برش آجر

نحوه برش آجر و برداشتن از دیوار

با استفاده از مواد ساده امروزی مانند ورقه ، چوب مهندسی شده و سنگ مهندسی شده ، آجر می تواند به عنوان یک ماده باستانی مثبت به نظر برسد. در واقع ، به دلیل اینکه شومینه ها و دودکش های آجری کمتری در حال ساخت است ، کار با آجر می تواند یک هنر از دست رفته به نظر برسد و تلاش برای برش آجر یا مته کاری در آن ممکن است ترسناک باشد. اما کار با آجر نباید سخت باشد. با قاطعیت و تنها با چند ابزار اساسی ، می توانید آجرهای نصب شده را با نتایج بی عیب و نقص برش دهید

وقتی یک آجر آسیب دیده یا رنگ آمیزی شود ، شومینه نیاز به مرمت داشته باشد ، یا قسمتی از دیوار آجری یا خود آجر برای نصب سازه ها برداشته شود ، غالباً از آجر جدا می شود در حالی که آجر اطراف آن سالم و در حالت خوب باقی می ماند. ، چنین دریچه ، پریز برق یا لوله کشی.

5 روش برش آجر

روشهای مختلفی برای برش آجر برای برداشتن وجود دارد. هر کدام مزایا و معایبی دارند.

  1. یک اره مدور مجهز به یک تیغه سنگ تراشی آجر و ملات را بریده و خطوط تمیز ، اما با مقدار زیادی آوار تولید می کند.
  2. آسیاب زاویه دار با چرخ سنگ تراشی هم آجر و هم ملات را بریده و زوایای تنگ تری را امکان پذیر می کند. با این حال ، ضربات پسماند قابل توجه است.
  3. یک اره رفت و برگشتی با یک تیغه تراش سنگ تراشی می تواند هنگامی که اره محکم نگه داشته می شود خطوط نسبتاً مستقیم را قطع کند. اما در حالی که اره های رفت و برگشتی اجازه می دهد تا بر روی مواد مانند دیوار گچ برش های عمیق ایجاد شود ، اما برای دیوارهای بنایی آنقدر خوب عمل نمی کند.
  4. چند ابزار با کیفیت بالا که مجهز به ضمیمه سنگ تراشی است امکان برش های عمیق را فراهم می کند و می تواند راه خوبی برای شروع برش باشد.
  5. برش آجر به صورت دستی با اسکن سنگ تراشی و مته نیاز به صبر دارد اما کنترل دقیق تری را ارائه می دهد.

برش دستی آجر نصب شده

راز حذف یک آجر کامل از دیوار آجری یا شومینه آجری در برش ملات اطراف است. ملات خشک شده و نرم تر از آجر است و به شکلی قابل پیش بینی بریده می شود. هنگامی که ملات برداشته می شود ، کل آجر به راحتی استخراج می شود. با این حال ، اگر هدف شما این است که فقط قسمتی از آجر را بردارید ، باید ملات را بردارید و آجر را در یک خط تمیز برش دهید ، همه اینها بدون این که باعث خرد شدن آجر به قطعات کوچک شود.

مزایا و معایب ساخت آجر سیلیکات
بیشتر بخوانید

اطمینان حاصل کنید که از اسکنه سنگ تراشی اصلی استفاده می کنید. نه اسکنه چوبی و نه اسکنه سرد (طراحی شده برای فلز) برای این کار مناسب نیستند. اسکن سنگ تراشی معمولاً یک اسکن سنگین تر با لبه برش صاف تر است که برای شکستن ملات ، سنگ و آجر طراحی شده است.

ملاحظات ایمنی

هنگام برش دستی آجر، احتیاط های ایمنی را با استفاده از عینک ایمنی ، محافظ شنوایی و دستکش های ضخیم انجام دهید. حفاری روی آجر گرد و غبار زیادی ایجاد می کند ، بنابراین از ماسک گرد و غبار نیز استفاده کنید. صبور باشید و آهسته پیش بروید

آنچه شما نیاز دارید

  • تجهیزات / ابزار
  • اسکنه بنایی باریک
  • چکش
  • مته
  • مته سنگ تراشی 1/4 اینچی
  • برس سیمی
  • عینک ایمنی
  • حفاظت از شنوایی
  • دستکش کار ضخیم
  • ماسک گرد و غبار
  • مداد نجاری
  • خلاء فروشگاه

دستورالعمل ها و مراحل برش آجر

  1. سوراخکاری در آجر

مجسمه سازان اغلب با سوراخ کردن خطوط و قرار دادن بارهای انفجاری در سوراخ ها ، بخشهای بزرگی از سنگ را برش می دهند. انفجار همزمان تمام بارها باعث ایجاد یک صفحه برش می شود. برش دستی بخشی از آجر به همان شیوه عمل می کند. به جای بارهای انفجاری ، نیروی ضربه چکش و اسکنه آجر را در امتداد خط سوراخ های حفر شده می شکند

ابتدا با کشیدن یک خط روی سطح آجر جایی که می خواهید برش دهید شروع کنید. سپس خط دیگری را در حدود 1/4 اینچ از خط اول در قسمتی از آجر که قرار است بردارید بکشید. شما در این خط دوم حفاری می کنید و خط اول را به عنوان مرجع حفظ می کنید.

یک سری سوراخ ها را در امتداد این خط دوم ایجاد کنید ، فاصله آنها بیش از 1/4 اینچ نیست. مگر اینکه از مته چکشی استفاده می کنید ، باید به مته فشار بیاورید و حتی کمی آن را تکان دهید ، اما مراقب باشید که مته را جدا نکنید.

تست آجر: چگونه می توان کیفیت آجر را بررسی کرد؟
بیشتر بخوانید

مرتباً جاروبرقی را بیرون بکشید تا گرد و خاک آجر را از بین ببرید.

نکته

فشار بیش از حد می تواند سرعت سنگ تراشی شما را کسل کند. ترفند این است که برای این عملیات وقت خود را بگیرید. آجرها در برابر حفاری مقاومت می کنند ، بنابراین استراحت های مکرر داشته باشید تا کمی خنک شود.

سوراخکاری در آجر

  1. آجر را با اسکنه برش دهید

در حالت ایده آل ، سوراخ های حفر شده در کل ضخامت آجر نفوذ کرده اند. اما همچنان می توانید حذف را کامل کنید حتی اگر برخی از سوراخ ها به طور کامل به ضخامت کامل نفوذ نکنند.

با اسکنه و چکش بنایی ، آجر را بین سوراخ ها به آرامی بشکنید و خط برش را تکمیل کنید. کمی اسکنه را به سمت آجر ضایعاتی (قسمتی از آجر که باید برداشته شود) بچرخانید تا خطر آسیب دیدن قسمتی از آجر باقی مانده را نداشته باشید. ضربات چکش به اسکن معمولاً آجر را در تمام طول ضخامت آن قطع می کند.

آجر را با اسکنه برش دهید

  1. برای آزاد کردن آجر ، ملات را خرد کنید

هنگامی که آجر را اسکن کرده اید ، هنوز باید ملات اطراف را شل کنید. ملات معمولاً ترد است ، بنابراین باید با حفر سوراخ های تصادفی در آن یا تراش دادن آن با اسکنه شل شود. صبور باشید و کمی تراشه کنید ، یا از اسکنه خود به عنوان اهرمی برای کندن آجر استفاده کنید. یک میله کوچک کوچک نیز می تواند ابزار خوبی برای بیرون کشیدن ملات شل شده باشد.

برای آزاد کردن آجر ، ملات را خرد کنید

  1. آجر را با دست بردارید

با از بین رفتن همه موانع ، باید بتوانید آجر را با دست بردارید. ممکن است کمی تکان خوردن ضروری باشد.

آجر را با دست بردارید

  1. لبه های سوراخ را صاف کنید

از اسکنه خود برای صاف کردن سطوح ناهموار سوراخ تا نقطه قابل قبول استفاده کنید. پس از حدود 10 دقیقه تراشیدن دقیق ، باید سوراخی با طرفین نسبتاً تمیز داشته باشید. همچنین به مسواک زدن ملایم با برس سیمی کمک می کند.

لبه های سوراخ را صاف کنید

چنانچه قصد جایگزین کردن آجر معمولی ساختمان خود با آجر نما دارید ، با تماس با شماره 09129640179 از کارشناس فروش شهر آجر مشاوره دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *