ساختن برای ماندن

آجر:ساختن برای ماندن

دلایل انتخاب آجر بعنوان مواد پایدار با توجه به محیط زیست

در بازار ساختمان فعلی ، صاحبان خانه و سازندگان در مورد مصالح انتخاب بی نهایت دارند. از تخته سه لا ، فلزات ، سنگدانه و بتن. با توجه به اینکه مسائل زیست محیطی بیشتر و بیشتر در نحوه تصمیم گیری مردم در مورد خانه های جدید خود (و اینکه سازندگان چگونه خواسته های مشتریان خود را در نظر می گیرند) تبدیل شده است ، آجر سنتی در ساختن یک خانه پایدار بسیار برجسته است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا آجر برای کسانی که به دنبال خانه ای بادوام و زیبا هستند که قرن ها دوام داشته باشد ، انتخاب اصلی مواد اصلی سازگار با محیط زیست است.

گرمایش و سرمایش خانه

داشتن خانه ای از آجر مزایای مهمی را در مورد گرم کردن خانه در زمستان و خنک سازی آن در تابستان به همراه دارد و آن را به یکی از بهترین مصالح زیست محیطی برای املاک مسکونی و تجاری تبدیل می کند.

آجرها بخش مهمی از طراحی ساختمان با مصرف انرژی بالا هستند. دلیل اصلی این امر این است که آجرها هنگام استفاده در ساختمان “جرم حرارتی” را ارائه می دهند.

به گفته گروه تغییرات آب و هوایی و بهره وری انرژی ، “جرم حرارتی به عنوان یک باتری حرارتی عمل می کند. در تابستان ، گرما را جذب می کند و ماندن در خانه را راحت می کند. در زمستان ، همان جرم حرارتی می تواند گرمای خورشید یا بخاری ها را در شب ذخیره کند و به گرم ماندن خانه کمک کند. “

این توده حرارتی بخش مهمی از طراحی منفعل است ، یک روش اثبات شده برای نگه داشتن خانه در دمای راحت در تمام طول سال و کاهش نیاز به وسایل گرمایش و سرمایش. این امر به نوبه خود بارهای برق را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در هزینه ها و پیروزی همه جانبه برای محیط زیست می شود.

انرژی کمتری در تولید نسبت به سایر مواد دارد

آجرها در انتهای پایینی “مقیاس انرژی تجسم یافته” قرار دارند. انرژی تجسم یافته انرژی مصرف شده در تمام فرایندهای مرتبط با تولید مصالح ساختمانی ، از استخراج و پردازش منابع طبیعی گرفته تا تولید ، حمل و نقل و تحویل محصول است.

آجر نسوز پرتقالی
بیشتر بخوانید

به طور کلی ، هرچه ماده ای بسیار پردازش شود ، انرژی تجسم یافته آن بیشتر است. در مقایسه طیف وسیعی از مصالح ساختمانی ، آجرهای سفالی در انتهای پایینی مقیاس انرژی تجسم یافته هستند ، در مقایسه با آلومینیوم ، مس ، مواد پلاستیکی ، فولاد ، شیشه و تخته سه لا ، که در انتهای بالاتر مقیاس قرار دارند.

نگهداری کمتر به معنی ضایعات کمتر است

شایعات درست است … شما ممکن است بتوانید آخر هفته خود را به عقب برگردانید ، زیرا برخلاف چوب یا مصنوعی ، آجر یک ماده سازگار با محیط زیست است که تقریباً هیچ مراقبت و نگهداری لازم را برای حفظ ظاهر فوق العاده آن ندارد. همچنین نیازی به رنگ آمیزی یا چسباندن آجر برای حفظ یکپارچگی ساختاری آن نیست. برای مراقبت از آجر تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از گاهی با مقداری آب به آن برس دهید ، بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر یا مواد دیگر برای تخلیه.

طول عمر بالا

سرمایه گذاری در خانه آجری ممکن است کمی گرانتر از انتخاب مصالح دیگر باشد ، اما از نظر دوام و طول عمر و آب و هوا ، سرمایه گذاری برای آجرها بی سابقه است. خانه های آجری اغلب بیش از 100 سال عمر می کنند و معمولاً فقط به دلایلی غیر از ریزش آجرهای خارجی تخریب می شوند.

اگر یک خانه پایدار که با استفاده از آجر ساخته شده است تخریب شود زیرا دیگر شرایط فعلی را برآورده نمی کند ، آجرها را می توان بازیابی ، بازیافت و استفاده مجدد کرد. پس از برداشتن بقایای ملات ، آجرها معمولاً در خانه ها و پروژه های دیگر ، یا برای بازیافت در کارهای زیربنایی ، سنگدانه های بتن ریخته شده و پیش ساخته ، بسترهای کاشت و سنگدانه های آجر سیلیکات کلسیم قابل استفاده هستند.

کاربرد آجر قزاقی در گذر زمان
بیشتر بخوانید

از آنجا که آجرها فقط از مواد خام و طبیعی تشکیل شده اند ، هیچ آسیبی به مکانی که در زمان تخریب آنها فرا رسیده است نمی رسانند و هرگونه آسیب را در مورد حیات وحش یا ساختار خاک و نادیده گرفتن آنها نفی می کنند. کیفیت

کارخانجات معتبر چگونه بر پایداری محیط زیست تمرکز می کنند؟

صرفه جویی در مصرف آب :

ما می دانیم که استفاده پایدار و مسئولانه از آب برای بقای کره زمین ضروری است. آب در اکستروژن یا قالب گیری آجر در مخلوط خاک رس استفاده می شود و در همه کارخانه های معتبر از روش های برداشت آب و بازیافت آب استفاده می شود. آب گرفته شده در فرایند اکستروژن یا قالب گیری ذخیره شده و دوباره به فرایند تولید منتقل می شود.

بازیافت خاک و انرژی:

در فرایند تولید ، آجرهای شکسته یا معیوب و هرگونه مواد اضافی خاک رس را بازیافت می کنند. از استخراج خاک گرفته تا خرد کردن یا بازیافت آجر ، ارزش رس همچنان مهم است. خاک رس مرطوب اضافی و آجرهای خرد شده ، شکسته یا معیوب را گرفته و مجدداً در مراحل آماده سازی تغذیه می کنیم.

مدیریت موثر مصرف انرژی ما نیز برای ما بسیار مهم است زیرا تأثیر ما بر محیط زیست را به حداقل می رساند. در طول فرآیند تولید ، گرمای تولید شده را هنگام آتش زدن آجرها با گاز طبیعی جذب می کنیم و دوباره آن را در اتاق های خشک کردن آجر تغذیه می کنیم تا قبل از پخت آجرها خشک شوند ، بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

سوالی از ما دارید؟ درخواست خود را از طریق تماس با شماره 09129640179 اعلام کنید، کارشناسان شهر آجر آماده پاسخگویی به شما در ارتباط با انواع آجر نما هستند. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *