نحوه مراقبت صحیح از آجر

نحوه مراقبت صحیح از آجر

آجرها بدون شک برای دوام ساخته شده اند. در نتیجه، آنها مواد مورد علاقه برای طراحی ساختمان و سازه هستند. آنها را در همه جا از دیوارها گرفته تا سنگفرش ها خواهید یافت.

هر شرایط محیطی، از آفتاب داغ گرفته تا کپک، باد و رطوبت، اثری بر روی آنها می گذارد. و در  زمستان، فرآیند یخ زدگی و آب شدن آنها نیز از آنها در امان نیست. اما نگران نباشید، زیرا این مقاله نکات موثری دارد که می توانید برای مراقبت از آجرهای خود استفاده کنید. بیا شروع کنیم:

بازرسی

دو بار در همه جا، یک بازرسی کامل از خانه انجام دهید. دیوارهای آجر نما را بررسی کنید و در عین حال به دنبال نقص هایی باشید که نیاز به تعمیر دارند. در طول بازرسی، اتصالات ملات در حال فرو ریختن، لکه های آجری و ترک را شناسایی کنید. همچنین به دنبال وجود کپک، کپک یا خزه باشید. پس از یادداشت کردن مشکلات احتمالی، گام بعدی رفع آن مشکلات است.

آسیب آب

آسیب آب یک مزاحمت بزرگ برای آجر است. اغلب افزایش رطوبت و برگشت پاشیده شدن هوا در اثر باران باید دغدغه اصلی شما باشد. در طول بهار یا فصول بارانی، آجرها ممکن است به دلیل تماس مداوم آب را جذب کنند. به این ترتیب، این ممکن است باعث ایجاد ترک بر روی آجرها و درزهای موتور شود.

آسیب آب یک مزاحمت بزرگ برای آجر است. اغلب افزایش رطوبت و برگشت پاشیده شدن هوا در اثر باران باید دغدغه اصلی شما باشد. در طول بهار یا فصول بارانی، آجرها ممکن است به دلیل تماس مداوم آب را جذب کنند. به این ترتیب، این ممکن است باعث ایجاد ترک بر روی آجرها و درزهای موتور شود.

از سوی دیگر، افزایش رطوبت، موتور را از زمین خیس می کند. شما می توانید از طریق خطوط جزر و مدی که روی آجر ایجاد می شود متوجه این موضوع شوید. در حالی که پایان فصل بارانی منجر به تبخیر رطوبت می شود، کریستال نمک این کار را نمی کند. در نتیجه، این کریستال ها شروع به تجزیه آجر می کنند.

آجر تزئینی
بیشتر بخوانید

در فصل زمستان، وجود آب در آجر فاجعه آمیز است. این می تواند منجر به فرآیند یخ زدگی و ذوب شود که باعث بدتر شدن آسیب آجرهای شما می شود. بنابراین، رفع آسیب آب در اسرع وقت ضروری است. راه حل های ممکن:

  • پس از هر پنج سال یک بودجه برای ملات کاری مجدد تعیین کنید تا آجرها در شکل خوبی باشند. این باید بتواند هر گونه آسیب ساختاری را برطرف کند و طول عمر آجر را افزایش دهد.
  • گرفتگی‌های اطراف خانه‌تان را که ممکن است باعث بالا آمدن زباله‌ها شوند را پاک کنید. همچنین، سرریزها و ناودان ها را تعمیر کنید تا مطمئن شوید که تمام آب باران را از خانه شما دور می کنند.
  • اگر آب ایستاده در فصل بارندگی ادامه دارد، چمن خود را تغییر دهید و شیب دور از خانه خود ایجاد کنید.

چگونه از یک خانه آجری نگهداری کنیم؟ 5 قدم آسان

چگونه از یک خانه آجری نگهداری کنیم؟

برای قرن ها، آجر یکی از مصالح ساختمانی فوق العاده محبوب برای سازندگان، معماران و صاحبان خانه بوده است. آجرها در مصرف انرژی، مقاوم در برابر آب و هوا و آتش، و سازگار با محیط زیست هستند – در مجموع، این یک مصالح ساختمانی است که برای ماندگاری ساخته شده است – اما همچنان نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. بله، حتی خانه های آجری نیاز به تعمیر و نگهداری دارند! آجرها اغلب به دلیل زیبایی و دوام روستایی برای نمای بیرونی خانه انتخاب می شوند. در حالی که آجرها کم نگهداری در نظر گرفته می شوند، آنها را بدون تعمیر و نگهداری در نظر نگیرید. نگهداری پیشگیرانه آجرها احتمالاً می تواند شما را از تعمیرات پرهزینه نجات دهد. ممکن است اکنون فکر کنید – چگونه از یک خانه آجری نگهداری کنیم، ما آن را به 5 مرحله آسان تقسیم می کنیم.

چگونه از یک خانه آجری نگهداری کنیم؟

اگر شما یکی از کسانی هستید که خانه آجری دارید، مطمئناً در خانه‌ای زندگی می‌کنید که از نظر زیبایی‌شناسی جذاب، مصرف انرژی و مهم‌تر از همه دارای ارزش فروش مجدد است. با یک بازرسی سالانه از نظر ساییدگی و پارگی، خانه آجری شما می تواند بیشتر از آنچه تصور می شود عمر کند.

  1. بازرسی و تعمیر
نحوه تمیز کردن آجر کف فرش
بیشتر بخوانید

بازرسی برای نگهداری یک خانه آجری کلیدی است، مطمئن شوید که خانه خود را سالانه بازرسی می کنید. توجه به این نکته مهم است که آسیب از آجر نیست، بلکه از ملات استفاده شده برای نگه داشتن آن می آید. آجر را به سمت پایین شلنگ بکشید و وجود ملات در حال فرو ریختن را بررسی کنید. اگر ملات آسیب دیده پیدا کردید، فوراً آن را با ملات جدید وصله کنید تا از نفوذ آب به داخل جلوگیری شود.

همچنین، اگر خانه شما نور خورشید بسیار کم یا بدون نور خورشید دریافت می کند، مراقب رشد خزه، کپک یا کپک باشید. یک برس اسکراب مصنوعی و محلولی از سفید کننده خانگی و آب می تواند بسیاری از این زائده های ناخواسته را از بین ببرد.

  1. رشد گیاه را بررسی کنید

رشد گیاه یا انگور می تواند آسیب شدیدی به آجرهای شما وارد کند. این به این دلیل است که آنها به سطح آجر می چسبند و تمایل به فرسایش آن دارند. بنابراین اگر دیدید انگورها به دیوارهای آجری خود می‌چسبند، آن‌ها را نبرید، در عوض آن‌ها را نزدیک خاک ببرید و بگذارید به طور طبیعی بمیرند و بریزند

  1. درزهای رطوبت را تمیز نگه دارید

درزهای رطوبت ، درزهای کوچکی است که اجازه می دهد رطوبت از دیوار به بیرون تخلیه شود. به طور معمول، این درزها ها در پایین مجموعه قرار دارند. گاهی اوقات این سوراخ ها مسدود می شوند و اگر پاک نشوند می توانند باعث آسیب آب شوند. همیشه درزها را چک کنید و از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

  1. مراقب نشانه های شوره زدن باشید

به طور معمول، این رشد ناگهانی کریستال های نمک از آجر است که با نفوذ آب به آجر به سمت سطح حرکت می کند. به نظر می رسد یک رسوب گچی بر روی صورت آجر است. اینها باید حذف شوند. در بیشتر موارد می توان آنها را با یک برس سفت تمیز کرد اما در موارد دشوار باید از یک عامل شیمیایی استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *