نماهای برتر ساختمان در سال 2020

نماهای برتر ساختمان در سال 2020

نمای ساختمان ها اولین نکته ای می باشد که در هنگام مشاهده ی یک ساختمان جلب توجه می کند ، اما برخلاف تصور عموم تنها دلیل استفاده از نمای خوب مربوط به جلب توجه آن نیست ، بلکه هر چه قدر نما زیباتر و مناسب تر باشد بر ارزش مادی ساختمان نیز افزوده می شود و موجب پایداری ساختمان می شود . بنابراین باید در انتخاب درست متریال به کار رفته در نما و زیبایی و جذابیت آن توجه کرد .

نحوه ی انتخاب نماهای برتر

نمای ساختمان همانطور که گفتیم نقش بسیار زیادی در ارزش ساختمان دارد . نماها همچنین نقش موثری نیز در بهره وری انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن و همچنین پیوند طراحی بیرون ساختمان با طراحی داخلی آن دارند . در طراحی نما انواع سبک ها از قبیل کلاسیک و مدرن و سنتی و … استفاده می شود و در انتخاب هر کدام باید توجه داشت هماهنگ با سبک طراحی داخلی ساختمان باشد.

نما خارجی ساختمان ها در هر ساختمان علاوه بر سبک طراحی داخلی با توحه به شرایط آب و هوایی ، خاص بودن مکان ساختمان ، نمای ساختمان های اطراف و … انتخاب می شود و در صورتی که در انتخاب نما به موارد گفته شده توجه داشته باشید می توانید نمایی خاص و متفاوت و کاربردی برای ساختمان خود انتخاب نمایید .در طراحی نمای ساختمان متریال های متنوعی به کار برده می شوند که برخی از آن ها شامل آجر ، بتن ، سنگ ، چوب ، کامپوزیت و …. می باشد . گاهی مواقع برای خلق نمایی جذاب تر و زیباتر از ترکیب دو یا چند نما که نمای ترکیبی نامیده می شود در طراحی نمای ساختمان استفاده می شود . به طور کلی نماهای برتر سال با توجه به معیار های متفاوت از قبیل دوام و ماندگاری نما ، زیبایی و جذابیت آن ، ارزش نما و محبوبیت آن و به روز بودن و شیک بودن آن ها و  … بستگی دارد .

نمای برتر چیست ؟

 منظور از نمای برتر نماهایی می باشد که در طراحی آن ها علاوه بر زیبایی و چشم نواز بودن تمامی المان های مربوط به ایمنی ، شرایط و محیط مورد استفاده و سلیقه و بودجه … در نظر گرفته شود .

برای ایجاد نمای زیبا و انتخاب آن به عنوان نمای برتر لازم است تا در ابتدا تمامی المان های نما را متناسب با محیط اطراف ساختمان و نماهای مجاور آن طراحی کرد . نما نه تنها در زیبایی ساختمان و ارزش ملک تاثیر می گذارد بلکه در زیبایی خیابان و محله و در نهایت شهری که در آن قرار دارد نیز موثر می باشد .

نماهای برتر چه خصوصیاتی باید داشته باشند ؟

نمای برتر نمایی می باشد که تمامی تائیدیه های لازم از لحاظ زیبایی و دوام و سازگاری با محیط و شیک و مدرن بودن و مطابق با مد روز بودن و …. را دریافت می کند . در زیر  برخی از تاثیرات استفاده از این گونه نما ها بر ساختمان ها اشاره می کنیم .

  • افزایش ایمنی

نما خوب و برتر موجب افزایش ایمنی ساختمان می شوند . یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی و اجرای نمای ساختمان ها باید رعایت شود توجه به ایمنی آن ها می باشد و  اهمیت آن در ساختمان ها نما سنگ و ساختمان های مسکونی بلند و … به مراتب بیشتر می باشد ، زیرا در صورتی که فاقد ایمنی باشد امکان افتادن آن و به خطر افتادن جان عابران وجود دارد .

  • پیروی از حفظ هویت بومی بر نماسازی

از دیگر خصوصیات نمای های مدرن ، برتر و شیک حفظ هویت بومی ساختمان می باشد و طراحان ماهر و با تجربه این مورد را بسیار اساسی می پندارند که هر چه قدر نما از هویت بومی و منطقه ای پیروی نماید بیشترین تاثیر بصری را بر مخاطب می گذارد .

  • رعایت تناسبات رنگی

رنگ از نکات مهم عناصر بصری در نمای ساختمان می باشد . در صورتی که رنگ در نما به درستی انتخاب شود تاثیر بسیاری بر کیفیت بصری نما خواهد گذاشت . برای انتخاب درست رنگ قبل از اجرای طرح می توان با استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی رنگ مناسب را انتخاب نمود .

  • خوانایی نمای ساختمان

از دیگر موارد مهمی که در طراحی نمای ساختمان اصولی و برتر رعایت می شود ، سادگی و خوانایی آن می باشد و هر چه قدر مصالح و متریال های متنوع تری به کار برده شود ، سادگی و خوانایی آن کمتر خواهد شد . نمای ساده تر باعث می شود تا عناصر به کار رفته تاثیر بیشتری بر کیفیت بصری بگذارند .

  • کار برد مصالح با کیفیت

استفاده از مصالح با کیفیت در نمای ساختمان موجب افزایش عمر نما می شود و نیاز به تعمیر و تعویض نمای ساختمان کمتر پیش می آید . یک نمای برتر و با کیفیت بعد از مدتی استفاده علاوه بر این که قابل شست وشوی نما در آن وجود دارد بلکه بعد از مدتی استفاده زیبایی ظاهری خود را نیز از دست نمی دهند .

خلق سازه‌ های مدرن با آجر نما
بیشتر بخوانید

متریال های به کار برده شده در نماهای برتر  2020

در نماهای برتر ساختمانی ، متریال های متنوع و زیادی به کار برده می شوند که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های مخصوص به خود را  دارند . نماهای برتر سال 2020 شامل متریال هایی از قبیل سنگ های طبیعی ، کامپوزیت ، شیشه ، آجر ، بایرامیکس ، چوب و … می باشد .

  • سنگ های طبیعی : سنگ های طبیعی از جمله متریال های بسیار زیبا و مقاومی می باشند که در طراحی نمای ساختمانی به کار برده می شوند و رایج ترین انواع آن مرمر و آذرین می باشد .

سنگ های طبیعی در نمای ساختمان

  • کامپوزیت : این نوع نما از نماهای پر طرفداری می باشد که دارای تنوع رنگی و جنس مناسب می باشند و قیمت مناسبتری هم نسبت به نمای سنگی دارند و نصب آن ها نیز آسانتر می باشند .

نمای کامپوزیت ساختمان

  • شیشه : شیشه ها از جمله نماهای شیک و مدرنی می باشند که استفاده از آن ها به عنوان نمای ساختمان ها زیبایی وصف ناپذیری را ایجاد می نمایند . استفاده از شیشه رفلکسی موجب روشنایی هر چه بیشتر در ساختمان ها می شود .

نمای شیشه ای

  • آجر نما : آجر نما در انواع طرح و رنگ ها می باشند و از جمله متنوع ترین متریال ها در نمای ساختمان می باشند که زیبایی بسیار زیادی دارند و طرح های متنوعی به وسیله ی آن ها در نمای ساختمان ایجاد می شود که به عنوان نمای محبوب شناخته می شوند . این متریال به دلیل ضریب حرارتی پایین از اتلاف انرژی جلوگیری می نماید .آجر نمای ساختمان
  • بایرامیکس : این نوع از نماها که هم برای نماهای داخلی و هم نماهای خارجی به کار برده می شوند قابلیت کاربرد بر روی تمامی انواع نماها از قبیل شیشه ، رنگ ، چوب و سیمان و …. را دارند . این نوع پوشاننده ها پس از خشک شدن شبیه سنگ های تزیینی می شوند .
تفاوت استحکام خانه های خشتی و آجری
بیشتر بخوانید

Bayramics

  • چوب : از جمله ی زیباترین نما ها و در عین حال گران ترین نماها چوب یا ترموود می باشد که در نماهای ترکیبی به کار برده می شود . این متریال ها دارای تنوع رنگی بالایی می باشند و قابلیت ترکیب با بسیاری از نماها را دارند .

نماهای برتر سال 2020 چگونه برتر شناخته شدند ؟

سال  2020 تحول عظیمی در ساختمان سازی ها و افزایش برج سازی و رونق ساختمان های شیک و زیبا بود و تا الان که در اواخر سال  می باشیم  ، رقابت بسیاری در طراحی نماهای مدرن و زیبا در بین معماران و طراحان نما وجود دارد . در نماهای برتر سال  2020 طراحی ها خلاقانه و جسورانه می باشد که در آن ها تمامی جوانب مربوط به روز رعایت می شود . نماهای برتر 2020 نماهای مدرنی می باشد که در آن ها از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار و مصالح نوین و تکنولوژی های برتر بهره می برند و موجب جذابیت و پویایی سبک مورد نظر می شوند . در نمای برتر 2020علاوه بر طراحی به روز و زیبا و رعایت تمامی استاندارد ها و مقرارت ، نمای طراحی شده دارای شخصیت می باشد . در صورتی که نما فاقد هر نوع شخصیتی باشد موجب ایجاد تاثیرات مخرب در مکان های مورد نظر می شود .

به برخی از مواردی که موجب برتر شناخته شدن نما می شود در زیر اشاره میکنیم .

  • در نماهای مدرن و برتر سال 2020 در نمای ساختمان از تزئینات استفاده نشده است . به طوری در عین  سادگی دارای زیبایی وصف ناپذیری می باشند و مواد و اتصالات بسیار ساده و به خوبی اجرا می شوند .
  • در نماهای مدرن و برتر 2020 از اشکال مستطیلی و خطوط افقی و عمودی در نماها استفاده شده است .
  • در این نماها از متریال ها و سیستم های مدرن به طور ماهرانه استفاده می شود .
  • در نماهای برتر سال 2020 نه تنها متریال سنتی کنار گذاشته نشده اند ، بلکه از آن ها به روش های جدید استفاده می شود .  متریال هایی از قبیل چوب و آجر و سنگ از جمله متریال های سنتی و قدیمی می باشند که در نماهای برتر 2020 به شکل های ساده که منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن می باشند به کار برده شده اند .
  • نمای مدرن و برتر خود واقعی متریال به کار برده شده را نمایش می دهند و در آن ها تاکید بر واقعیت مواد می باشد . به عنوان مثال چوب یا آجر های نسوز که به عنوان مواد طبیعی دارای رنگ طبیعی می باشند در نمای مدرن و برتر نیز با همان رنگ به کار برده می شوند و این امر بافت و ویژگی های آن را بیان می کند .
  • استفاده از نماهای ترکیبی در نماهای برتر به وضوح مشاهده می شود . در این نوع نماها متریال های مختلف با سادگی و آراستگی تمام در کنار هم به کار برده می شوند  و یک نمای زیبا و مدرن را به وضوح نشان می دهند .

جهت دریافت  مشاوره رایگان و یا سفارش آجر نسوز با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *