آیا نمای خارجی آجری شما نیاز به تعمیر دارد؟

آیا نمای خارجی آجری شما نیاز به تعمیر دارد؟

اگر خانه یا ملک شما دارای نمای بیرونی آجری است، در مقطعی نیاز به تعمیر دارد. به عنوان مثال، در بعضی مناطق عناصر آب و هوا می تواند خشن باشد. و قرار گرفتن آجر در معرض این عناصر می تواند به طور قابل توجهی آنها را آسیب پذیر و مستعد آسیب کند.

بسته به میزان آسیب، موضوع ممکن است تشدید شود و منجر به خسارات بیشتر شود. این ملک ممکن است هر چیزی از جمله مشکلات فونداسیون، نوسان شدید دما و فیلتراسیون آب را تجربه کند.

و اینها مسائلی است که می تواند یک ملک یا خانه را برای تصرف ناامن کند. خوشبختانه اگر علائم خرابی بنایی را زودتر بشناسید، می توانید این گونه خسارات را تعمیر کرده و از آن جلوگیری کنید. با این حال، در اینجا علائمی وجود دارد که نشان می دهد آیا نمای بیرونی آجر شما نیاز به تعمیر دارد:

نشانه های تعمیر نمای خارجی آجری

آیا نمای خارجی آجری شما نیاز به تعمیر دارد؟

خراب شدن ملات

خراب شدن ملات نشانه این است که آجر بیرونی شما نیاز به تعمیر دارد. همچنین، این یک نگرانی بزرگ است زیرا می تواند بر بقیه قسمت های دیوار تأثیر بگذارد. پس از مدتی، تاب برداشتن و سایر مشکلات بزرگتر ممکن است شروع به رخ دادن کنند.

اگر مشکل را برطرف نکنید، می تواند منجر به آسیب های ساختاری بزرگ شود. بنابراین، شما باید به سرعت با استخدام یک بنا در مقابل این مشکل واکنش نشان دهید. آنها ملات خراب را حذف می کنند و از ملات تازه برای بازیابی یکپارچگی ساختاری دیوار استفاده می کنند.

ترک های عمودی

وقتی ترک‌ها روی دیوار آجری شروع به ایجاد می‌کنند، نشانه خوب برای آگاه شدن از خرابی است. ترک‌های عمودی نه تنها ناخوشایند هستند، بلکه باعث می‌شوند ملک شما به نظر برسد که در حال فروپاشی است. خوشبختانه، این ترک ها اغلب به دلیل ته نشین شدن آجر و ملات به طور طبیعی ایجاد می شوند. اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را نادیده بگیرید.

ممکن است ترک های کوچکتری باشند اما می توانند به گرد و غبار و رطوبت اجازه نفوذ دهند. با گذشت زمان، ممکن است مشکلات بزرگتری مانند برآمدگی آجر به دلیل رطوبت بیش از حد در آجر ایجاد شود. ترک ها ممکن است به دلیل یخ زدگی و ذوب شدن که بر یکپارچگی سازه دیوار تأثیر می گذارد، اندازه دو یا سه برابر شود.

ممکن است ترک های کوچکتری باشند اما می توانند به گرد و غبار و رطوبت اجازه نفوذ دهند. با گذشت زمان، ممکن است مشکلات بزرگتری مانند برآمدگی آجر به دلیل رطوبت بیش از حد در آجر ایجاد شود. ترک ها ممکن است به دلیل یخ زدگی و ذوب شدن که بر یکپارچگی سازه دیوار تأثیر می گذارد، اندازه دو یا سه برابر شود.

پاره شدن

وقتی خرد کردن روی آجرها شروع شد، بدانید که آجرکاری شما در حال ریزش است. این یک اتفاق رایج در آجرهای بیرونی است زیرا آنها در معرض عناصر هستند. اغلب، این موضوعی است که زیبایی شناسی را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، اگر آن را تعمیر نکنید، با گذشت زمان می تواند جدی شود.

آجر فشرده

ویژگی بارز آجرکاری به ویژه در ساخت و ساز، تضاد بین آجر و ملات است. با این حال، به دلیل زمان و زوال، این تمایز ممکن است شروع به محو شدن کند. به این ترتیب، آجرها ممکن است در مناطق خاصی به هم نخورد یا خیلی نزدیک بسته شوند.

متأسفانه، زمانی که آجرهای فشرده در یک بخش رخ می دهد، ممکن است بر بقیه دیوار تأثیر بگذارد. از دست دادن توزیع وزن یکنواخت در سراسر دیوار شامل تمام آجرهای اطراف می شود. با این حال، اگر زودتر متوجه آن شوید، می توانید از تشدید بیشتر آسیب جلوگیری کنید. یک بنا می تواند مشکل را ترمیم کرده و تعادل را بازگرداند.

آجرهای برآمده

آجرهای برآمده به راحتی دیده می شوند زیرا باعث ناهماهنگی دیوار می شوند. در حالی که انتظار دارید آجرهای برآمده بیرون بیایند، برخی به سمت داخل برآمده می شوند. آجر کمان دار یا آجر برآمده به داخل در نتیجه نفوذ رطوبت به سطح داخلی است. از طرف دیگر آجرهای بیرون زده در نتیجه نفوذ رطوبت به سطح خارجی هستند.

هنگامی که رطوبت به آجر نفوذ می کند، ساختار سخت شده را نرم می کند. به این ترتیب، ذرات آن به دلیل رطوبت بیشتر که آجر را مجبور به برآمدگی می کند، شروع به انبساط می کند. هنگامی که این اتفاق افتاد، با کارشناسان شهر آجر تماس بگیرید تا ناحیه خاص را تعمیر کند و برای جلوگیری از عود کل دیوار را ترمیم کنید.

منبع : turnbullmasonry

انواع آجر
بیشتر بخوانید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *