آجر

صرفه اقتصادی در مصرف مصالح آجری

آجر از جمله مصالح مهم ساختمانی می باشد که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و قدمت بسیار زیادی دارد. آجر ها از جمله ی پر طرفدارترین مصالح ساختمانی می باشند که علاوه بر این که برای ساخت نمای خارجی ساختمان ها به کار گرفته می شوند از آن ها در ساخت نمای داخلی و دیوار ها نیز استفاده می شود.

آجرها به دلیل زیباتر جلوه دادن و ایجاد دکور زیبا امروزه در بسیاری از اماکن عمومی از جمله رستوران ها و کافی شاپ ها و فروشگاه ها و … به کار برده می شوند. آجر ها علاوه بر زیبایی و دکور سنتی و مدرنشان در پایین آمدن هزینه ها نیز بسیار موثر می باشد و در نتیجه باعث بالا رفتن صرفه جویی در اقتصاد می شوند.

استفاده از آجر و صرفه اقتصادی :

  • آجر ها دارای رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و قهوه ای و مشکی می باشند که تمامی آن ها در گروه رنگ های گرم قرار دارند و علاوه بر این که موجب گرمی و نشاط در محیط خانه می باشند موجب گرم ماندن محیط داخل خانه و جلو گیری از هدر رفت انرژی نیز می شوند.
  • آجرها ها با هر نوع چیدمانی سازگاری دارد و فقط با رنگ کردن می توان آن را از فضای سنتی به فضای مدرن تبدیل نمود و در نتیجه در صورتی که خاستار تغییر دکواسیون در محیط خانه باشیم نیاز به صرف هزینه های کلان برای تغییر ظاهر دیوار نمی باشد و تنها با رنگ کردن می توان آن را با هر دکوراسیون و محیطی سازگار نمود.
  • استفاده از آجرها در محیط داخلی خانه بسیار ساده می باشد و نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده و پوشش های اضافی ندارد و به تنهایی و بدون پوشش دوم نصب می شوند و در نتیجه هزینه های اضافی را کاهش می دهد.
  • آجرها غالبا از ترکیبات خاک های معدنی تولید می شوند و هیچ گونه رنگ مصنوعی و اضافه ای برای تولید آن ها به کار برده نمی شود و در نتیجه آجر ها با گذشت زمان و با عواملی چون تابش مستقیم خورشید و شرایط جوی و تغییرات دمایی و … رنگشان تغییری نمی کند و نیازی به هزینه های تعمیر و باز سازی رنگ و … نمی باشد.
    • آجر های به کار برده شده در طراحی دیوار های داخلی نسبت به آجر های مورد نیاز برای نمای خارجی خانه از مواد ارزانتری ساخته می شوند و در نتبیجه نیازی به مقاوم سازی و تعمیرات آن ها در مقابل شرایط جوی نیست و در نتیجه این امر باعث می شود که قیمت نهایی آجر ها پایین تر آمده و آن را به مصالحی ارزان برای کاربرد در ساختمان ها تبدیل کند و در نتیجه از نظر اقتصادی با صرفه تر می باشند.
  • آجر ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی می باشد و با گذشت زمان پوسیده و تجزیه نمی شوند،در نتیجه این مصالح پر کاربرد نیازی به نقاشی و آب بندی و حفاظت در برابر موریانه ها و … را ندارند و نیازی به هزینه های اضافی برای مراقبت از آن ها نیست.
  • آجر ها از خاک رس تهیه می شوند و در برابر انتقال حرارت بسیار ایده آل می باشند و در نتیجه از هدر رفت انرژی و گرما از طریق دیوار ها جلوگیریی می کنند و گرمای محیط را در خود ذخیره می کنند و در شرایط محیطی مناسب آن گرما را آزاد می کنند. در نتیجه می توان این گونه بیان کرد که آجر ها با جذب گرمای محیط در فصل تابستان محیطی خنک در منزل ایجاد می کنند و در فصل سرد نیز مانع از خروج انرژی و گرمای داخل خانه می شوند و باعث کاهش هزینه های انرژی می شوند.
  • آجر ها به دلیل ساز گاری با طبیعت و ضرر نرساندن به محیط زیست از هزینه های ناشی از بین بردن مواد و مصالح مضر برای محیط زیست کاهش می دهند و در صورت رها شدن در محیط زیست آسیبی بر انسان ها و محیط زیست وارد نمی کنند و در صورت تمایل می توان با جدا سازی اجزای آن ، آن را بازیافت نمود.

جهت مشاره خرید آجر نما و آجر نسوز با ما در ارتباط باشید.

ترک های مورب در دیوارهای آجری و اقدامات آن
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *