ساخت باربیکیو آجری

راهنمای گام به گام ساخت باربیکیو آجری

این مقاله یک دستورالعمل گام به گام در مورد نحوه درست کردن کباب پز از آجر با دستان خود است. گزینه باربیکیو ارائه شده یک ساختار دو جداره است – دیوار داخلی اطراف منطقه پخت و پز از آجرهای نسوز مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است، دیوار بیرونی از آجرهای مدولار ساخته شده است. (ما یک آجر را به اندازه کافی بزرگ انتخاب کردیم که کار بنایی را کاهش دهد. می توانید از یک آجر استفاده کنید که در دسترس است، فقط باید در هنگام اجرای پروژه تنظیماتی را انجام دهید.)

فضای هوایی به ضخامت 10 سانتی متر بین دیوارها به عایق بندی منطقه پخت و پز کمک می کند. در بالای دیوارها با کاشی نسبتاً نازکی از سنگ فرآوری شده پوشانده شده است. در مکان هایی که در تماس مستقیم با آتش هستند، استفاده از خاک نسوز توصیه می شود: مقاوم در برابر حرارت است و برای مدت طولانی ترک نمی خورد. پایه باربیکیو یک تکیه گاه فرو رفته 30 سانتی متری است که از یک دال تقویت شده پشتیبانی می کند. یک پایه مشابه، به اصطلاح “شناور” برای در نظر گرفتن تاخیر احتمالی با دما طراحی شده است.

مراحل ساخت باربیکیو آجری

فعالیت های مقدماتی

منطقه را به ابعاد 120 × 150 سانتی متر آماده کنید، در امتداد محیط محل، ترانشه ای به عرض 30 سانتی متر و عمق 25 سانتی متر حفر کنید، 10 سانتی متر خاک را از مستطیل باقی مانده در وسط ترانشه بردارید و لبه های آن را گرد کنید. قالب را در اطراف محل نصب کنید تا در پشت 5 سانتی متر بالاتر از سطح زمین و در قسمت جلو 3.5-4 سانتی متر بیرون بزند (برای حذف مؤثر آب باران یک شیب ملایم لازم است). تکیه گاه را با پنج قطعه تقویت کننده 130 سانتی متری تقویت کنید. دو قطعه آرماتور را به فاصله 10 سانتی متر از طرف جلو و پشت سنگر قرار دهید. سه مورد دیگر را به طور مساوی بین آنها قرار دهید. قالب را با روغن خشک کن یا ماده آزاد کننده مخصوص روغن کاری کرده و آن را با بتن پر کنید.

ساخت باربیکیو آجری

علامت گذاری

پس از سفت شدن پایه، که حدود یک هفته طول می کشد، آن را با گچ علامت گذاری کنید، که محل لبه داخلی دیوار آجری را نشان می دهد. یک خط به فاصله 10 سانتی متر از لبه جلویی فونداسیون و عمود بر آن، در مرکز محل، یک خط دیگر بکشید. به طور متقارن به خط وسط، یک مستطیل به ابعاد 60 × 80 سانتی متر بکشید که یک ضلع آن خط اول خواهد بود.

فروش آجر نسوز
بیشتر بخوانید

ساخت باربیکیو آجری

طرح خشک لایه داخلی آجر

دور قسمت بیرونی مستطیل (بدون استفاده از ملات) لایه اول آجر نسوز را بگذارید و 0.3 سانتی متر فاصله بگذارید.

توجه: قرار گرفتن صحیح دیوارهای داخلی برای نگه داشتن گریل ضروری است. با قرار دادن آجرهای کامل در خط جلو شروع کنید، آجر بریده شده را در وسط دیوار کوتاه قرار دهید.

ساخت باربیکیو آجری

طرح خشک لایه بیرونی آجر

دیوار بیرونی یک آجر مدولار 10 × 8 × 20 سانتی متر را بچینید. بین آجرها به اندازه 1 سانتی متر فاصله بگذارید. دیوار پشتی باید 1 سانتی متر از آخرین آجر نسوز روی دیوار سمت چپ امتداد داشته باشد. آجر بریده شده باید در وسط دیوار سمت چپ باشد. محیط دیوار بیرونی را با گچ دایره کنید.

ساخت باربیکیو آجری

مدل برای سنگ تراشی

یک الگوی سنگ تراشی درست کنید. روی یک بلوک چوبی، 8 علامت مربوط به اندازه آجر نسوز بمالید، با فاصله 1 سانتی متر برای درز پایین و 0.3 سانتی متر برای بقیه درزها. قسمت بالایی ردیف آخر باید در فاصله 90 سانتی متری از لبه پایین باشد. خط بالایی را به سمت دیگر خط کش الگو بکشید. 11 ردیف آجر مدولار را طوری بچینید که آخرین ردیف با علامت 90 سانتی متر منطبق باشد (ضخامت هر درز باید حدود 1 سانتی متر باشد).

ساخت باربیکیو آجری

چیدن ردیف اول آجر دیوار داخلی

لایه لازم ملات را برای درز 1 سانتی متری در امتداد خطوط گچی دیوار داخلی قرار دهید. ردیف اول آجرهای نسوز را با فاصله 0.3 سانتی متر قرار دهید.

ساخت باربیکیو آجری

آجر کشی اولین ردیف دیوار بیرونی

اولین ردیف آجر را روی دیوار بیرونی قرار دهید. برای ایجاد سوراخ های تهویه بعد از آجرهای جلویی دیوارهای چپ و راست، از درج های روغنی 1 سانتی متری استفاده کنید.

ساخت باربیکیو آجری

دیوارهای بنایی

ردیف دوم سنگ تراشی دیوار بیرونی را با نیم آجر در مجاورت دیوار داخلی شروع کنید. آجرهای ردیف دوم باید نسبت به ردیف اول به صورت تکان خورده باشند. به طور متناوب ردیف های دیوارهای داخلی و خارجی را روی هم قرار دهید، پس از هر ردیف، کیفیت سنگ تراشی را با استفاده از الگو و سطح بررسی کنید. می توانید طرح آجری باربیکیو را با دستان خود بر روی عکس های همراه دستورالعمل ما ردیابی کنید.

چگونگی تهیه مواد اولیه آجر نما
بیشتر بخوانید

ساخت باربیکیو آجری

عناصر فلزی (تیرها)

رباط های فلزی را بین گوشه های دیواره داخلی و خارجی در ردیف های دوم، سوم، پنجم و هفتم قرار دهید.

ساخت باربیکیو آجری

محلول صاف کننده

وقتی ملات آنقدر سخت شد که حداقل فشار انگشت را تحمل کند (درزهای هر دو دیوار را هر چند ردیف بررسی کنید)، آن را صاف کنید. برای این کار به یک ابزار مخصوص برای دوخت مفصل نیاز دارید. زمان شروع دوخت بستگی به نوع محلول مورد استفاده دارد.

ساخت باربیکیو آجری

قفسه های گریل اضافه شده است

در بالای ردیف های پنجم، ششم و هفتم سنگ تراشی، صفحات T را وصل کنید، که به عنوان تکیه گاه برای گریل ها عمل می کنند. از صفحات 10 سانتی متری با برآمدگی های جانبی با ضخامت بیش از 2.5 میلی متر استفاده کنید. صفحات را در امتداد دیوارهای جانبی آجر نسوز در فاصله های 8، 30، 45 و 67 سانتی متری از دیوار عقب قرار دهید.

ساخت باربیکیو آجری

کاشی سنگی

هنگامی که دیوارها را به پایان رساندید، یک طبقه بالا را با سنگ طبیعی تصفیه شده نصب کنید. در سطح فوقانی دیوارهای داخلی و خارجی یک لایه ملات قرار داده شده است که به ضخامت درز 1 سانتی متر طراحی شده است. سقف را از روی کاشی قرار دهید، یک لبه آن باید با سطح داخلی آجر نسوز همسطح باشد. از تراز بودن کاشی ها اطمینان حاصل کنید. هنگامی که ملات شروع به گیرش کرد، درزها را رفع کنید. بعد از یک هفته درزهای بین صفحات را با ترکیب خاصی ببندید و گریل را نصب کنید.

ساخت باربیکیو آجری

کار انجام شده است. با استفاده از دستورالعمل های گام به گام  برای ساخت یک باربیکیو آجری، می توانید با دستان خود کارهایی را انجام دهید که سال ها به آن افتخار خواهید کرد. باقی مانده است که گوشت و سبزیجات بخریم و دوستان و اقوام را برای بازدید دعوت کنیم …

منبع:

https://icdself.com/10/blagoustrojstvo-territorii/250-barbekyu-iz-kirpicha-svoimi-rukami-poshagovaya-instruktsiya.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *