نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 1

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری

آجرها به دلیل اینکه متخلخل هستند و رنگ را جذب می کنند، به سختی رنگ آمیزی معروف هستند. اما با رنگ‌آمیزی مناسب و آماده‌سازی دقیق نمای آجری خانه‌تان، می‌توانید این فرآیند را ساده‌تر کنید و به ملک خود ظاهری تمیزتر و به‌روز بدهید. این ارزان، نسبتاً سریع و راهی عالی برای جلوگیری از پرداخت پول به پیمانکار است.

مراحل رنگ آمیزی خانه آجری

قسمت 1 : تمیز کردن و آماده سازی خانه آجری شما

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 1

  1. آجرها را با مخلوط تمیزکننده کاملاً تمیز کنید. با اسپری کردن سطح آجر با شلنگ شروع کنید – آب معمولاً در از بین بردن بیشتر آلودگی و گرد و غبار از آجرها مؤثر است. برای رسوبات خاک و نمک سخت تر، از یک برس سفت و سفت آغشته به مخلوط آب صابون استفاده کنید. اگر این کار درست نیست، 1⁄2 فنجان (120 میلی لیتر) تری سدیم فسفات را با 1 گالن (3.8 لیتر) آب مخلوط کنید تا محلول تمیزکننده ای ایجاد کنید و قبل از اینکه آجر را بشویید، برس خود را داخل آن قرار دهید.
  • محلولی از 1 قسمت سفید کننده و 3 قسمت آب را روی کپک بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس سطح را با برس سیمی بشویید.
  • یک واشر فشار 1500 PSI را برای مناطق بزرگتر آجر تهیه کنید.
  • هرگز آجر را با محلول های اسید پاک کن تمیز نکنید وگرنه ممکن است کار رنگ را خراب کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 2

  1. پنجره ها و درها را با روزنامه بپوشانید. تکه های تا شده روزنامه را روی درها و پنجره های خود قرار دهید و آنها را با نوار چسب به محیط بچسبانید. برای مناطق بزرگتر، از چند تکه روزنامه استفاده کنید. حتما تمام سطح آنها را بپوشانید و روزنامه را با نوار نقاش محکم کنید.
  • از قسمت های دیگری که نمی خواهید رنگ کنید – مانند کنتورهای گاز – با نوار نقاش یا روزنامه که با نوار نقاش بسته شده است محافظت کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 3

  1. ترک های دیوار را با استفاده از درزگیر اکریلیک تعمیر کنید. یک سوهان را داخل شکاف ها قرار دهید و آنها را با اهرم فشار دهید تا بازتر شوند. پس از آن، گرد و غبار را با یک برس تمیز کننده نی پاک کنید. لوله درزبندی خود را با زاویه 45 درجه برش دهید و مراقب باشید که اندازه سوراخ کوچک باشد – کمتر از 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) کمتر باشد. لوله را داخل تفنگ درزبندی خود قرار دهید، ماشه آزاد کننده را نگه دارید و میله فولادی را تا جایی که می توانید به عقب بکشید. اکنون، ماشه را فشار دهید و نوک را به طور پیوسته از طریق شکاف حرکت دهید تا زمانی که پر شود.
  • حدود 5 ساعت اجازه دهید تا کاسه خشک شود.
  • درزگیر را با چاقوی بتونه روی شکاف ها فشار دهید تا با دیوار یکدست شود.
  • حتما تلمبه دستی را با حرکات ثابت حرکت دهید. اگر خیلی سریع حرکت کنید، درزبندی نازک و ناهموار خواهد بود، اما اگر خیلی آهسته حرکت کنید، توده و کار کردن با آن دشوار است.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 4

  1. روی سطح آجرها آستر بنایی بمالید. یک غلتک رنگ را 2 تا 3 بار در آستر فرو کنید. حدود 1 فوت (0.30 متر) از پایین دیوار و حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) از گوشه شروع کنید. رول خود را با یک زاویه کوچک به سمت بالا نشانه بگیرید و در عین حال فشار کمی را اعمال کنید. هنگامی که به 2 تا 3 اینچ (5.1 تا 7.6 سانتی متر) از بالای دیوار رسیدید، در حالی که به گوشه برگشتید، بالا و پایین بچرخانید. حرکت را از کف به سمت بالا ادامه دهید و همیشه ¾ عرض غلتک را حرکت دهید تا هر ضربه روی هم همپوشانی داشته باشد.
  • به غلت زدن ادامه دهید تا تمام آجرها پوشانده شوند.
  • چند لایه پرایمر اضافی را روی نواحی که تحت تأثیر گلدهی قرار گرفته اند قرار دهید.
  • قبل از رفتن به مرحله بعدی صبر کنید تا پرایمر خشک شود – زمان خشک شدن توصیه شده باید روی بسته ذکر شود.
کاهش مصرف انرژی با نماهای آجری
بیشتر بخوانید

قسمت 2 : نقاشی کردن خانه

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 5

  1. رنگ الاستومری را برای بالاترین سطح ماندگاری خریداری کنید. رنگ الاستومری گرانتر از رنگ اکریلیک است، اما از رنگ 100 درصد اکریلیک حدود 2 به 1 بهتر است. این رنگ در برابر گرما، سرما، باران ناشی از باد و نور خورشید مقاوم است و برای استفاده در فضای باز ایده آل است. رنگ الاستومری نیز به اندازه کافی متراکم است که ترک های آجر را پر کند، اما باید 2 لایه اعمال کنید.
  • اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد آب و هوای بد است، رنگ الاستومری بهترین کار را برای محافظت از سطح آجری خانه شما انجام می دهد.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 6

  1. با رنگ لاتکس اکریلیک برای جایگزینی رنگ ارزان‌تر بروید. رنگ اکریلیک ارزان تر از رنگ الاستومری است. همچنین برای نقاشی آجر در فضای باز بسیار عالی است زیرا اجازه می دهد رطوبت از سطح آجر خارج شود و به جلوگیری از کپک زدن کمک می کند. اگر از رنگ اکریلیک استفاده می کنید، فقط باید 1 لایه بزنید.
  • تنها زمانی که باید لایه دوم رنگ اکریلیک را اعمال کنید این است که لکه هایی از دیوار سفید را در پشت لایه اول مشاهده کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 7

  1. برای برجسته کردن جزئیات سطح، رنگ نیمه براق یا با براق را انتخاب کنید. برای مناطقی که در معرض درجه بالایی از رطوبت و کثیفی هستند، رنگ های نیمه براق و براق ایده آل هستند. نه تنها این، این رنگ‌ها در طولانی‌مدت راحت‌تر تمیز می‌شوند – فقط سطح را با پارچه‌ای و پاک‌کننده همه منظوره پاک کنید.
  • به خاطر داشته باشید که لمس کردن رنگ های نیمه براق و براق سخت تر است، بنابراین مراقب باشید تا هنگام رنگ آمیزی از رگه ها و آثار قلم مو جلوگیری کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 8

  1. خانه آجری خود را با یک غلتک رنگ برای سطوح آجری کوچکتر رنگ کنید. با فرو بردن غلتک خود 2 تا 3 بار در رنگ شروع کنید. مانند آستر کاری، رنگ آمیزی را از 1 فوت (0.30 متر) از پایین دیوار و 6 اینچ (15 سانتی متر) از گوشه شروع کنید. با زاویه کمی شروع به پیچیدن کنید و فشار کمی به آجر وارد کنید. پس از اینکه از بالای دیوار به 2 تا 3 اینچ (5.1 تا 7.6 سانتی‌متر) رسیدید، به سمت پایین به سمت گوشه‌ای که شروع کرده‌اید بچرخانید. این الگو را در حالی که ¾ عرض غلتک را حرکت می دهید ادامه دهید تا ضربات شما روی هم قرار گیرند. اگر دیوار شما آنقدر بلند است که نمی توانید به بالای آن برسید، از نردبان استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که غلتک شما دارای چرت ضخیم است تا به بهترین نحو با بی نظمی های سطحی رایج در آجر مقابله کنید.
آجر نسوز در طراحی داخلی
بیشتر بخوانید

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 9

  1. دیوار آجری خود را با اسپری رنگ برای سطوح آجری بزرگتر اسپری کنید. یک الگوی اسپری عمودی انتخاب کنید که یک بیضی نازک و بلند رنگ از نازل ایجاد کند. گوشه ای را برای شروع انتخاب کنید و نوک آن را در فاصله 6 تا 12 اینچ (15 تا 30 سانتی متر) از آجر نگه دارید. پاشیدن را از پهلو به پهلو شروع کنید، مراقب باشید که هر نوار رنگ حدود ½ الگوی اسپری را روی هم قرار دهید. سرعت ثابت خود را حفظ کنید و از قوس دادن رنگ در پایان هر ضربه خودداری کنید. سرعت حرکت و فاصله خود را از دیوار تنظیم کنید تا از پوشش یکنواخت اطمینان حاصل کنید.
  • به محض دیدن قطره ها از یک قلم مو روی قطره ها استفاده کنید. پس از آن، به آرامی روی آثار برس اسپری کنید تا زمانی که از بین بروند.
  • یک چراغ کار را به آجر زاویه دهید تا رنگ را روشن کند و به شما کمک کند مناطقی را که نیاز بیشتری دارند ببینید.
  • برای رنگ آمیزی گوشه ها، تلمبه دستی را به طرفین بگیرید و در امتداد آنها به صورت عمودی بر خلاف دو طرف در سراسر آنها رنگ کنید.
  • اگر روکش شما خیلی ضخیم است، تفنگ را سریع‌تر حرکت دهید، نوک کوچک‌تری را انتخاب کنید، یا بیشتر به عقب حرکت کنید – حداکثر 12 اینچ (30 سانتی‌متر). اگر خیلی نازک است، تفنگ را آهسته‌تر حرکت دهید، نوک بزرگ‌تری را انتخاب کنید، یا تفنگ را به سطح نزدیک‌تر کنید – نه بیشتر از 6 اینچ (15 سانتی‌متر).

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 10

  1. از یک قلم مو برای پر کردن نقاط غیر قابل دسترس با اسپری رنگ یا غلتک استفاده کنید. نواحی کنار درها، پنجره‌ها و تزئینات به درجه‌ای از دقت نیاز دارند که سمپاش رنگ و غلتک آن را ارائه نمی‌کنند. برس خود را در سطل رنگ خود فرو کنید و به آرامی رنگ خود را روی این مناطقی که دسترسی به آن سخت است بمالید.
  • رنگ خود را به آرامی بمالید تا اثری از قلم مو باقی نماند.

نحوه رنگ آمیزی خانه آجری 11

  1. اجازه دهید رنگ طبق دستورالعمل سازنده خشک شود. دستورالعمل های روی سطل رنگ را بخوانید تا مشخص کنید که رنگ چقدر باید خشک شود. رنگ‌های مختلف به زمان‌های خشک شدن متفاوتی نیاز دارند، بنابراین حتماً برچسب را بررسی کنید، به خصوص اگر از رنگ متفاوتی نسبت به معمول استفاده می‌کنید.
  • به طور کلی رنگ های روغنی بین 6 تا 8 ساعت خشک می شوند و در 24 ساعت می توان یک لایه جدید را اعمال کرد. برای رنگ های لاتکس، زمان خشک شدن اغلب حدود یک ساعت است و در عرض 4 ساعت آماده پوشش مجدد هستند.
  1. در صورت توصیه سازنده، لایه دوم رنگ را اضافه کنید. فقط در صورتی که سازنده آن را توصیه کرده است، لایه دوم را اعمال کنید. در غیر این صورت، با یک کت بچسبانید و خانه خود را تنها پس از اینکه شروع به محو شدن یا آسیب دیدگی کرد، دوباره رنگ کنید.
  • با گذشت زمان، از یک قلم مو برای رنگ آمیزی مناطق کوچک رنگ محو شده یا آسیب های آب و هوایی در صورت نیاز استفاده کنید.

شهر آجر بزرگترین تولید کننده انواع آجر نما و آجر نسوز در ایران.

منبع : wikihow

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *