سوالات متداول نما کاری با آجر نسوز

سوالات متداول نما کاری با آجر نسوز

نما کاری ساختمان با مصالح مختلف نیازمند بررسی دقیق خصوصیات و ویژگی های مختلف مصالح می باشد زیرا در صورتی که ساختمانی نما کاری می شود قرار نیست مانند دکوراسیون و تجهیزات خانه زود به زود نما تغییر کند و جایگزین شود.این امر در مورد نما کاری با آجر نسوز که یکی از مصالح محبوب برای نما کاری می باشد نیز صدق می کند و مطمئنا سوالاتی را برای خریدارن و مصرف کنندگان پیش می آورد که در این جا به برخی از رایجترین سوالات اشاره می کنیم.

آجر نما از چه جنسی می باشد ؟

آجر یک واژه ی کلی می باشد که برای همه انواع آجر ها به کار برده می شود و نحوه ی تولید و نوع کاربرد آجر جنس آن ها را مشخص می کند که می تواند از خاک نسوز تهیه شوند که آجر نسوز تولید شود و یا از خاک رس که جنس آجر قزاقی می باشد و …

در آجر خاک رس با آجر نما تفاوتی وجود دارد ؟

برای جواب این سوال باید گفت که خیر زیرا آجر واژه ای کلی در مورد تمامی آجر ها از قبیل آجر معمولی ، آجر نسوز ، آجر قزاقی و … می باشد و ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی همه ی آن ها خاک رس می باشد. آجر ها بر اساس نوع کاربرد و شیوه ی تولیدشان نام گذاری می شوند. با توجه به روش تولید از آجر ها می توان در نماهای داخلی و خارجی و دیوار سازی و کف فرش و … استفاده نمود.تنها تفاوت آجر ها در اندازه ، رنگ ، دمای پخت می باشد.

روشی برای جلوگیری از شوره زدن آجر نسوز وجود دارد ؟

در خصوصیات آجر نسوز با کیفیت،ضد شوره بودن آن ها ذکر می شود و این به دلیل جذب آب بالایی است که آن ها دارند و در نتیجه نیازی به زنگ آب کردن ندارند و تنها با آب موجود در ملات پشت کار چسبندگی لازم را برای قرار گرفتن بر روی نما به دست می آورند و فقط لازم است که در فصول مناسب و با ملات مرغوب اجرا شوند.

معروف‌ترین بناهای آجری
بیشتر بخوانید

زمان یا فصل مناسب برای اجرای نماکاری با آجر نسوز کی می باشد ؟

برای اجرای آجر نسوز و نما کاری با آن بهترین زمان فصول گرم سال می باشد.در فصول سرد سال امکان یخ زدگی مصالح وجود دارد و این امر امکان شوره زدن را فراهم می کند.

کیفیت ملات تاثیری در ماندگاری و یا کیفیت اجرای آجر نسوز دارد ؟

از دلایل شوره زدن آجر نسوز می توان به استفاده از ملات نامرغوب و بی کیفیت اشاره کرد و علت آن نیز مربوط به ملات و آهک محلول در ملات ها می باشد بنابراین لازم هست که حتما از ملات مرغوب و با کیفیت در اجرای نما استفاده شود.

آجر نسوز چقدر ماندگاری دارد و بر روی نما باقی می ماند ؟

آجر از جمله مصالح بسیار قدیمی می باشد و از زمان های بسیار دور ساختمان هایی وجود دارند که تا به امروز همچنان با حفظ ساختار و نمای خود سالم و تمییز مانده اند و به عنوان بنای تاریخی شناخته می شوند. همین امر نشان دهنده ی ماندگاری و طول عمر بلند مدت آجر می باشد. آجر نسوز نما شاید در طول زمان کثیف و چرک شود اما طول عمر آن بالا می باشد.

آیا برای نصب آجر نسوز نیازی به اسکوپ وجود دارد ؟

استفاده از اسکوپ برای اجرای آجر نسوز نما اختیاری می باشد اما در هر صورت به علت گیرایی بالایی که این محصول دارد نیازی به استفاده از اسکوپ وجود ندارد.،

آجر نما کاربردی غیر از نماکاری نمای بیروی ساختمان دارد ؟

بله آجر نسوز نما علاوه بر این که درنمای بیرونی ساختمان ها به کار برده می شوند بلکه در دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان ها نیز نقش چشمگیری دارند و استفاده بسیار زیادی از آن ها می شود.

در آجر نما تنوع رنگی وجود دارد ؟

به جرات می توان گفت که آجر نسوز نما در بین مصالح بیشترین تنوع رنگ را دارند و مانند رنگ بندی طبیعت تنوع رنگی دارند و هر چه در طبیعت وجود دارد در آن ها نیز یافت می شود.

آجر معمولی در مقابل آجر نما
بیشتر بخوانید

آیا تفاوتی در اجرای نمای کف با نمای بیرونی ساختمان وجود دارد ؟

بله در اجرای نمای کف و اجرای نمای ساختمان با استفاده از آجر نسوز تفاوت وجود دارد و آن مربوط به زیر سازی مناسب در اجرای کف می باشد. اگر زیر ساخت ها در کف به صورت مناسب انجام نشود با نشست آن ها آجر ها لق می شوند و احتمال شکستن در آن ها بسیار زیاد می شود بنابراین در اجرای نمای کف علاوه بر استفاده از ملات مناسب باید از عایق نیز جهت جلوگیری از تماس مستقیم آجر با کف استفاده شود تا از شوره زدن جلوگیری شود.

آیا آجر نما نسوز تاثیری در بهینه سازی انرژی دارد ؟

بله آجر نسوز نما نقش موثری در بهینه سازی انرژی دارد و در زمستان خانه ها را گرم و در تابستان خنک نگه می دارند.

استفاده از آجر نما نسوز در دکوراسیون داخلی نیازی به ملات دارد ؟

آجر نسوز نما برای اجرا در نما و دکوراسیون داخلی به دلیل گیرایی بالایی که دارند نیازی به ملات و سیمان ندارند و به راحتی و با چسب های مختلف قابل نصب می باشند .

آیا آجر نسوز نما قابلیت کاربرد دیگری غیر از نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد ؟

آجر نسوز نما به دلیل تنوع در رنگ و زیبایی به نظیری که به دکوراسیون می دهد در طراحی داخلی مکان های مختلفی همانند کافه ها،رستوران ها،فست فود ها به منظور خلق محیطی زیبا شیک و در عین حال سنتی و صمیمی و به طور کلی متفاوت به کار برده می شوند.

میزان جذب آب آجر نسوز چقدر می باشد ؟

آجر نسوز با کیفیت و مرغوب تا میزان 10 الی 15 درصد دارای جذب آب می باشند.

روش اجرای نما با آجر نسوز چگونه می باشد ؟

نصب آجر نسوز نما بسیار راحت با انواع روش های چینش با استفاده از ملات سیمان و چسب همانند چسب کاشی، سرامیک،چسب آکواریوم و … انجام می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *