الگوی چیدمان آجر

چگونه می توان الگوی چیدمان دلخواه آجر را انتخاب کرد؟

باندینگ اصطلاحی است که به الگوی چیدن آجر در آن داده می شود. در حالی که هدف اصلی پیوند اطمینان از استحکام و پایداری آجری است ، می تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر بصری دیوار داشته باشد.

راه های مختلفی وجود دارد که می توان برانکارد (صورت بلندتر و مستطیل شکل) و سربرگ (صورت کوتاهتر و مربع شکل) را در آن قرار داد ، بنابراین تصمیم گیری در مورد یک سبک ترجیحی در جلو بسیار مهم است.

انواع الگوی چیدمان آجر

انواع مختلف الگوی چیدمان آجر و ویژگی های آنها را کشف کنید.

چیدمان برانکارد

با چیدمان برانکارد ، دوره ها به صورت برانکارد گذاشته می شوند که مفصل یک دوره در وسط بین اتصالات دوره های زیر قرار می گیرد. با توجه به ضخامت ورق بیرونی پاکت ساختمان در ساختمان های مدرن ، پیوند برانکارد به دلیل استفاده از زمان و مقرون به صرفه به محبوب ترین پیوند تبدیل شده است.

پیوند برانکارد

چیدمان سرصفحه

در طول قرن 18 ، الگوی چیدمان سرصفحه اغلب از رنگ های متضاد آجری برای جلوه تزئینی استفاده می کرد. این پیوند از آجرهای زیادی استفاده می کند که معمولاً برای ساختمانهای با کیفیت بسیار بالا ذخیره می شود. همچنین می تواند برای آجرکاری شعاعی استفاده شود ، زیرا سطوح سربرگ می توانند شعاع های کوچکتر را در خود جای دهند.

پیوند سرصفحه

چیدمان انگلیسی

پیوند سنتی آجری انگلیسی بین دوره های برانکارد و سربرگ متناوب است و سربرگ ها روی برانکاردهای زیر متمرکز شده اند. این قدیمی ترین الگو است و معمولاً تا پایان قرن 17 مورد استفاده قرار می گرفت. باند انگلیسی قوی تر از اوراق قرضه فلاندری تلقی می شود ، بنابراین همچنان برای پروژه های مهندسی عمران ، مانند پل ها ، گذرگاه ها و خاکریزها مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای انتخاب آجر مناسب
بیشتر بخوانید

چیدمان انگلیسی

چیدمان فلاندر

آجر سنتی فلاندر در هر کوره دارای برانکارد و سربرگ های جایگزین است و سربرگ ها روی برانکاردهای زیر متمرکز شده اند. از ابتدای قرن هجدهم ، پیوند فلاندرس پیوند انگلیسی را جایگزین کرد. پیوندهای فلاندرمی را می توان با استفاده از آجرهای کامل به عنوان کشسان در برگ بیرونی نیمه آجری دیوار حفره تکرار کرد ، در حالی که سربرگ ها توسط نصف آجرهایی به نام خفاش یا سر ضربه ای ایجاد می شوند.

چیدمان فلاندر

چیدمان دیوار باغ انگلیسی

پیوند تزئینی دیوار باغ انگلیسی دارای سه دوره کشسان بین هر دوره سربرگ است که اغلب در رنگ های مختلف است. استفاده از برانکارد آجرهای کمتری نسبت به سرپوش های تخمگذار مصرف می کند ، اما از استحکام کمتری نیز برخوردار است ، بنابراین در باغهای با دیوارهای سنتی و دیگر سازه های معمولی استفاده می شود.

چیدمان دیوار باغ انگلیسی

چیدمان پشته

در چیدمان پشته عمودی یا افقی ، آجرها روی هم قرار نمی گیرند. از آنجا که این چیدمان ذاتاً ضعیف است ، معمولاً از آن به عنوان یک الگوی تزئین تزئینی استفاده می شود که جلوه بصری چشمگیری را ارائه می دهد. برای جبران فقدان اتصال ، معمولاً در هر سومین اتصال تخت ، تقویت کننده بستر تخت تعبیه می شود.

چیدمان پشته

چیدمان وحشی

یک چیدمان وحشی جایی است که آجرها در ظاهر تصادفی چیده شده اند ، که ظاهری سنگ فرش شده و اصیل سنتی دارد.

چیدمان وحشی

جهت های قرار گیری آجری

مسیری که در آن آجر گذاشته می شود می تواند الگوهای جالبی ایجاد کند و تقریباً به هر دیواری ارزش می بخشد.

مزایای آجر نسوز
بیشتر بخوانید

محبوب ترین جهت ، آجر روی تخت است ، جایی که صورت برانکارد نشان داده می شود.

برای ایجاد جزئیات ویژگی ، آجر را می توان در جهت دوره سرباز در انتها قرار داد. مقاومت فشاری نقل شده آجر در این جهت کاهش می یابد.

آجر را می توان در لبه قرار داد تا جزئیاتی مانند سرپوش ایجاد شود (این به عنوان Rowlock نیز شناخته می شود). مقاومت فشاری نقل شده آجر در این جهت کاهش می یابد.

جهت های قرار گیری آجری

نمایه های ملات

علاوه بر الگوهای اتصال ، نمایه های ملات  نیز تعدادی گزینه را ارائه می دهند که بر ظاهر کلی ساختمان نهایی تأثیر می گذارد. همچنین نقش مهمی در مقاومت در برابر آب و هوای آجرکاری ایفا می کند. انتخاب مشخصات مشترک باید بر اساس الزامات عملکرد فنی و همچنین ظاهر باشد.

ما همیشه توصیه می کنیم در مورد نماها های مشترک با معمار صحبت کنید تا از مشاوره آنها در مورد مناسب بودن با منطقه ، آب و هوا و همچنین تغییرات احتمالی هزینه مطلع شوید.

جهت انتخاب بهترین چیدمان برای آجر نما در ساختمان خود با تماس با شماره 09129640179 مشاوره رایگان دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *