نانو آجر نما

امروزه زیبایی و ظاهر ساختمان ها برای مردم بسیار اهمیت دارد و ساختمان ها را با نماهای بسیار زیبایی می سازند. مصالح ساختمانی مانند آجر ، سیمان و سنگ از جمله ی مصالحی می باشند که علاوه بر قسمت داخلی و اسکلت اصلی ساختمان در نمای ساختمان که در واقع ظاهر آن را شامل می شود نیز به کار برده می شوند.

اما تمامی مصالحی که در نمای ساختمان به کار برده می شوند طی گذر زمان و با قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد و باران و سرما و گرما ، دچار تغییرات ظاهری می شوند که باعث از بین رفتن ظاهر زیبای اولیه می شود . بنابراین وجود مصالحی که در مقابل این تغییرات مقاوم باشد از جمله ی ضروریات برای کسانی هست که برای ساختمان خود نمای زیبا و چشم نواز و دایمی  می خواهند. نانو آجر نما یکی از راهکار هایی می باشد که در جهت حفظ نمای ظاهری ساختمان ها اندیشیده شده است.

نانو در واقع تکنولوژی می باشد که به وسیله ی آن به تحقیق ذرات در مقیاس اتمی و کنترل آن ها پرداخته می شود و هدف آن ایجاد تغییرات در خواص مواد و شکل دهی ماده جدید می باشد.

این محصول برای حفظ نمای ظاهری ساختمان برای مدت طولانی با قابلیت جذب حداکثری و ماندگاری بسیار بالا تولید شده است و به این ترتیب می توان گفت که یک پوشش کاملا نامرئی می باشد که از سطوح نما محافظت می نماید و به  سطوح سیمانی از جمله بتن ، آجر و خاک رس ، سنگ قاب ، پوشش کف و دیوار  و نمای  ساختمان  ،کاشی ها ، مصالح رنگی و … خاصیت ضد آب بودن و آب بندی  می دهد.

انواع آجر ساختمان
بیشتر بخوانید

مواد نانو آجرنما با استفاده ازفناوری نانو تولید می شود و پوششی کاملا نامرئی و نازک  می باشد که  این پوشش نا مرئی در تمامی خلل و فرج سطحوح مورد نظر نفوذ کرده و باعث می شود لایه ی حفاظتی کاملی بر روی سطوح ایجاد شود که اثر آلودگی ها و شوره و سفیدک توسط باد و باران  بر روی آن ایجاد نشود و رطوبت تاثیری بر ظاهر سطح نگذارد.

آجر ها از جمله ی مصارف پر کاربردی در صنعت ساختمان سازی می باشند که در برابر عوامل جوی و باران های اسیدی موجب تخلخل و تغییر  رنگ می شوند و نانو آجر محافظی می باشد که موجب جلو گیری از این مشکلات می شود و باعث بالا رفتن عمر اولیه ی آجر و شوره زدن و قارچ آجر می شود.

مزایای نانو آجر نما :

  • نانو آجر نما با ویژگی آبگریزی خود  باعث می شود که از نفوذ آب به عمق مصالح جلو گیری شود.
  • قطرات آب و باران باغلتیدن بر روی مصالح نانو آجر نما موجب شسته شدن آلودگی ها از سطح نما می شوند.
  • ترکیبات نانو آجر نما همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی نیز می باشند و در برابر تغییرات آب و هوایی و مواد ارگانیکی و غیر ارگانیکی مقاومت بالایی دارند و در نتیجه قابل استفاده در تمام شرایط آب و هوایی می باشند.
  • مواد نانو آجر نما در برابر اشعه ی uv خورشید نیز مقاوم می باشند و هیچ گونه تغییر رنگ در ظاهر سطوح یا سوختگی به وسیله آفتاب مشاهده نمی شود.
  • نانو آجر نما ها از جذب کردن آلودگی ها بر روی سطح جلو گیری می کنند و مانع از چسبندگی گرد و غبار می شوند .
  • نانو آجر نما ها پوسته پوسته و ساییده نمی شوند.
  • در مقابل باران های اسیدی مقاومت دارند.
  • این مواد به راحتی قابل تمیز شدن می باشند و لکه های چربی و روغن نیز به راحتی از آن پاک شده و مانع از کپک زدگی و جلبک و … می شود.
  • نانو آجر نما در اکثر پوشش های ساختمان از جمله ساختمان های ساخته شده با سیمان شسته یا رومی نیز به کار می رود.
  • استفاده از نانو در  آجر نما فقط موجب حفظ زیبایی ساختمان نمی شود بلکه از نفوذ کثیفی ها و آلودگی ها و باکتری ها به داخل ساختار مصالح با پر کردن تمامی خلل و فرج جلوگیری می شود.
  • این مواد کاملا بی رنگ و نامرئی و بدون بو می باشند.
استفاده از آجر قزاقی در نمای ساختمان
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *