چگونه آجرها را به هم بچسبانیم؟

چگونه آجرها را به هم بچسبانیم؟

یک راه عالی برای اینکه خانه‌تان جذاب‌تر و از نظر بصری منسجم‌تر به نظر برسد، ساختن دیوارهای آجری است که با معماری موجود مطابقت دارند، طوری که به نظر می‌رسد از زمان ساخت خانه یا حتی بیشتر در آنجا بوده‌اند.

با این حال، اگر از چسب مناسب برای چسباندن آجرهای خود به یکدیگر استفاده نکنید، ممکن است با دیواری روبرو شوید که قبل از اتمام آن شروع به فروریختن می کند – خوب نیست!

خطر داشتن یک دیوار ناخوشایند و ناامن در خانه خود را نداشته باشید. با دنبال کردن این مراحل از متخصصان صنعت امروز، نحوه چسباندن آجرها را به یکدیگر بیاموزید!

چه چسبی آجرها را کنار هم نگه می دارد؟

برای اطمینان از چسباندن ایمن آجرها، باید از چسب ساختمانی / ملات استفاده کنید. چسب ساختمانی یک چسب قوی و بادوام است که می تواند در برابر وزن و فشار زیاد مقاومت کند.

به علاوه، ضد آب است و تحت تأثیر رطوبت یا تغییرات دما قرار نمی گیرد. ملات از مخلوط آب و سیمان ساخته می شود. خشک می شود و تبدیل به یک ماده سخت و ضد آب می شود که برای افزودن استحکام به هر سطحی – حتی سطوح ساخته شده از آجر – عالی است!

چگونه آجرها را به هم بچسبانیم؟

مرحله 1: سطح را آماده کنید

اولین قدم این است که سطح آجرهایی را که می خواهید به هم بچسبانید آماده کنید. این به معنای تمیز کردن خاک، زباله یا گرد و غبار آجر است. می توانید این کار را با استفاده از برس یا جاروبرقی (اجباری نیست) انجام دهید. هنگامی که آجرها تمیز شدند، باید سطوح آنها را زبرتر کنید تا چسب بهتر به آنها بچسبد. برای این کار می توانید از کاغذ سنباده یا برس سیمی استفاده کنید.

سطح را آماده کنید

مرحله 2: از چسب آجری استفاده کنید

هنگام چسباندن آجرها به هم از چسب آجر استفاده کنید. این یک محصول مبتنی بر آب است که در وان می آید و با ماله اعمال می شود. شما باید سیمان سنگ تراشی را با توجه به دستورالعمل روی وان با آب مخلوط کنید. وقتی مخلوط شد، آن را روی سطح آجرهایی که به هم می چسبانید استفاده کنید.

از چسب آجری استفاده کنید

مرحله 3: پاکسازی

از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن هر گونه چسبی که بین آجرها تراوش کرده است استفاده کنید. شما نمی خواهید این چسب اضافی سفت شود، زیرا بعداً جدا کردن آن دشوار خواهد بود. هنگامی که اضافی را پاک کردید، با یک چکش لاستیکی چند ضربه به محل اتصالات بزنید تا به نشستن آجرها و محکم کردن آنها کمک کند. قبل از ادامه ساخت، اجازه دهید چسب برای مدت زمان مشخص شده روی برچسب محصول خشک شود.

طراحی سازه با آجر نما
بیشتر بخوانید

پاکسازی

مرحله 4: بگذارید یک شب خوب شود

قبل از ادامه پروژه باید اجازه دهید چسب یک شبه خشک شود. این به چسب اجازه می دهد تا به قدرت اتصال کامل خود برسد. با فشار دادن ملایم روی باند می توانید بررسی کنید که آیا چسب خشک شده است یا خیر. اگر احساس قوی کرد، پس برای مرحله بعدی آماده است. اگر نه، چند ساعت دیگر به آن فرصت دهید تا درمان شود.

بگذارید یک شب خوب شود

مرحله 5: حداقل 48 ساعت آن را مرطوب نگه دارید

پس از استفاده از چسب، مهم است که منطقه را حداقل به مدت 48 ساعت مرطوب نگه دارید. این کار را می توان با مه کردن محل با آب یا پوشاندن آن با یک پارچه مرطوب انجام داد. انجام این کار باعث می شود که چسب زمان مناسبی برای سفت شدن و سخت شدن داشته باشد.

حداقل 48 ساعت آن را مرطوب نگه دارید

مرحله 6: پیوند را بررسی کنید

اکنون که چسب زمان گیرش را دارد، وقت آن است که کار خود را بررسی کنید. پیوند بین آجرها باید محکم و مطمئن باشد. در صورت مشاهده شکاف یا ترک، می توانید آنها را با چسب بیشتری پر کنید. همچنین ممکن است بخواهید چسب اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

آیا می توانید یک آجر شکسته را به هم بچسبانید؟

آجرهای شکسته را می توان با استفاده از یک چسب قوی به هم بچسباند. اولین مرحله تمیز کردن هر دو سطح آجری است که به هم چسبانده می شوند. سپس چسب را به یکی از سطوح بزنید و سپس دو سطح را به هم فشار دهید. سطوح را چند دقیقه کنار هم نگه دارید تا چسب سفت شود. ممکن است لازم باشد از گیره یا وزنه استفاده کنید تا سطوح را در کنار هم نگه دارید تا چسب خشک شود. پس از خشک شدن چسب، آجر شما باید تعمیر شود.

بررسی آجر نسوز سخت و آجر نسوز نرم
بیشتر بخوانید

برای تعمیر آجر شکسته از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

برای تعمیر آجرهای شکسته چند گزینه وجود دارد. یکی استفاده از چسب بنایی است که یک عامل چسبندگی قوی است که می تواند برای چسباندن مجدد آجرها به هم استفاده شود. گزینه دیگر استفاده از ملات است که نوعی سیمان است که می توان از آن برای پر کردن شکاف ها و ترک ها استفاده کرد. اگر آسیب زیاد باشد، ممکن است لازم باشد کل آجر را تعویض کنید.

چگونه آجرهای جدا شده را تعمیر می کنید؟

تعمیر آجرهای جدا شده یک فرآیند ساده است که هر کسی می تواند انجام دهد:

  1. باید وسایل لازم را جمع آوری کنید. اینها شامل آجر، ملات، ماله و آب است.
  2. ملات و آب را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.
  3. ملات را با استفاده از ماله روی آجرها بمالید. مطمئن شوید که آن را به طور یکنواخت بین ترک ها پخش کنید.
  4. آجرها را محکم به هم فشار دهید و اجازه دهید 24 ساعت خشک شوند.

اگر ملات به درستی گیر نکرد، قبل از اعمال ملات بیشتر، محل را به آرامی سنباده بزنید. همچنین می توانید قبل از اعمال ملات جدید، شکاف ها یا قسمت های شل آجر را بتونه کنید. به عنوان مثال، اگر یک طرف آجر جدا شده است، قبل از افزودن سیمان بیشتر، مقداری بتونه روی آجر بمالید. قبل از اینکه بتونه باقیمانده را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب بردارید، 24 ساعت زمان بگذارید تا خشک شود (مراقب باشید بتونه روی لباستان نرود).

توصیه نهایی

اکنون که می دانید چگونه آجرها را به هم بچسبانید، می توانید پروژه بعدی خود را شروع کنید! به یاد داشته باشید که نوع چسبی که استفاده می کنید استحکام چسبندگی را تعیین می کند، بنابراین حتماً چسب مناسب را برای نیاز خود انتخاب کنید. و همیشه چسب را قبل از استفاده از آن در کل پروژه خود روی یک منطقه کوچک آزمایش کنید. با کمی تمرین، در چسباندن آجرها به یکدیگر در کمترین زمان حرفه ای خواهید شد!

در صورت ترک برداشتن آجر نما می توان از ملات و یا چسب آجر استفاده کرد. جهت مشاوره خرید چسب مخصوص آجر با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

منبع : stickyaide

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *