تعمیر دیوار آجری

چگونه یک دیوار آجری را تعمیر می کنید؟

یک دیوار آجری به یک خانه اضافه می شود زیرا به زیبایی و ظاهر منحصر به فرد می افزاید. اگرچه قرار است یک دیوار آجری سال‌ها دوام بیاورد، اما گاهی اوقات ممکن است آسیب ببیند که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. اگر چنین چیزی رخ دهد، ممکن است لازم باشد در مورد تعمیر دیوار آجری اطلاعاتی داشته باشید. به همین دلیل است که ما به این مقاله رسیدیم تا بتوانید به طور کامل به اطلاعاتی در مورد نحوه انجام تعمیر دیوار آجری مجهز شوید.

تعمیر دیوار آجری – گام به گام

مرحله 1 – ابزار و ابزار مناسب را دریافت کنید

از آنجایی که شما در حال انجام کارهای ساختمانی هستید، باید خود را به وسایل حفاظتی مناسب مجهز کنید.

دیوار نمای گچ ترک خورده ساختمان با آجر.

این به جلوگیری از آسیب رساندن گرد و غبار و سایر ذرات به چشم یا ایجاد جراحت کمک می کند. همچنین ممکن است به ابزارهایی مانند چکش آجری، ماله نوک تیز، اسکنه اشاره گر، قلم مو، ماله حاشیه و ماله تکمیلی نیاز داشته باشید.

مرحله 2 – ملات قدیمی را بردارید

ملات قدیمی را از محل اتصال سر و بستر تا عمق حدود ¾ اینچ جدا کنید. می توانید این کار را با استفاده از یک اره سرد اسکنه یا دوغاب با نوک کاربید انجام دهید. یک چکش آجری یا یک ابزار نقاشی 5 در 1 نیز می تواند این کار را انجام دهد.

مرحله 3 – دیوار آجری را تمیز کنید

ملات برداشته شده و زباله های انباشته شده را با استفاده از یک برس سفت، هوای فشرده یا یک جاروبرقی پاک کنید. پس از اتمام کار، دیوار را با استفاده از یک سمپاش شلنگ باغبانی خیس کنید تا ملات جدید به درستی ست شود.

مرحله 4 – ملات را مخلوط کنید

همانطور که آب اضافه می کنید ملات را بر اساس دستورالعمل سازنده مخلوط کنید. این کار را در حین هم زدن با ماله انجام دهید. ملات را هدف قرار دهید تا به قوام ضخیم دست یابد. قبل از هم زدن مجدد، اجازه دهید ملات چند دقیقه بماند.

آجر نسوز پرتقالی
بیشتر بخوانید

مرحله 5 – ملات جدید را اضافه کنید

برای انجام این کار، مقداری ملات را با استفاده از ماله بردارید و با استفاده از یک ماله اشاره گر آن را به داخل محل اتصال فشار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا جای خالی کاملا پر شود. پس از پر شدن مفاصل بستر، این کار را روی مفاصل سر تکرار کنید.

مرحله 6 – دیوار را مسواک بزنید و تمام کنید

پس از افزودن ملات جدید، سفت و ثابت می شود. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از یک برس موی دیوار را برس بکشید تا تکه های ملات باقی مانده روی دیوار را از بین ببرید. همچنین می توانید از یک اسفنج خیس برای خلاص شدن از شر بقایای ملات استفاده کنید. در شرایط آب و هوایی شدید، می توانید اتصالات جدید را با برزنت بکشید تا از باران شدید، بادهای شدید یا نور شدید خورشید محافظت کنید. شما باید حداقل دو بار در روز به مدت پنج روز دیوار را با استفاده از سمپاش شیلنگ باغچه آبیاری کنید. این به ملات جدید کمک می کند تا بدون ترک خوردگی خشک شود.

روش های تعمیر دیوار آجری

روش های دیگر برای تعمیر دیوار آجری

آب بندی

آب بندی ترک ها می تواند جایگزین عالی دیگری برای استفاده از ملات برای تعمیر دیوار آجری باشد. برای انجام این فرآیند، ابتدا مواد سست روی آجر را بردارید. سپس یک پورت تزریق پلاستیک را روی سطح ترک در دو طرف قرار دهید. برای آب بندی درگاه تزریق می توانید از درزگیر مانند اپوکسی استفاده کنید. سیلانت اپوکسی باید یخ بزند و رزین اپوکسی کم سیال را داخل درگاه پر کند. اگر با یک ترک افقی روبرو هستید، رزین را در یک درگاه انتهایی پر کنید. اما اگر ترک عمودی است، رزین را در پایین ترین پورت پر کنید.

آجر نسوز در معماری نوین
بیشتر بخوانید

دوخت برای ترمیم ترک ها

دوخت یک روش تعمیر است که برای ترمیم ترک های بزرگ روی آجر نما به کار می رود. برای این کار تنها چیزی که نیاز دارید سوراخ کردن اطراف ترک است. پس از آن، شیارهایی را در بین سوراخ های حفر شده تعقیب کنید و سپس یک شیار فولادی U شکل را در دو طرف سوراخ قرار دهید. سپس می توانید از یک اپوکسی دوغاب مانند بدون جمع شدن برای انجام تزریق سالن استفاده کنید.

بازسازی بخش هایی از دیوار

اگر با آسیب های زیادی روی دیوار مواجه هستید، ممکن است به جای تعمیر برخی از قسمت ها، آنها را بازسازی کنید. عیوب اصلی بهتر است با بازسازی دیوار برطرف شوند. این برای شما یک دیوار محکم و محکم بدون هیچ مشکلی ایجاد می کند.

یک دیوار آجری با تقویت ظاهر کلی، هدف بسیار خوبی در خانه شما دارد. با این حال، اگر دیوار آجری آسیب دیده باشد، این امکان پذیر نیست. این دلیل اصلی است که چرا باید به محض مشاهده علائم آسیب به تعمیر دیوار آجری فکر کنید. شما می توانید تعمیر را خودتان با اجرای نکات ذکر شده انجام دهید. با این حال، ممکن است ابزار یا تخصص لازم برای انجام یک کار عالی را نداشته باشید. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید این کار را به متخصصان بسپارید.

 

منبع :

https://www.a1everlast.com/how-to-repair-a-brick-wall/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *