آجر سفال نما

مزایای آجر سفال نما

آجر نما ، همچنین آجر سوراخ دار عمودی نامیده می شود ، به آجری گفته می شود که از خاک ساخته شده اند و به عنوان اثاثیه و باربری دیوارهای ساختمان استفاده می شوند. این آجرها به شکل مستطیل (استاندارد) یا نامنظم (کمکی) هستند. آنها معمولاً با ساختار متخلخل طراحی می شوند ، به این منظور که حتی در حین فرایند گرم کردن ، کاهش وزن کلی آجرها و پر کردن ملات سیمان در سوراخ های آجر طراحی می شوند. این آجرها به طور گسترده ای در محوطه سازی ، محل سکونت ، مغازه ها ، ساختمانهای عمومی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

آجرهای نما ، آجری هستند که قرار است نمایان شوند و بنابراین با اهداف زیبایی شناسی طراحی شده اند تا از نظر بصری جذاب باشند. بسیاری از تولیدکنندگان آجر با استفاده از تکنیک های مختلف آجر نما تولید می کنند و آنها را می توان به راحتی از فروشگاه های لوازم خانگی و ساختمانی تهیه کرد. در صورت تمایل به رنگ ، اندازه یا سبک خاص ، امکان سفارش ویژه نیز وجود دارد.

همانطور که از نامش مشخص است ، آجرهای نما طوری طراحی شده اند که به عنوان نما استفاده شوند ، به عنوان مثال در نمای بیرونی دیوار ، جایی که آجرها در آن دیده می شوند. این آجرها ممکن است فاقد استحکام کششی آجرهای مهندسی باشند که برای آجرکاری سازه ای استفاده می شوند ، اگرچه آجرهای نما نیز در مواردی می توانند برای مصارف سازه ای مورد استفاده قرار گیرند. این آجرها طوری طراحی شده اند که ظاهری مرتب و یکدست داشته باشند. آنها همچنین تمایل دارند از مصالح ساخته شده باشند که دیدن آنها جالب است ، زیرا آنها نمای واقعی ساختمان را تشکیل می دهند و اولین چیزی است که مردم هنگام نزدیک شدن با آن روبرو می شوند.

در حالی که این آجرها می توانند به رنگ قرمز کلاسیک باشند ، همچنین می توان رنگ های کرم ، زرد و سایر رنگ ها را پیدا کرد. برخی از آجرها ممکن است دارای اجزایی باشند که بافت بصری را اضافه می کنند ، و همچنین می توان آجرها را با نقوش یا طرح هایی که برای جذابیت بیشتر آنها طراحی شده است ، مهر زد. آجرهای نما می توانند اکسترود شده یا قالب گیری شوند و در برخی موارد ممکن است با دست ساخته شوند ، اگرچه آجرهای دست ساز می توانند بسیار گران باشند.

گاهی اوقات ممکن است آجرهای مقرون به صرفه را در قالب آجر بازیابی شده پیدا کنید. آجر بازیابی شده آجری است که از سازه تخریب شده یا بازسازی شده نجات می یابد. در حالی که آجرهای بازیابی شده گاهی خرد می شوند ، زخم می خورند ، با ملات آغشته می شوند یا به رنگ لایه لایه می شوند ، ممکن است از وضعیت خوبی برخوردار باشد ، در این صورت می توان از آن برای روکش استفاده کرد.

هنگام انتخاب آجر مواردی که باید به آنها توجه کنید شامل رنگ و اندازه آن است و اینکه چه نوع الگویی قرار است با آجر کاری ایجاد شود. تعدادی الگو یا دوره مختلف وجود دارد که می توان از آنها برای چیدن آجر استفاده کرد ، و برخی افراد این رنگها را بیشتر با رنگهای متناوب و تنوع دیگر ترکیب می کنند. با ایده ای که شخص در ذهن دارد ، می توان آجر نما را انتخاب کرد که نیاز را برآورده کند.

مزایای آجر سفال نما که در نمای خارجی ساختمان استفاده می شوند:

  1. دوام

آجرهای سفالی نما در دمای بالا کلسین می شوند به طوری که ضد آب و هوا و ضد خوردگی هستند. این آجرها به طور کلی دارای نرخ جذب آب بیش از 8 نیستند ، بنابراین در برابر چرخه های انجماد و ذوب بسیار مقاوم هستند.

  1. عایق حرارتی عالی

ویژگی های قابل تنظیم درجه حرارت مخصوص آجرهای نما باعث می شود فضای اتاق در تابستان خنک و در زمستان گرم شود.

  1. افزایش کارایی ساخت و ساز

فرایند ساخت بسیار ساده است زیرا آجرهای نما در لایه خارجی دیوار نصب شده است ، در حالی که هم عایق حرارتی و هم دکوراسیون در یک مرحله رقابت می کنند. در همین حال ، کارایی ساختمان را می توان تا حد زیادی افزایش داد زیرا بدنه دیوار و اثاثیه به طور همزمان تکمیل می شوند.

  1. ایمنی بالا

آجرهای سفال نما در بالای 1100 درجه سانتیگراد محاسبه می شوند تا مواد خود قابل اشتعال نباشند.

  1. پایداری و نگهداری کم

آجرهای سفالی نما سازگار با محیط زیست هستند و می توان دوباره از آنها استفاده کرد. آنها در جو محو نمی شوند و در عوض قدیمی تر می شوند. پس از نصب صحیح ، نیازی به تعمیر و نگهداری نیست.

روش زینتری و ذوبی در تولید آجر منیزیتی
بیشتر بخوانید

آجرهای سفالی مدتهاست که به عنوان مصالح ساختمانی تحمل بار فوق العاده مورد استفاده قرار می گیرند. آجرهای نما از نظر تحمل بار ، جلوه سایه و شدت رنگ نیز عملکرد خوبی دارند. با آجرهای سفالی ، می توان با استفاده از سایه یا دانه عمودی که ناشی از فرآیند نصب ، ضخامت اتصال و ناهمواری آجر است ، به زیبایی ساختاری معقول دست یافت. اتصال ها یا الگوهای رنگی مختلف (همچنین “بافت ثانویه” نامیده می شوند) می توانند با استفاده از تداخل ، منبت و غیره ایجاد شوند. هنگام استفاده از مصالح دیگر مانند شیشه ، آجر شیشه ای یا آجر سیمانی ، می توان سبک معماری متفاوتی را شکل داد. آجرهای سفالی از طریق ابعاد آجر ، بافت سطح ، شکاف دانه ای و بی نظمی ، جلوه ای بصری به ارمغان می آورند که بر روی فلزات و شیشه های صاف و منظم دیده نمی شود ، که هر دو محصول تکنولوژی روز هستند.

مزایای آجر سفال نما

راهنمای انواع مختلف آجر و موارد استفاده آنها

هنگامی که تصمیم گرفتید با آجر کار کنید ، گام بعدی این است که بدانید از چه نوع آجری در پروژه خود استفاده کنید. برخی از انواع آجرها برای استحکام ساخته شده اند ، در حالی که برخی دیگر بیشتر برای جذابیت چشم آنها طراحی شده اند. اما یافتن مورد مناسب برای نیازهای شما می تواند مشکل باشد.

و ، در حالی که آجرها ممکن است ساده به نظر برسند ، اما وقتی به درستی نصب شوند ، می توانند کاملاً زرق و برق دار باشند. برای آگاهی از انواع آجر و نحوه استفاده از آنها ، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع آجر

تقریباً به اندازه انواع آجر روشهای طبقه بندی آجر وجود دارد. اما اگر آنها را بر اساس جایی که قرار دارند طبقه بندی کنید ، فقط دو مورد را به خاطر بسپارید: آجر نما و آجر داخلی.

آجرهای نما در بیرون ساختمانها استفاده می شوند ، به این معنی که باید از دوام کافی برای تحمل باران ، طوفان و سایر شرایط نامساعد جوی برخوردار باشند.

اما آجرهای داخلی ، در پشت آجرهای نما قرار می گیرند. بنابراین ، در حالی که نمای آجر باید حداقل از نظر ظاهری خوشایند باشد ، هیچکس اهمیت نمی دهد که آجرهای داخل چگونه ظاهر می شوند.

آجر برای طرح های سنتی و مدرن
بیشتر بخوانید

اگر در مورد انواع آجرهای مورد استفاده در ساختمان با کسی صحبت می کنید ، به احتمال زیاد آجرهایی را که استفاده می کنند بر اساس مواد اولیه طبقه بندی می کنند. در این صورت ، شما باید پنج نوع اساسی را بشناسید.

آجرهای رسی سوخته

آجرهای سفالی سوخته با قرار دادن خاک رس در کوره و پختن آن ساخته می شوند.

این آجرها مانند نان سفید هستند: همه کاره هستند و می توان از آنها به طرق مختلف استفاده کرد ، حتی اگر هیجان انگیزترین آجرهای جهان نباشند. از آنجا که آنها بسیار محبوب و گسترده استفاده می شوند ، صحبت در مورد انواع سنگ تراشی آجری بدون ذکر خاک رس سوخته می تواند یک چالش باشد.

چهار طبقه آجر سفالی سوخته وجود دارد که درجه یک بهترین کیفیت و بیشترین مقاومت را ارائه می دهد. آجرهای خاک رس سوخته درجه بالا هیچ گونه نقص قابل توجهی ندارند ، اما هزینه بیشتری نیز برای شما دارند.

در جستجوی آجر سفالی چند منظوره برای حیاط خود هستید؟ آجرهای نما قرمز را برای ظاهری باکلاس که هرگز از مد نمی افتد امتحان کنید.

آجرهای بتنی

به دنبال یک آجر جامد برای حصار یا نمای خود هستید؟ اگر چنین است ، آجرهای بتنی را در نظر بگیرید. کیفیت آن درجه یک نیست ، اما در مسدود کردن گرما و کاهش صدا خوب عمل می کند.

آجرهای بتنی اغلب یک انتخاب محبوب نیستند ، احتمالاً به این دلیل که چنین زیبایی جسورانه ای را ارائه می دهند. اما ، اگر واقعاً این آجر را بدون رنگ خاکستری می خواهید ، می توانید رنگدانه متفاوتی را در طول فرآیند تولید انتخاب کنید.

آجرهای آهکی ماسه ای

اینها ترکیبی از ماسه ، آهک و خاکستر بادی هستند. مواد از طریق یک واکنش شیمیایی که در وسط اختلاط مرطوب رخ می دهد ، به هم متصل می شوند.

اگر به دنبال آجری هستید که بتواند وزن خود را تحمل کند ، این موارد را امتحان کنید. آنها به دلیل قابلیت تحمل بار ستاره ای خود مشهور هستند.

آجرهای مهندسی

آجرهای مهندسی می توانند گرما را تحمل کنند زیرا با استفاده از دمای فوق العاده بالا ساخته شده اند ، که چگالی بالایی به آنها می بخشد.

بر اساس نام آنها ، آجرهای مهندسی برای پروژه های مهندسی عمران بهترین کار را می کنند. به عنوان مثال ، آنها معمولاً برای مواردی مانند فاضلاب ، منهول ها و دیوارهای حایل استفاده می شوند.

آجر خاک رس خاکستری

خاکستر و خاک رس را با هم قالب کنید ، درجه حرارت بسیار بالا را اضافه کنید ، و شما آجرهای سفالی خاکستر بادی دارید. اینها نسبت به آجرهای رسی سوخته دارای متخلخل کمتری هستند.

خاکستر بادی محصول جانبی نیروگاه های زغال سنگ است. ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما تولید آجر خاکستر بادی در واقع می تواند برای محیط زیست بهتر از سایر انواع آجر سازی باشد.

به چه نوع آجر نیاز دارید؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که باید از چه نوع آجری استفاده کنید ، می توانیم به شما کمک کنیم. ما در شهر آجر انتخاب زیادی از آجرهای مسکونی را در رنگ ها و سبک های مختلف تولید می کنیم. و ، ما برای سازندگان با هر سطح مهارت در ایران ، آجر ارائه می دهیم. این بدان معناست که ما خوشحال می شویم در مورد انواع آجرهایی که عرضه می کنیم ، موارد استفاده آنها و موارد دیگر صحبت کنیم!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *