طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز

طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز

برای ایجاد دکوراسیون شیک و زیبا در خانه ها بخش های مختلف زیادی در خانه ها وجود دارد که تاثیر گذار می باشند.در این میان یکی از تاثیر گذارترین نقاط محل هایی در خانه ها می باشدکه تلویزیون قرار دارد.تلویزیون در بخشی از خانه ها واقع می شوند که در معرض دید بیشتری قرار دارند و می توان با ایجاد نمای زیبا در پشت تلویزیون موجب تفکیک آن محدوده و منحصر به فرد شدن آن ها شد.برای این کار روش های زیادی وجود دارد و طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز از جمله ی این موارد می باشد که زیبایی خاص و منحصر به فردی به خانه ها می دهد و پشت تلویزیون را که نقطه ی کانونی هر خانه به شمار می رود جذاب و خاص می نماید.

استفاده از آجر نما در محیط داخلی خانه ها سلیقه ای می باشد و می توان از روش های مختلف برای این کار بهره برد و حتی با ایجاد خلاقیت در چینش و … محیطی خاص و مخصوص به خود خلق نمود. آجر نسوز از جمله متریال های پر کاربرد در طراحی فضای داخلی خانه ها به خصوص پشت تلویزیون می باشد که سردی و یکنواختی در آن وجود ندارد و متریالی پر انرژی می باشد.از جمله مهمترین ویژگی هایی که آجر نسوز دکوراتیو دارد تنوع زیاد این محصول و قابلیت کاربرد آن در طراحی داخلی به سبک کلاسیک و مدرن و سنتی و یا ترکیبی می باشد.

المان های تاثیر گذار در طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز

برای طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز المان های بسیاری تاثیر می گذارند که حتما باید در نظر گرفته شود تا محیط مورد نظر ایجاد شود.از جمله المان های موثر انتخاب مصالح ، رنگ آجر نسوز ، الگوی چیدمان آجر نسوز و المان های تزیینی که قرار است روی دیوار نصب شود می باشد.

الگوی چیدمان آجر نسوز در طراحی پشت تلویزیون :

الگوی چیدمان می تواند به صورت سلیقه ای انتخاب شود اما مهم ترین روش برای این کار استفاده از نوع آجر چین ساده می باشد.استفاده از الگوی چینش شلوغ در فضای پشت تلویزیون موجب اذیت شدن چشم ها و موجب به هم ریختن تمرکز می شود.

قدمت آجر نسوز
بیشتر بخوانید

انتخاب رنگ آجر نسوز در طراحی پشت تلویزیون :

انتخاب رنگ مناسب آجر نسوز در طراحی پشت تلویزیون از جمله مهمترین و تاثیر گذارترین موارد می باشد و با انتخاب رنگ مناسب جذابیت داینامیک به طراحی داخلی داده می شود و موجب می شود تا ساختار یک دست و خسته کننده در بین عناصر از بین رود و موجب ایجاد تمرکز می شود.بنابراین برای این کار لازم است که حتما از تونالیته رنگی دارای هارمونی کامل با دیگر عناصر استفاده نمود .

هارمونی رنگ سرد و گرم در طراحی پشت تلویزیون :

تلفیق رنگ گرم آجر نسوز با رنگ سرد دکوراسیون یا مبلمان خانه می تواند تعادل را در فضای محیط ایجاد نماید.

هارمونی بر اساس همجواری رنگ ها در طراحی پشتتلویزیون :

به هر دسته ی سه تایی از رنگ هایی که در دایره رنگ در کنار همدیگر قرار می گیرند رنگ های هم جوار گفته می شود که در این نوع ترکیب رنگ ، معمولا یک رنگ از نظر مقدار پوشش سطح نسبت به دو رنگ دیگر بیشتر به کار برده می شود.برای مثال می توان به مبلمان لیمویی یا سبز رنگ در کنار دیوار آجر نسوز زرد یا پرتغالی یا شاموتی اشاره نمود.

هارمونی بر اساس رنگ های مکمل در طراحی پشت تلویزیون :

این نوع هارمونی شامل رنگ هایی می باشد که در دایره رنگ درست در مقابل هم واقع می شوند.رنگ های مکمل بالاترین درجه کنتراست بصری را به وجود می آورند و انرژی و تحرک زیادی را ایجاد می کنند.این هارمونی با درجات مختلف هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد می کنند.

روش های طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز

برای طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز می توان متناسب با دکوراسیون منازل و رنگ دیوار ها و وسایل خانه از رنگ های مختلف آجر نسوز از قبیل سفید ، قهوه ای ، قرمز و حتی سیاه و …  بهره برد.همچنین می توان این کار را با ترکیبی از نور پردازی و یا ترکیب با کاغذ دیواری و … به کار برد.

  • ترکیب آجر نسوز سفید همراه با نور پردازی موجب می شود که فضایی شیک و جذاب ایجاد شود و استفاده از گلدان های سبز رنگ و یا وسایل با تضاد رنگی موجب خارج شدن محیط از یکنواختی و ایجاد فضایی لوکس می شود.
  • ترکیب آجر نسوز با کاغد دیواری از جمله ی روش های پر کاربرد برای طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز می باشد که موجب می شود تا فضایی خاص و منحصر به فرد در محیط خلق گردد.برای این روش چینش آجر ها می تواند به روش های مختلف و یا پراکنده و … انجام شود و از مدل های مختلف کاغذ دیواری می توان استفاده نمود.این ترکیب از جمله زیباترین ترکیب ها به شمار می رود که موجب تفکیک فضا نسبت به سایر فضاها می شود و جلوه ی جذاب تری را خلق می نماید .
  • در روش دیگر طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز می توان آن ها را با عناصر محیط هماهنگ نمود و چینش را با الگوی خاص و یا پوشش کامل سطح به شکل ساده انجام داد.در این روش هماهنگی عناصر موجود داخلی بنا ، از لحاظ رنگ موجب می شود تا محیطی بسیار شیک و آرام بخش ایجاد شود.
  • استفاده از آجر نما با رنگ بندی های متنوع از دیگر روش های طراحی پشت تلویزیون با آجر نسوز می باشد که فضایی سنتی و مدرن را با هم ایجاد می نماید.برای این کار می توان آجر نسوز با رنگ های مختلف را همراه با نور پردازی یا بدون نور پردازی به کار برد و می توان هماهنگ با فضای محیط یا به طور متضاد با فضای محیط به کار برد تا محیطی خاص را طراحی نمود . ایجاد ناهماهنگی در رنگ آجر نسوز و استفاده از ترکیب رنگ های گرم در طراحی دیوار های داخلی موجب ایجاد فضایی گرم و دلنشین در محیط می شود.
در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *