طرح های سنتی و مدرن آجر

آجر برای طرح های سنتی و مدرن

موارد مهم طرح های سنتی و مدرن آجر

به شکل و بافت فکر کنید

ممکن است فکر کنید که یک آجر فقط یک آجر است – یک بلوک مستطیل شکل از خاک رس خشک شده – اما واقعاً چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. یکی را بردارید و آن را از همه جهت‌ها مشاهده کنید و متوجه می‌شوید که شکل‌های مختلف زیادی برای کار کردن وجود دارد، و البته می‌توانید آنها را نیز به اندازه برش دهید. مجموعه ای از الگوها امکان پذیر است و هر کدام تاریخ و شخصیت خاص خود را دارند. باند برانکارد همه جا همان چیزی است که اغلب دیده اید، و جای تعجب نیست که تقریباً در هر برنامه ممکن استفاده می شود. تفاوت اصلی بین ظاهر قدیمی و جدید آجری که به این روش چیده شده است، با دیدن آن کاملاً آشکار است. قدیمی‌ترین آجرها اغلب طولانی‌تر و کمی نازک‌تر از آجرهایی هستند که در سازه‌های ساخته شده در چند

قرن اخیر دیده می‌شوند. جلوه بصری در طیفی از تقریبا خطی تا بلوکی قرار دارد.

البته بافت روی ادراک هم تاثیر دارد. کسی که به دنبال ظاهری روستایی است، ترجیح می دهد آجری بخرد که ظاهری فرسوده داشته باشد، با سطوح کمی خرد شده، خراشیده و فرسوده. آجرهای بکرتر طبیعتاً جدید به نظر می رسند، اما هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که برای یک خانه سنتی یا مدرن بهتر است – به یک خانه باستانی توسکانی در مقابل یک کلبه کوچک مرتب و یک فضای شیک صنعتی در مقابل یک طراحی مدرن میانه قرن فکر کنید. و بافت بسیار فراتر از خود آجر است، زیرا اتصالات ملات قطعا ویژگی خاص خود را دارند. اتصالات کلاسیک کامل و استاندارد به خوبی با هر سبکی کار می کنند، اما شما ممکن است یک افکت پشته خشک را دوست داشته باشید که فاقد هرگونه خطوط دوغاب قابل مشاهده برای ظاهری خاص باشد، یا شاید یک کاربرد بیش از حد که روی برخی از سطوح آجری برای طیف وسیعی از اشکال و اشکال همپوشانی دارد. ظاهری قدیمی و بیوکولیک اتصالات ملات در واقع اهمیت بیشتری نسبت به خود آجر برای انتقال یک فضای خاص دارند، بنابراین حتماً تحقیق کنید و خواسته های خود را به طراح خود منتقل کنید.

تفاوت استحکام خانه های خشتی و آجری
بیشتر بخوانید

اثر رنگ

اگر به ظاهر یک رنگ آجری خاص علاقه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید تولید کنندگان این امکان را به شما داده اند که آن را عملاً در هر جایی دریافت کنید. دیگر با محدودیت‌های جغرافیایی که مردم در گذشته با آن مواجه بودند مهار نمی‌شویم – فقط می‌توانستیم از خاک رس موجود در منطقه استفاده کنیم – و حتی لازم نیست منتظر عمق اضافی که بلوغ طبیعی است باشیم. روکش آجر بتنی موجود امروزی با دست نقاشی شده است و آزادی هنری در هر رنگی دارد، و توجه بیشتر انسان به جزئیات، راه را برای تنوع بیشتر باز می کند. ساختن خانه‌ای کاملاً جدید که به نظر می‌رسد از دوران دیگری آمده است، هرگز آسان‌تر نبوده است!

ترکیب شیمیایی و دمای پخت دلیلی است که آجرهای رسی اصیل در رنگ های مختلف وجود دارند. ما آجر قرمز را نمادین می‌دانیم، اما آجرهای تقریباً سفید، زرد، قهوه‌ای و خاکستری نیز به طور طبیعی یافت می‌شوند و در جایی که در دسترس بودند به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اگر در حال ساختن یک نوع خانه با آجر سنتی از هر جای دنیا هستید، بهتر است کمی تاریخ بخوانید تا بفهمید کدام رنگ ها برای آن طبیعی تر هستند.

وقتی صحبت از طراحی مدرن به میان می آید، تمیز و شفاف راه حلی است. رنگ سفید رایج ترین انتخاب برای سبک های معاصر امروزی است و آجرهای قرمز و قهوه ای را می توان در معماری مدرن دهه های گذشته یافت. خاکستری و حتی مشکی نیز هر از گاهی ظاهر می شوند و با استایل متمایز و جسورانه مطابقت دارند. فقط چشمگیرترین طرح ها جرأت دارند فقط از یک رنگ ثابت استفاده کنند—تنوع کمی باعث ایجاد تعادل و ملایمت جلوه می شود.

10 ایده عالی طراحی دیوار آجری برای اتاق خانه
بیشتر بخوانید

محل استفاده از آجر

یکی از بهترین ویژگی های آجر این است که می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. وقتی صحبت از نمای بیرونی خانه به میان می‌آید، برخی از سبک‌ها به طور انحصاری آجر را مورد استفاده قرار می‌دهند، اما بیشتر صاحبان خانه تصمیم می‌گیرند از آن به عنوان یک سبک استفاده کنند. پیچاندن سنگ تراشی به دور فونداسیون خانه معمول است، و همچنین می توانید از آن برای جلب توجه به بخش خاصی از سازه – مانند دیوار و شیروانی بالای آن – استفاده کنید تا به عنوان بخشی از طرح سایدینگ مختلط استفاده شود. خواهید دید که این برای ساخت و سازهای جدید با الهام از سنتی محبوب است.

وقتی صحبت از فضای داخلی به میان می آید، شومینه واضح ترین مکان برای تزیین با آجر است. با توجه به ماهیت نسوز آن، در بسیاری از تاریخ خود را در آنجا پیدا کرده است. اما اگر می‌خواهید جلوتر بروید، آجر برای قاب‌بندی درگاه‌ها، آرایش ستون‌ها و ایجاد دیوارهای برجسته برای دادن فضای بیشتر به اتاق‌ها به خوبی کمک می‌کند. نه تنها یک الگوی تکراری ارائه می‌کند که دوزی از ساختار بصری را به فضا القا می‌کند، بلکه بر نوعی ظرافت کم‌توجهی نیز تأکید می‌کند که امروزه یافتن آن دشوار است.

منبع:

https://www.thehousedesigners.com/articles/choosing-brick-for-traditional-and-modern-designs.asp

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *