طرح آجر نما

طرح آجر نما

یکی از قدیمی ترین مصالحی که از گذشته تا به امروز در ساخت و ساز به کاربرده می شوند ، آجر می باشد . این محصول به دلیل جذابیت و زیبایی و مقاومت بالایی که در برابر شرایط جوی و آتش سوزی دارد و از همه مهمتر به دلیل قیمت مقرون به صرفه ، از جمله روش هایی می باشد که برای اجرای نماها به کار برده می شود . اجرای نما با آجر نما ها گرمی و زیبایی را به خانه ها به ارمغان می آورد و محیطی چشم نواز ایجاد می کند . به طور کلی می توان چنین گفت که آجر نما تلفیق بین سبک مدرن و سبک سنتی می باشد . طرح آجر نما در ساختمان ها علاوه بر آجر با شیوه های مختلفی از قبیل سرامیک ، پوسترو  ، کاغد دیواری و … که طرح آجر دارند نیز به کار برده می شود که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم .

سرامیک طرح آجر

سرامیک طرح آجر

در نمای ساختمان ها از سرامیک نیز استفاده می شود که کاربرد این روش در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است . طرح های این نوع سرامیک ها بسیار متنوع می باشد اما یکی از جذاب ترین و زیباترین طرحی که بر روی آن ها به کار برده می شود طرح آجر می باشد . از سرامیک طرح آجر می توان در نمای بیرونی و داخلی نمای ساختمان ، حیاط و پارکینگ و حتی کف پوش استفاده کرد . این محصول جلوه ی خاصی به فضای داخلی و خارجی می بخشد و نوع پرسلان آن برای نمای خارجی گزینه ی مناسب تری می باشد .

مزایا ومعایب سرامیک در نما

سرایک نما دارای مزیت های فراوانی می باشد که از جمله ی آن ها می توان به مقاومت در برابر بارندگی ، نور خورشید ، فشار و ضربه و همچنین پایداری در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد . جذب رطوبت این سرامیک ها پایین می باشد و در رنگ بندی متنوعی تولید می شوند . سرامیک طرح آجر نما وزن کمتری نسبت به آجر دارند و در نتیجه موجب کاهش وزن سازه می شوند . این سرامیک ها به وسیله ی لیزر برش زده می شوند و به همین دلیل اختلاف اندازه در آن ها بسیار کم می باشد که همین موضوع خود باعث زیبایی آن می شود .

در کنار مزیت های بسیار ، این مصالح دارای معایبی نیز می باشند که البته امری طبیعی می باشد . عایق نبودن سرامیک در برابر سرما و گرما و صدا از جمله معایب این محصول می باشد . بنابراین تغییرات دمایی موجب ایجاد ترک خوردگی در آن ها می شود که این موضوع موجب می شود تا ساختمان جلوه بدی به خود بگیرد . همچنین در سرامیک ، بندها مشخص می شود که این امر زیبایی آن را کاهش می دهد . از دیگر معایب سرامیک می توان به این نکته اشاره کرد که در صورتی که بند کشی آن ها به درستی انجام نشود،  آب به پشت آن نفوذ پیدا می کند و سرامیک از زمینه جدا می شود .

آجر نما و آجر نسوز
بیشتر بخوانید

انواع و ابعاد سرامیک طرح آجر نما

سرامیک طرح آجر دارای طرح های متنوع بسیاری از قبیل آجر قزاقی ، آجر قرمز ، طرح آجر برجسته و … می باشند . استفاده از طرح برجسته بیشتر برای پارکینگ و راه پله متداول می باشد . سرامیک طرح آجر نما از لحاظ رنگ دارای طیف وسیعی از قهوه ای تیره تا سفید می باشند . این نوع از سرامیک ها در ابعاد مختلفی از قبیل 60 در 30 و 90 در 30 سانتی متر و … تولید می شوند که می توان گفت اندازه 60 در 30 سانتی متر آن ها جزو معمول ترین و محبوب ترین اندازه به شمار می رود . البته لازم به ذکر است که استفاده از این ابعاد برای نماهای بالاتر از 2 متر توصیه نمی شود .

قیمت سرامیک طرح آجر نما

قیمت این نوع سرامیک بستگی به مواردی از قبیل لعاب رویی ، زیبایی طرح ، رنگ ، برند تولید کننده و کیفیت آن دارد . اما در کل قیمت سرامیک طرح آجر کمتر از نمای آجری ساختمان می باشد .

دیوار پوش فومی طرح آجر

دیوار پوش فومی طرح آجر

دیوار پوش های فومی طرح آجر نما انواعی از دیوارپوش های زیبا و جذاب می باشند که به صورت ورقه ای و سه بعدی تولید می شوند و در کنار هم نصب می شوند . این نوع از دیوار پوش ها از جدید ترین متریال ها می باشند و به صورت پشت چسب دار می باشند و بنابراین نصب راحتی دارند . همچنین در آن ها این امکان وجود دارد که آن ها را برش زده و در طرح های مختلف در کنار هم قرار داد .

به طور معمول دیوار پوش فومی طرح آجر قابلیت شست و شویی دارند و عایق صدا و حرارت می باشند و از وزن کمی برخوردار هستند . با توجه به نوسانات بازار ، رنگ و برند ،  قیمت آن ها ثابت نمی باشد .

4 دلیل برای اینکه آجر بهترین مصالح ساختمانی است
بیشتر بخوانید

کاغذ دیواری طرح آجر نما

کاغذ دیواری طرح آجر نما

کاغذ دیواری طرح آجر از دیگر انواع دیوار پوش ها می باشد که قیمت آن ها نسبت به سایر دیوار پوش ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد . تنوع این نوع از دیوار پوش ها زیاد می باشد و برخی از انواع آن ها قابلیت شست و شویی نیز دارند . علاوه بر این نصب راحتی دارند و به سرعت می توان آن ها را اجرا کرد .

جنس آن ها معمولا از پی وی سی ، نانوون و … می باشد که سازگاری نوع ناوون آن با محیط زیست بیشتر می باشد . کاغذ دیواری های طرح آجر در انواع برجسته و سه بعدی نیز تولید می شوند و در نتیجه ظاهری بسیار شبیه به دیوار آجری را ایجاد می کنند . طرح ها و رنگ های متنوع آن که در طرح آجر سفید ، خشتی ، تیره ، طرح آجر برجسته ، فانتزی و … می باشد این امکان را که با هر سلیقه ای سازگار باشد فراهم می کند . قیمت این محصول بستگی به جنس کاغذ دیواری ، ابعاد ، برند آن و … دارد .

پوستر دیواری طرح آجر

یکی از جدیدترین محصولاتی که در چند وقت اخیر وارد بازار شده پوستر می باشد که دارای مزیت هایی از قبیل هزینه ی بسیار پایین و نصب راحت و آسان می باشند . پوسترهای دیواری طرح آجر قابلیت کاربرد در فضاهای مختلف ساختمان ها از قبیل پذیرایی ، دیوار پشت تلوزیون ، سقف ، کافی شاپ و … دارند . یکی از تفاوت هایی که بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری وجود دارد ، نحوه ی استفاده از آن ها می باشد . به این معنی که در مکان هایی همچون ورودی ها ، ستون ها و … استفاده از کاغذ دیواری مناسب تر می باشد و پوستر ها معمولا در سطوح بزرگ و صاف به کار برده می شوند .

لازم است در هنگام خرید پوستر دیواری نکاتی همچون ابعاد ، کیفیت چاپ ، قابلیت نصب ، گارانتی و … مورد توجه خریدار قرار گیرد . هر یک از موارد مذکور در قیمت پوستر ها تاثیر دارند .

برای دربافت انواع طرح های آجر نسوز مورد استفاده در نما با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *