اشباع آجر

چگونه آجر را اشباع کنیم؟

همه ما تا به حال می دانیم که آجر یک ماده بسیار مقاوم است و می تواند در برابر سایش و ترک خوردن زیاد مقاومت کند. با این حال، همیشه بهتر است از آنها به درستی مراقبت کنید تا بتوانند برای مدت طولانی در شرایط عالی بمانند. یکی از روش هایی که می تواند به شما در رسیدن به آن هدف کمک کند، آب بندی است. آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک دیوار آجری را آغشته کنید و چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟ سپس ادامه دهید!

مراقبت صحیح از آجر برای اطمینان از دوام آن و حفظ طراوت و ظاهر خوب آن برای مدت طولانی ضروری است. ما توصیه می کنیم که کدام ماده اشباع را انتخاب کنید و چگونه از آن استفاده کنید.

اشباع آجر نباید مشکلات بزرگی ایجاد کند. در وهله اول تصمیم گیری در مورد آماده سازی مناسب بسیار مهم است که اجازه می دهد تا از سطح محافظت شود. چنین اقداماتی هم در مورد آجر در خارج از ساختمان و هم در داخل آپارتمان توصیه می شود.

آیا باید آجرها را آب بندی کنید؟

قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه آجرهای تخریب را آغشته کنیم، باید پاسخ دهیم که چرا این مسئله در وهله اول وجود دارد. بسیاری از صاحبان خانه تمایل دارند بپرسند که آیا این کار واقعاً ضروری است یا خیر، و پاسخ مثبت است! اگرچه آجرها به دلیل استحکام و دوام خود به خوبی شناخته شده اند، اما کاملا متخلخل هستند، به این معنی که می توانند به سرعت آب را جذب کنند. در کوتاه مدت، اهمیت زیادی نخواهد داشت، اما در طول سال ها، وجود رطوبت حتی می تواند منجر به پوسیدگی آجرها شود. آنها شکننده و ناهموار خواهند شد و یکپارچگی آنها به خطر خواهد افتاد. آجرهای بدون مهر و موم محیطی بهینه برای رشد قارچ ایجاد می کنند که می تواند آنها را حتی بیشتر ضعیف کند. ما می دانیم که آغشته سازی آجرهای نما یک امر ضروری است، اما در مورد آجرهای داخل خانه شما چطور؟ اگر آنها در اتاقی قرار دارند که رطوبت و رطوبت زیادی دارد، مانند حمام، حتما باید آن را آب بندی کنید.

 آب بندی آجر

چگونه دیوارهای آجری را آماده کنیم؟

بنابراین چگونه یک نمای بیرونی آجری را ضد آب کنیم؟ شما باید با حذف هرگونه گرد و غبار، شن یا تار عنکبوت از دیوار آجری شروع کنید. از جارو یا برس بزرگ استفاده کنید و به درزها و گوشه های ملات توجه کنید زیرا معمولاً در آنجا کثیفی جمع می شود. در مرحله بعد، زمان تمیز کردن کامل تر است، بنابراین آب گرم آماده کنید، مقداری صابون یا مواد شوینده ملایم دیگر اضافه کنید و یک پارچه تمیز تهیه کنید. آجرها را بشویید تا هرگونه کثیفی از بین برود اما به یاد داشته باشید که رطوبت اضافی را بعد از آن جذب کنید. بگذارید دیوار یک شبه خشک شود

آجر لفتون
بیشتر بخوانید

شایان ذکر است که برخی از نسخه های سیلر بافت بسیار مایع تری خواهند داشت و این امر باعث می شود تا با غلتک آن ها سخت شود. اگر اینطور است، ممکن است بخواهید به یک سمپاش باغچه پمپ دستی برسید. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت و کارآمد سیلر را روی دیوار آجری اسپری کنید.

کدام دیوارها را باید آغشته کرد؟

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا هر دیوار آجری باید آغشته شود؟ نه لزوما، همه چیز به مکان و نحوه استفاده از این سطح بستگی دارد.

تفاوت را می توان در مثال دیوارهای تزئینی در اتاق خواب و آشپزخانه نشان داد. در مورد اتاق اول بعید است که مواد به شدت مورد استفاده قرار گیرد. اگر در مورد آشپزخانه صحبت کنیم که اغلب مجبوریم با رطوبت، چربی و سایر کثیفی ها مقابله کنیم، متفاوت است.

در بیرون، دیوارهای آجری نیز در معرض عوامل زیادی مانند گرد و غبار یا دود اگزوز هستند، بنابراین ارزش مراقبت ویژه از این سطوح را دارد.

کدام اشباع کننده را انتخاب کنم؟

بسیاری از آماده سازی های اشباع کننده در بازار موجود است. آنها در نوع آجری که برای آن طراحی شده اند متفاوت هستند. همچنین مهم است که به لطف آنها چه تأثیری می توان به دست آورد.

در مرحله اول ، اشباع ها به انواع عمومی و ویژه تقسیم می شوند. اولین آنها، همانطور که از نام پیداست، می تواند برای بسیاری از سطوح استفاده شود، در حالی که دومی، به عنوان مثال، به انواع خاصی از آجر اختصاص داده می شود. با توجه به عملکردهایی که آنها انجام می دهند، می توانیم با عوامل آبگریز (ضد رطوبت)، اولئوفوبیک (برای دیوارهای حساس به آلودگی های چرب) و خود تمیز شونده مقابله کنیم.

انواع مواد اولیه آجر
بیشتر بخوانید

برای سطوح آجری داخل اتاق ها می توانید از مواد افزودنی رنگ استفاده کنید که جدای از محافظت بر رنگ دیوارها تأثیر گذاشته و زیبایی آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، برای تکمیل تزئینی، ارزش دارد که آغشته‌هایی را در نظر بگیرید که براق یا مات هستند. در پیشنهاد اصلی نیز محصولات بی رنگ وجود دارد.

آخرین تمایز مهم بر فرمولاسیون متمرکز است. عوامل مبتنی بر آب مسلماً زیست محیطی تر هستند، اما نفوذ ضعیفی به دیوار دارند. از طرف دیگر، محصولات مبتنی بر حلال، بسیار قوی تر به سطح نفوذ می کنند، به همین دلیل تأثیر بیشتری دارند. هر دو عامل نیز با شدت بوی متفاوت مشخص می شوند.

اشباع آجر

قبل از شروع فعالیت های نگهداری، آجرکاری باید ابتدا با تمیز کردن کامل سطح به درستی آماده شود. یک ابزار موثر برای این کار به سادگی یک قلم مو خواهد بود. با این حال، بهتر است که خیلی زبر نباشد، زیرا به این ترتیب می توانید سطح را خراب کنید. در خانه، جاروبرقی و پارچه برای این کار توصیه می شود.

مرحله بعدی این است که آجر را بشویید و سپس بگذارید تا خشک شود.

اکنون زمان فعالیت مناسب، یعنی اشباع است. توصیه می شود دستورالعمل های سازنده روی بسته بندی محصول را دنبال کنید. بهتر است از یک برس یا غلتک برای توزیع یکنواخت محصول استفاده کنید. روش سمپاشی نیز وجود دارد. تعداد لایه های اعمال شده به نوع سطح و نیاز بستگی دارد. اغلب از دو لایه استفاده می شود.

در پایان، فقط باید منتظر بمانید تا دیوار خشک شود و کارتان تمام است.

مزایای عایق رطوبتی

برخی ممکن است تعجب کنند که چرا باید به مصالحی مانند آجر اینقدر توجه کرد. آغشته سازی مناسب یعنی استفاده از لایه محافظ بر روی این نوع دیوارها باعث می شود تا از ظاهر بی عیب و نقص آن برای مدت طولانی لذت ببرید.

فراهم نمودن محافظ از جذب آب جلوگیری می کند و از باقی ماندن لکه های روغنی روی سطح جلوگیری می کند. علاوه بر این، از رسوب گرد و غبار و ایجاد انواع کثیفی یا تغییر رنگ جلوگیری می کند. به لطف اشباع، روند تمیز کردن چنین دیوار بنایی بسیار ساده تر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *