کاربرد آجرنسوز

کاربرد آجرنسوز در معماری

یکی از مصالحی که از زمان های گذشته تا به اکنون در صنعت ساختمان سازی به کار می بریم، آجر است. در این مقاله قصد داریم به سراغ آجر نسوز و کاربرد آجر نسوز برویم و اینکه چگونه می‌توانیم از آجر نسوز استفاده کنیمدر ابتدا باید بگوییم که آجر انواع متفاوتی دارد که آن را به روش های گوناگون تولید و در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می دهیم.

یکی از انواع آجر، آجر نسوز می باشد که از آن در طراحی داخلی و یا حتی نما نیز استفاده می کنیم . پس بهتر است به جای استفاده از انواع سنگ های گران قیمت که اجرا کردن آن ها هم نیازمند هزینه های بسیار بالایی است، از آجر نسوز استفاده کنیم تا هم به لحاظ ظاهری زیبا تر دیده شود و هم هزینه اجرا و ساخت آن نیز کمتر باشد.

زیبایی آجر نسوز به این علت است که رنگدانه های مختلف در انواع آجر نسوز ، ترکیب بسیار خاصی را شکل می دهند و سبب جذاب دیده شدن در نما و یا طراحی داخلی ساختمان می گردد. از همه مهم تر با هنر معماری ایرانی همخوانی دارد.

کاربرد آجرنسوز چیست؟

علاوه بر مزایا و ویژگی های مهم آجر نسوز که در بالا اشاره کردیم، از مهم ترین ویژگی آن، این است که در برابر حرارت مقاومت بسیار بالا دارد. به همین علت از آن در پوشش درونی کوره های صنعتی استفاده می کنند. علاوه بر آن،  آجر نسوز در طراحی داخلی در ساخت شومینه ها و … نیز کاربرد فراوان دارد.

دوام سازه با آجر نسوز
بیشتر بخوانید

به عبارتی در قسمت هایی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت دارد از این نوع آجر نسوز  استفاده می کنیم. در نما هم به دلیل مقاومت بالای آن و ظاهر شیک آن و  به علت هزینه پایین آن  کاربرد فراوان دارد. و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. اگر قصد استفاده از آن را دارید باید با مهندس معماری خود صحبت کنید و طرح‌هایی که از اینترنت جستجو کرده‌اید را به او نشان دهید تا بهترین تصمیم را برای بنا یا ساختمان خود بگیرید.

در اشاره به کاربرد آجرنسوز  باید بگوییم که آجر نسوز جذب زیادی با ملات و سیمان دارد و احتمال جدا شدن و سقوط آن صفر است. در نماسازی با استفاده از آجر نسوز می توان هر طرح و الگویی را اجرا کنیم و محدودیتی در این زمینه نداریم. آجر نسوز نوعی عایق در برابر سرما و گرما می باشد و از اتلاف انرژی ساختمان در تابستان و زمستان جلوگیری می کند.

انواع آجر نسوز و کاربرد آجرنسوز در هر یک از طرح‌های معماری

بهتر است که به جای کاربرد دیگر مصالح که انواع معایب هایی را در ساختمان سازی ایجاد می کنند، از آجر نسوز استفاده کنیم تا در انتخاب طرح و رنگ و ابعاد، چه در نمای ساختمان و چه در دکوراسیون داخلی ساختمان محدودیتی نداشته باشیم. شما می توانید با نگاه کردن به گالری پربار شهر آجر به انواع زیبایی از طرح‌های مختلف برخواهید خورد که می‌توانند نیازهای شما را بر آورده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *