مزایا و معایب آجر کف فرش

مزایا و معایب آجر کف فرش

آیا آجر کف فرش برای شما مناسب است؟

آجر یکی از قدیمی ترین و رایج ترین مصالح ساختمانی در جهان است که اولین بار به عنوان جایگزین سنگ طبیعی ساخته شد. به طور سنتی ، آجر از خشت های خاکی ساخته می شود ، به شکل بلوک های مستطیلی شکل درآمده ، سپس خشک می شود یا آتش می گیرد تا برای ساخت دیوارها یا سطوح سنگ فرش سخت شوند. آجرهای مورد استفاده برای کفپوش به عنوان کف فرش شناخته می شوند و نوع مورد استفاده برای مصارف داخلی از چندین رس مختلف تشکیل شده است ، از جمله کائولن (خاک رس چین) که بافت نازک و متراکم تری به آن می بخشد و باعث جذابیت بیشتر کف می شود. کف فرش های آجری نیز شامل شیل و آهن در ترکیب می شوند تا آنها را سخت تر کنند.

کف فرش های آجری معمولاً مشابه آجر دیوار هستند ، اما نازک تر هستند ، ضخامت آنها حدود 1/4 اینچ است. آنها برای نصب روی اسلب بتنی مناسب هستند ، زیرا وزن آن برای تحمل سیستم کفپوش چوبی بسیار مناسب است. آجر کف فرش بسیار مقاوم است ، اما برای محافظت از آن در برابر لکه ها نیاز به آب بندی دارد و ظاهر روستایی آن برای هر طراحی خانه مناسب نیست. و کفپوش آجری بسیار سخت و سرد است ، که اگر دنج هدف باشد ، انتخاب بدی است.

مزایای آجر کف فرش

  • با دوام و تمیز کردن آسان
  • غیر حساسیت زا
  • ضد حریق
  • سطح بدون لغزش

معایب آجر کف فرش

  • سطح سخت
  • قسمت زیرین سرد دارد
  • مستعد لکه
  • نیاز به آب بندی دارد

مزایا و معایب آجر کف فرش

هزینه آجر کف فرش

بسته به نوع مصالح ، هزینه آجر کف فرش آجری بین 3 تا 10 دلار برای هر فوت مربع متغیر است. این شامل نصب نمی شود ، که می تواند $ 3 به $ 10 برای هر فوت مربع اضافه کند. این باعث می شود که کفپوش آجری نسبت به سنگ طبیعی و بسیاری از تاسیسات کاشی و سرامیک ارزان تر باشد.

نگهداری و بازسازی

مزایای اصلی آجر کف فرش مشابه کاشی و سرامیک و سنگ است. آجر یک ماده بسیار بادوام است که به دلیل سختی خانه های شلوغ ، حیوانات خانگی ، مبلمان پر رفت و آمد یا مکرر جابجا نمی شود. سطح سخت آجر تمیز کردن آن را آسان می کند – با یک جارو دستی یا جاروبرقی

چگونه می توان الگوی چیدمان دلخواه آجر را انتخاب کرد؟
بیشتر بخوانید

از آنجا که آجر از خاک رس ساخته شده و با ملات سیمانی تزریق شده است ، کف آجری بسیار مستعد لکه است مگر اینکه به درستی مهر و موم شده باشد. در بیشتر موارد ، سیلر باید بلافاصله پس از نصب کفپوش مورد استفاده قرار گیرد و برای حفاظت ، لازم است مجدداً در طول عمر کف استفاده شود.

دو نوع کلی سیلر برای کف آجری وجود دارد. سیلرهای نفوذی به آجر آغشته می شوند و بیشتر بافت سطح و رنگ اصلی را دست نخورده می گذارند. سیلرهای تشکیل دهنده فیلم (مانند اکریلیک یا پلی اورتان) یک پوشش روی بالای آجر ایجاد می کنند و در نتیجه سطحی صاف و درخشان تر می شود که رنگ آجر را تیره می کند.

طرح

از نظر زیبایی ، آجر کف فرش با سبک های خانه روستایی ، مانند خانه های به سبک کلبه یا مزرعه و در اتاقهایی که ظاهری غیررسمی مورد نیاز است ، مانند ایوان های آفتابی یا ورودی ها ، بیشتر مناسب است. از آنجا که آجر غیرقابل احتراق است ، برای کفپوش زیر یا نزدیک اجاق های چوبی و شومینه ، جایی که آجر به طور سنتی در خانه قرار دارد ، انتخاب خوبی است.

آجر به عنوان یک عنصر طراحی جسورانه سخت است. گرمای بصری ، بافت ، رنگ و الگوی چشم نواز را یکجا اضافه می کند.

نصب آجر کف فرش

مانند دیگر اشکال کاشی ، سنگفرش های آجری با استفاده از چسب نازک به یک زیر کف (معمولاً یک تخته بتنی) چسبیده است. آجر کف فرش بسیار سنگین است ، اما اگر مطمئن شوید که قاب سیستم کفپوش به اندازه کافی محکم است که بتواند وزن را تحمل کند ، می توانید آن را روی کف چوبی نصب کنید. تعیین این امر ممکن است مستلزم مشورت با مهندس ساختمان باشد. در این نوع نصب ، لایه ای از تخته سیمان به عنوان لایه زیرین روی کف چوب قرار می گیرد ، سپس کاشی های آجری با چسب نازک روی تخته سیمان اعمال می شود.

گلدهی : رسوبات نمکی که بر اموال شما تأثیر می گذارد
بیشتر بخوانید

پس از خشک شدن کامل چسب ، فضاهای بین آجرها به همان شیوه ای که برای سنگ طبیعی یا کاشی و سرامیک استفاده می شود ، دوغاب بندی می شوند. برخی از آجرهای کفپوش مانند ورقه های کاشی موزاییک به صورت ورقه ای عرضه می شوند که با ملات نصب شده اند و می توانند در پیکربندی های مختلف به هم چسبیده و الگوهای سفارشی ایجاد کنند.

نصب آجر کف فرش برای بناها سخت نیست ، زیرا تکنیک های آن تقریباً مشابه تکنیک هایی است که برای نصب سایر اشکال کاشی استفاده می شود. با این حال ، برش آجر نیاز به اره برقی قدرتمند مجهز به تیغه الماس دارد که برای اجاره در مراکز فروش ابزار موجود است.

برترین برند های آجر کف فرش

هیچ مارک شناخته شده ای برای کف فرش آجری داخل وجود ندارد ، زیرا این ماده برای حمل و نقل مسافت های طولانی با روشی مقرون به صرفه بسیار سنگین است. در عوض ، کف فرش های آجری سفالی عموماً در کارخانه های آجری منطقه تولید می شوند. پروژه خود را با یک تولید کننده معتبر آجر مورد بحث قرار دهید و مطمئن شوید که به دنبال یک کف فرش هستید. شرکت شهر آجر از شرکتهای معتبر در این زمینه است که میتوانید با تماس با کارشناسان فروش شرکت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

راحتی و راحتی

دوام آجر دارای یک طرف دیگر است:  از نظر سختی. زیر کف راحت تر از کاشی ، سنگ یا بتن نیست. و مانند دیگر مصالح سخت ، آجر در زمستان با پای برهنه باعث سردی میشود ، اگرچه سطح خوبی را در بالای گرمای تابشی کف ایجاد می کند.

آیا آجر کف فرش برای شما مناسب است؟

آجر کف فرش می تواند یک انتخاب خوب در جایی باشد که می خواهید یک کفپوش طولانی مدت داشته باشید که ظاهری چشمگیر و روستایی به شما بدهد. این اتاق برای اتاقهای غیررسمی مانند اتاقهای آفتابگیر ، اتاقهای گل آلود یا محل های شستشو ایده آل است.

شرکت شهر آجر به جز آجر کف فرش بعنوان عرضه کننده مستقیم انواع آجر نما از کارخانه به محل پروژه می باشد. جهت مشاوره و یا سفارش خرید با شماره 09129640179 تماس داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *