نصب آجر دکوراتیو

نصب آجر دکوراتیو

به آجرهایی که در ساخت آن ها از مواد پلیمری استفاده می شود ، آجر دکوراتیو گفته می شود . این آجر ها همانطور که از نامشان مشخص است هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی خانه ها به عنوان ایجاد فضایی زیبا به کار برده می شود . تفاوت آجر دکوراتیوی که در نمای داخلی به کار برده می شود با آجر دکوراتیو به کار رفته در نمای بیرونی میزان مقاومت آن ها در برابر نور خورشید و عوامل محیطی می باشد . آجری که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود باید از مقاومت بالایی در برابر آفتاب و باد و باران و … برخوردار باشند . در این مطلب به نصب آجر دکوراتیو می پردازیم.

استفاده از آجر دکوراتیو داخلی در نمای داخلی خانه ها موجب می شود تا سبک سنتی با سبک مدرن تلفیق شده و جلو ی زیبا و جذابی به فضای خانه ها بخشیده شود .

استفاده از آجر دکوراتیو در خانه هایی که متراژ کوچک تری دارند ، موجب می شود تا فضا بزرگتر دیده شوند . همچنین می توان برای دکوراسیون شومینه نیز از آن ها استفاده کرد که بسیار زیبا و دلنشین می شود .

از آجر های دکوراتیو علاوه بر این که در زیبا کردن دکوراسیون خانه ها به کار برده می شوند ، می توان برای تزیین کافی شاپ ها و ادارات و … نیز از آن ها استفاده کرد .

نصب آجر دکوراتیو

نحوه نصب آجر دکوراتیو داخلی

این نوع از آجر ها دارای تنوع رنگی بسیاری از قبیل سفید ، قرمز ، توسی ، مشکی ، خردلی و .. می باشند و در سایز ها و طرح های گوناگون طراحی و تولید می شوند . بنابراین به راحتی هر سلیقه ای را در بر می گیرند .

برای نصب آجر دکوراتیو در فضاهای داخلی از ملات یا چسب استفاده می شود که نصب با استفاده از چسب سرعت بالایی به اجرای کار می بخشد . آجر هایی که به وسیله ی چسب نصب می شوند به وسیله ی پودر بند کشی ، مخلوط سیمان و پودر سنگ بند کشی می شوند . تنوع رنگی پودر بندکشی بالا می باشد و می توان پودری را به کار برد که متناسب با رنگ آجر دکوراتیو باشد .

آجر چگونه ساخته می شود؟
بیشتر بخوانید

گاها نیز برای افزایش زیبایی و خلق جلوه ای متفاوت از تضاد رنگی استفاده می شود . به عنوان مثال برای آجر دکوراتیوی که رنگ خاکستری دارد پودر بندکشی سفید به کار برده می شود . در کل انتخاب رنگ آجر و رنگ پودر بندکشی کاملا سلیقه ای می باشد و هر کس با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیون و میزان نور و شرایط محل و … هر رنگی را که مناسب می داند انتخاب می نماید . لازم به ذکر است که نصب این آجر ها به صورت دانه ای می باشد .

مزایای آجر دکوراتیو

  • تنوع رنگی بالا در آجر دکوراتیو و پودر بندکشی و همچنین تنوع ابعاد و شکل آن ها موجب زیبایی فضای خانه ها می شود به طوری که این زیبایی تا سالیان سال در خانه ها حفظ می شود .
  • استفاده از آجر دکوراتیو داخلی یکنواختی داخل خانه ها را از بین می برد و موجب می شود تا روح تازه ای به فضای خانه ها بخشیده شود .
  • تنوع رنگی این محصول موجب می شود تا قابلیت پوشش هر سبکی از چیدمان را فراهم کند و با ترکیب رنگی آجر ها در کنار هم فضاهای جذاب و زیبایی خلق شود .
  • استفاده از رنگ سفید این مصالح در فضای داخلی خانه ها موجب می شود تا فضای خانه های کوچک بزرگتر دیده شوند و در نتیجه بسیار کاربردی در خانه های کوچک می باشند .
  • آجر دکوراتیو را می توان علاوه بر استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در کنار هم ، طرح های مختلف آن را هم با هم تلفیق داده و در کنار هم به کار برد که در این صورت فضایی جذاب و متفاوت و در عین حال زیبا خلق می شود .
  • از دیگر مزایای آن ها قابلیت نصب این محصول به وسیله ی چسب و ملات می باشد .
  • این آجر ها با توجه به وزن کمتری که دارند معمولا زیبایی بیشتری نسبت به سنگ ها و آجر های معمولی دارند که البته در مقایسه با برخی از نماها هم وزن بیشتری دارند .
  • به دلیل اینکه در تولید آن ها مواد پلیمری به کار برده می شود ، مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها می شوند و همچنین شوره نمی زنند و جذب رطوبت در آن ها بسیار پایین می باشد .
  • آجر دکوراتیو عایق حرارتی بسیار خوبی می باشد و به همین جهت موجب کاهش مصرف انرژی می شوند .
  • دوام و طول عمر این محصول بالا می باشد و همین موضوع موجب می شود تا از آن برای مدت زمانی طولانی بدون این که نیاز به صرف هزینه ی نگهداری باشد استفاده کرد .
  • آجر های دکوراتیو مقاومت مکانیکی بالایی دارند و سختی آن ها زیاد می باشد .
  • این آجر ها مقاومت حرارتی بالایی دارند و به همین دلیل می توانند در مقابل آتش سوزی ها مقاومت خوبی از خود نشان دهند .
آجر نمای انگلیسی
بیشتر بخوانید

قیمت آجر دکوراتیو

قیمت آجر دکوراتیو نیز همچون سایر مصالح بستگی به موارد زیادی دارد . یکی از اصلی ترین موارد تاثیر گذار در قیمت ، کیفیت متریال مصرفی می باشد . همچنین نوع آجر دکوراتیو ( قزاقی و آجر هلندی و …. ) نیز تاثیر بسیاری در قیمت آن ها دارند .

به طور کلی  با توجه به نوع آجر ، رنگ محصول ، طرح آن و ابعاد و اندازه و … قیمت آجر دکوراتیو متفاوت می باشد . علاوه بر این ها برای محاسبه قیمت تمام شده ی این محصول قیمت چسب و پودر بندکشی و هزینه نصب و هزینه حمل و … نیز اعمال می شود .

در هنگام خرید محصول از سالم بودن آن ها و فاقد ترک خوردگی و شکستگی آن ها مطمئن شوید و تمامی موارد تاثیر گذار در قیمت را در نظر بگیرید . حتما قبل از خرید قیمت را استعلام نمایید و در مورد رنگ و سایز آن با فروشنده به توافق برسید . در نهایت می توانید برای استعلام قیمت آجر دکوراتیو و انواع آجر نما با کارشناسان ما با شماره 09129640179 تماس برقرار نمایید  .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *