آجر دست ساز

آیا باید از آجرهای دست ساز استفاده کرد؟

شاید شما در حال توسعه یک ملک قدیمی هستید، بر توسعه در منطقه ای از زیبایی معماری نظارت می کنید یا می خواهید ساخت و ساز شما سبک بسیار خاصی داشته باشد.

آجرهای دست ساز ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. آنها مطمئناً فانتزی به نظر می رسند.

بنابراین، آنها در واقع چه هستند؟

ما همه چیزهایی را که باید بدانید در اینجا داریم، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا نه.

آجرهای دست ساز چیست؟

آجرهای دست ساز کاملاً به روشی که مثلاً نقاشی یا پتوی بافتنی است ساخته نمی شوند.

این نام به این واقعیت اشاره دارد که آجرها با دست در قالب های سمباده ریخته می شوند و از هیچ ماشینی برای فشرده سازی یا برش آنها استفاده نمی شود.

در نتیجه، چین‌ها و نشانه‌های موج‌دار روی صورت آجر ظاهر می‌شوند، ویژگی منحصربه‌فردی که توسط ماشین قابل تکرار نیست.

آنها همچنین می توانند در هر اندازه ای که سازنده می خواهد ساخته شوند.

پس از نشستن در قالب ها، آنها را در یک محیط کنترل شده خشک می کنند تا آب موجود در خاک رس تبخیر شود.

فرآیند پختن

پس از این، آنها را در یک کوره پخت می کنند. امروزه تولیدکنندگان آجرهای دست ساز معمولاً از کوره های مدرن استفاده می کنند که امکان ثبات بیشتر در آجرها را فراهم می کند.

با این حال، برخی مکان‌ها هنوز از کوره‌های تونلی سنتی برای اثر تاریخی کامل استفاده می‌کنند.

آجرهای دست ساز معمولاً با دست نیز از کوره خارج می شوند. همانطور که ناهماهنگی آجر دست ساز یکی از جذابیت های آن است، تولیدکنندگان همچنان می خواهند اطمینان حاصل کنند که سطح خاصی از کیفیت حفظ می شود.

سپس برخی برای ترکیب ها و رنگ های مختلف انتخاب می شوند

چرا مردم از آجر دست ساز استفاده می کنند؟

تاک پوینتینگ ( بندکشی ) در بنایی چیست؟
بیشتر بخوانید

در حالی که امروزه آجرهای ماشینی به وضوح گزینه ای برای ساختمان های جدید هستند، آجرهای دست ساز در تعدادی از سناریوها به طور فزاینده ای محبوب هستند.

تطبیق آجر

برای ایجاد پسوند بر روی این ویژگی ها، آجرهایی را می خواهید که تا حد امکان شبیه به ساختمان اصلی باشد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که آجرها را دست ساز کنید تا با مشخصات اصلی مطابقت داشته باشد.

به این ترتیب شما مجبور نیستید در بالا و پایین برای آجرهای بازیابی شده جستجو کنید، به این امید که یک تطابق دقیق پیدا کنید.

اگر می‌خواهید آجرهای موجود خود را با آجرهای موجود مطابقت دهید، می‌توانید خدمات تطبیق آجر ما را امتحان کنید.

حفاظت

گاهی از آجرهای دست ساز برای پروژه های میراث فرهنگی و حفاظتی استفاده می شود.

در جایی که یک ساختمان فهرست شده یا میراثی خاص وجود دارد که نیاز به بازسازی دارد، از آجرهای دست ساز استفاده می شود تا دقیقاً ظاهر اصلی را تکرار کند.

این شبیه به نکته قبلی است، اما بیشتر برای ساختمان‌های واقعا قدیمی است که محافظت می‌شوند و بنابراین پول دارند تا دقیقاً ظاهری را که دنبال می‌کنند به دست آورند (اطلاعات بیشتر در مورد پول در زیر!)

گرفتن یک زیبایی شناسی خاص

ممکن است شما فقط از زیبایی آجرهای دست ساز خوشتان بیاید. بسیاری از مردم شخصیت روستایی را که ارائه می دهند دوست دارند.

چین و چروک ها، پوشش شنی و بی نظمی ها اغلب بخشی از جذابیت هستند. خواه ساخت خود شما باشد یا بخشی از توسعه، ممکن است بخواهید نمای بیرونی با آجرهای دست ساز ساخته شود.

و زیبایی آنها در این است که، حتی اگر ممکن است قدیمی به نظر برسند، هنوز هم می توانید آنها را در اندازه های متریک بسازید، و اطمینان حاصل کنید که ساختمان آینده و کارآمد است.

آشنایی با آجر نمای ساب خورده
بیشتر بخوانید

مزایا و معایب آجرهای دست ساز

بنابراین، می‌پرسید جوانب مثبت و منفی چیست؟ واضح است که آنها برای همه مناسب نیستند.

برای حفظ یک استدلال متوازن، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

مزایای آجر دست ساز

بهترین چیز در مورد آنها انعطاف پذیری آنهاست.

از نظر تئوری می توان آنها را با هر مشخصاتی که خریدار می خواهد ساخت. مخلوط های مختلف، خاک رس متفاوت و البته شکل ها و اندازه های مختلف.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، آنها همچنین جایگزین خوبی هستند، زیرا یافتن آجرهای احیا شده ناموفق است.

 اگر ساختمان جدیدتری است، اما می‌خواهید با سبک محلی خاصی مطابقت داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را طوری بسازید که قدیمی به نظر برسند اما اندازه متریک را حفظ کنید.

معایب آجر دست ساز

اکنون چند مانع بالقوه وجود دارد. اصلی ترین آن هزینه است.

از آنجایی که آجرهای دست ساز به صورت انبوه تولید نمی شوند و از آنجایی که مکان های زیادی آن را تولید نمی کنند، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

ماهیت سفارشی آنها به طور قابل درک به این معنی است که آنها می توانند گزینه گران تری باشند. همچنین ساخت آنها زمان بیشتری می برد، بنابراین ممکن است مجبور شوید آن را در روند ساخت خود لحاظ کنید.

(که گفته شد، آجر نما یک ساختمان بخش بسیار مهمی از آن است، بنابراین ممکن است ارزش پرداخت اضافی را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که دقیقاً آنچه را که می خواهید به دست می آورید.)

آجرهای دست ساز نیز برای همه مناسب نیست. اگر می خواهید یک روکش ثابت که کنترل شده و جدید و تمیز به نظر برسد، از آجرهای دست ساز خودداری کنید. آنها ویژگی های ناسازگاری خواهند داشت و در برابر ساختمان های مدرن تر متمایز خواهند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *