رنگ های آجر

رنگ های آجر

آجر یکی از محبوب‌ترین مصالح برای معمارانی است که با زیبایی‌شناسی قدیمی یا روستایی طراحی می‌کنند: دیوارهای آجری اکسپوز اغلب برای آپارتمان‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بسیار مطلوب شناخته می‌شوند و آجر نما می‌توانند ساختمان یا خانه را گرم‌تر و جذاب‌تر کند. . با این حال، رنگ و برش آجر می تواند تا حد زیادی بر فضایی که از آن سرچشمه می گیرد تأثیر بگذارد، به طوری که آجر سفید خود را به طراحی مینیمالیستی تر و آجر برنزه تمایل بیشتری به احساس روستایی و خاکی دارد. در این مقاله، ما برخی از محبوب‌ترین رنگ‌های آجر ، راه‌های رنگ‌آمیزی مصنوعی آجر و پروژه‌های اخیری را که از نمای آجری یا عناصر آجری داخلی به طور موثر استفاده می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

رنگ های آجر

هنگام انتخاب رنگ آجری برای طراحی، معماران باید زیبایی شناسی را که امیدوارند به آن دست یابند و به خصوص برای نمای بیرونی آجری، رنگ ها و سبک های سازه های اطراف را در نظر بگیرند. رنگ‌های محبوب آجری عبارتند از قرمز، سفید، قهوه‌ای، نارنجی، خاکستری یا مشکی، با تنوع‌های مختلف و همچنین سبک‌ها و برش‌های متنوع.

رنگ های آجر

قرمز

آجر قرمز سنتی ترین رنگ آجر است و اغلب با سبک های قدیمی یا کلاسیک معماری مانند سبک استعماری در ایالات متحده مرتبط است. به شخصیت یک محله قدیمی تر

برنزه / قهوه ای

آجرهای خرمایی و قهوه ای از نظر رایج بودن و نحوه استفاده بسیار شبیه آجرهای قرمز هستند. بسیاری از آجرها ممکن است ترکیبی از قرمز، خرمایی و قهوه ای نیز باشند. با این وجود، آجرهای خرمایی و قهوه‌ای با آجرهای قرمز قابل توجه تفاوت دارند زیرا در بسیاری از جاها کمتر به سمت تداعی‌های تاریخی قوی گرایش دارند و در عوض زیبایی‌شناسی بی‌زمان، خاکی و طبیعی را حفظ می‌کنند.

آجر لفتون
بیشتر بخوانید

آجر برنزه یا قهوه ای

سفید

آجر سفید ، که ممکن است تمیزتر و مدرن‌تر از آجر قرمز یا قهوه‌ای سنتی به نظر برسد، یک انتخاب رایج برای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و آپارتمان‌ها است که هدف آن ظاهری شیک و قدیمی است.

آجر سفید

مشکی

مانند آجر سفید، آجر سیاه اغلب خود را به سبک مدرن و شیک طراحی می‌دهد، با رنگ تک رنگ که آزمایش‌های فرم و کنتراست را تشویق می‌کند.

آجر مشکی

سایر رنگ‌های آجر، از جمله خاکستری، صورتی یا نارنجی، ممکن است کمتر رایج باشند و ویژگی‌های مشخص‌تری داشته باشند. برای مثال، سازه‌هایی که از آجر نارنجی رنگ استفاده می‌کنند، ممکن است به دلیل ویژگی‌های خاص یک ماده یا تولیدکننده آجر، این کار را انجام دهند.

سایر رنگ‌های آجری

این مثال‌های حکایتی همچنین نشان می‌دهند که هیچ رنگ آجری طبیعی وجود ندارد – بلکه رنگ‌ها ممکن است بسته به مکان، مواد محلی، دمای پخت، جو در کوره و موارد دیگر متفاوت باشند. اکثر آجرها به رنگ‌های مختلف قرمز می‌سوزند: با افزایش دما، این قرمز ممکن است از قرمز تیره، بنفش، قهوه‌ای یا خاکستری تغییر کند. به طور مشابه، آجرهای صورتی طبیعی معمولاً نتیجه محتوای آهن زیاد هستند، در حالی که آجرهای سفید یا زرد به طور طبیعی نتیجه محتوای آهک بالا هستند.

علاوه بر این، آجرها نیز ممکن است رنگ آمیزی تا رنگ اصلی خود را تغییر دهند. رنگ آمیزی آجر به پوشاندن بافت طبیعی آجر کمک می کند، که ممکن است برای معمارانی که به دنبال طرحی تمیزتر یا ظریف تر هستند، مفید باشد. معمولاً قبل از تمیز کردن دقیق آجر، به دنبال استفاده از پرایمر لاتکس، رنگ در نهایت با استفاده از محصولات رنگ بنایی خاص اعمال می شود. با این حال، رنگ آمیزی آجر، با ایجاد یک لایه بر روی بافت اصلی، ممکن است رطوبت را به دام بیندازد و برای حفظ ظاهر اصلی نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد.

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی
بیشتر بخوانید

آجر رنگ‌آمیزی

آجر رنگ‌آمیزی بافت اصلی را به جای پوشاندن آن حفظ می‌کند و به دلیل تشکیل پیوند شیمیایی اثرات دائمی‌تری دارد. این اثر همچنین باعث می‌شود لکه‌ها نگهداری کمتری داشته باشند، کمتر در معرض آسیب آب قرار بگیرند، و بنابراین روش مؤثرتری برای آجرهای بیرونی است، در حالی که رنگ‌آمیزی ممکن است برای فضای داخلی مؤثرتر باشد. با این حال، به معماران توصیه می شود برای اطلاعات جامع تر با سازندگان آجر یا نقاشان مشورت کنند.

آجر رنگی

در مجموع، امکاناتی که آجرهای رنگی ارائه می‌کنند بی‌پایان هستند، از سبک روستایی تا شیک و مدرن و تجربی. معماران باید این تنوع از نتایج زیبایی شناختی را در کنار ملاحظات عملی مانند محیط اطراف و مواد موجود در نظر بگیرند تا تأثیرات طراحی خود را به حداکثر برسانند.

https://www.archdaily.com/944493/the-colors-of-brick

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *