیوار آجری، ملات را به مدت دو ساعت بگذارید تا خشک شود. یک اسفنج مرطوب را روی سطح آجر فشار دهید تا ملات اضافی حذف شود. 24 تا 48 ساعت دیگر ملات را بگذارید تا عمل کند.

ضروری است که به درستی علت ترک خوردن آجر نما را شناسایی کنید تا بتوانید آن را تعمیر کنید و از ترک خوردن آجرهای دیگر در آینده جلوگیری کنید. اگر کاملاً مطمئن نیستید که علت چیست، یا سعی می‌کنید آن را برطرف کنید، اما در نهایت با شکاف‌های اضافی مواجه شدید، با کارشناس شهر آجر با شماره 09129640179تماس بگیرید کارشناسان ما می تواند به هر مشکلی کمک کند و به شما کمک کند بهترین راه برای مراقبت از آجرهای ترک خورده را بیابید.

منبع:

https://www.delucamasonry.com/brick-cracks-guide-causes-awareness-and-repair/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *