آجرهای فرم بلند

آجرهای فرم بلند- چه تفاوتی با از آجرهای نما دارند؟

به عنوان یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی که قدمت آن به حداقل 7500 سال قبل از میلاد برمی گردد ، آجر اغلب به عنوان یک گزینه سنتی و کلاسیک برای نمای ساختمان در نظر گرفته می شود. با این حال ، در طول تاریخ طولانی خود ، صنعت آجر تغییر کرده و مدرن شده است تا از نظر معماری مرتبط باشد. نوآوری در ساخت آجر همچنان فرصت های جدیدی را برای طرح هایی که گرما و ویژگی یک مصالح طبیعی را با کارایی و زیبایی یک ساختمان مدرن ترکیب می کنند ، ارائه می دهد.

منظور از آجرهای فرم بلند چیست؟

 آجرهای فرم بلند ، ظاهری مدرن با ابعاد منحصر به فرد خود ایجاد می کنند – طول دو آجر معمولی اما تنها 38 میلی متر ارتفاع. این محصول آجری جدید با حفظ بافت و تنوع رنگی که از نمای بنایی انتظار می رود ، ظاهری ظریف تر با مواد معمولاً سنگین ایجاد می کند.

روند ایجاد آجرهای آب زده طی نسل های مختلف کامل شده و مدرن شده است ، اما اصل این روش ثابت است. مخلوط خاک رس ، که از نظر ترکیب و ساختار بر اساس محل منبع آن متغیر است ، در قالبهای جداگانه ریخته می شود تا سفت شود. پس از چسباندن ، آجرها با استفاده از آب از قالب های خود خارج می شوند و اثر بافتی منحصر به فردی بر روی هر آجر از آب و خود قالب باقی می گذارد. آجرهای به دست آمده صاف و تصفیه شده به نظر می رسند ، در عین حال با علامت ها و نقص های ظریف علاقه بصری به مواد ساده و طبیعی دخیل در ایجاد آنها افزوده می شود.

منظور از آجرهای فرم بلند چیست؟

با وجود ظاهر ظریف ،  در برابر سرما مقاوم و بادوام هستند. آجرهای ساخته شده از مواد 100٪ طبیعی و معدنی ، یک مصالح ساختمانی پایدار محسوب می شوند. آجرها می توانند به محیط سالم تر و راحت تری در محیط داخلی کمک کنند ، زیرا رطوبت را بهتر از سایر مصالح ساختمانی جذب می کنند و تنظیم دمای جرم گیری حرارتی را فراهم می کنند.

آجرهای فرم بلند در رنگ ها و تن های مختلف موجود هستند و می توانند در جهت های مختلف مانند آجر با اندازه سنتی استفاده شوند و انعطاف پذیری زیبایی آنها را فقط با خلاقیت طراحان محدود می کند.

آیا نمای خارجی آجری شما نیاز به تعمیر دارد؟
بیشتر بخوانید

تفاوت آجرهای فرم بلند با آجر نما

آجرهای با فرم بلند گزینه های طراحی هیجان انگیز و ابتکاری را برای برخی از پروژه های تجاری فوق العاده دیدنی ارائه می دهند. در حالی که بر هیچ کس پوشیده نیست که آجرهای سفالی نیز فرصت های جدیدی را ارائه می دهند که مزایای فیزیکی یک ماده طبیعی را با ظرافت زیبایی مدرن ترکیب می کند ، معماران و طراحان به دنبال استفاده از اندازه های آجر متمایزتر و ابعاد آجر برای پروژه های خود هستند.

آجرهای با فرم بلند ، که معمولاً به عنوان آجرهای رومی شناخته می شوند ، در انگلستان به طور فزاینده ای محبوب می شوند ، با ظاهر باریک تر و بلندتر آنها بر جنبه های افقی و خطی ساختمان ها تأکید می کند. معماری به طور مداوم در حال پیشرفت است ، زیرا آجرها به یکی از مصالح مورد نیاز تبدیل شده اند.

آیا آجرهای با فرم بلند به هر شکل دیگری با آجرهای استاندارد تفاوت دارند؟

آیا تفاوتهایی بین آجرهای نما و استاندارد وجود دارد؟

اندازه ها

اندازه استاندارد آجر 215 میلی متر طول ، 5 میلی متر عرض و 65 میلی متر ارتفاع دارد ، با یک  ملات که ظرفیت نامی آن 10 میلی متر است. تولید کنندگان آجر می توانند تقریباً در هر اندازه آجر تولید کنند. با این حال ، بسیاری از اندازه های آجر رومی مدرن تقریباً 400 میلی متر طول ، 100 میلی متر عرض و 40 میلی متر ارتفاع دارند. طول و ارتفاع آجرهای بلند در نگاه اول با آجرهای معمولی تفاوت چشمگیری دارد و آجرهای رومی به طور قابل توجهی “نازک تر” به نظر می رسند. با این حال ، ایجاد آجرهای طولانی تر ، با تغییرات در عمق و ارتفاع نیز ممکن است. تا زمانی که آنها از حداقل استانداردهای عملکردی برخوردار بوده و در یکپارچگی ساختاری به خطر نیفتند ، هر چیزی ممکن است.

زیبایی شناسی

محصول نهایی یک ساختمان تجاری با استفاده از آجرهای فرم بلند بر روی آجرهای معمولی ، می تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد. همانطور که در دوران روم اتفاق می افتاد ، آجرهای باریک تر بصورت گسترده تر و معمول بودند. معماران اغلب ارزش زیبایی آجرهای فرم بلند را نسبت به آجرهای سفالی با اندازه استاندارد دارند و پروژه های آنها آجرکاری رومی با ظاهر سنتی را با طراحی سازه ای مدرن منعکس می کند و به آنها ویژگی هایی می بخشد.

نحوه انتخاب آجر نسوز مناسب برای پروژه
بیشتر بخوانید

ویژگی ها

در حالی که آجرها می توانند دارای طرح های منحصر به فرد و صاف باشند ، گاهی اوقات مواردی وجود دارد که آجرهای استاندارد از نظر طراحی و الزامات زیبایی برای یک ساختمان تجاری مطابقت ندارند.

ناگفته نماند که آجرهای استاندارد و آجرهای فرم بلند ، همواره در ساخت و ایجاد مخلوط های سفارشی تقریباً از ویژگی های یکسانی برخوردارند.

تفاوت آجرهای فرم بلند با آجر نما

از کدام نوع آجر باید استفاده کنید؟

استفاده از آجرهای فرم بلند نسبت به اندازه ها و ابعاد استاندارد هیچ مزیت متمایزی ندارد. با این حال ، در صورت استفاده از آجرهای سبک رومی به نفع آجرهای روباز سنتی ، تفاوت های قابل توجهی در ظاهر ساختمان تجاری وجود دارد.

از متخصصان آجر فرم بلند و آجر نما مشاوره بگیرید

اگر به چیزی نیاز دارید که به ابعاد خاصی احتیاج دارد ، می توانیم گزینه های آجر سفارشی را در اختیار شما قرار دهیم ، و همچنین تجربه خود را در مورد چگونگی تأمین آجر برای پیش آماده سازی به اشتراک بگذاریم. ما با ارائه تجربیات و دانش فراوان از بازار ، به ارائه راه حل طولانی آجر که برای پروژه شما مناسب است ، کمک کنیم.

اگر به مشاوره احتیاج دارید یا سوالی دارید مستقیماً با شماره 09129640179 کارشناس شهر آجر  صحبت کنید.

طول یک آجر نما چقدر است؟

اندازه استاندارد هماهنگ کننده آجرکاری 225 میلی متر در 112.5 میلی متر در 75 میلی متر (طول x عمق x ارتفاع) است. این شامل اتصالات ملات 10 میلی متر است ، بنابراین اندازه استاندارد برای یک آجر 215 میلی متر در 102.5 میلی متر در 65 میلی متر (طول x عمق x ارتفاع) است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *