نحوه انتخاب آجر

نحوه انتخاب آجر

انسان ها از آجر برای اهداف ساختمانی برای نزدیک به هزاران سال استفاده کرده اند. منشا آجر به 7000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، در واقع یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی شناخته شده برای بشر است. با این حال، وقتی صحبت از انتخاب مصالح ساختمانی در این سناریوی کنونی می شود – بدون شک آجرها انتخاب شماره 1 هستند. این همچنین بادوام‌ترین مصالح ساختمانی است، جای تعجب نیست، حتی امروزه ما شاهد دیوارهای آجری، ستون‌ها، پایه‌ها و سطوح جاده‌ای هستیم که هزاران پیش ساخته شده‌اند که هنوز دست نخورده و سالم هستند.

آیا می دانستید؟ اولین آجرها در مناطقی با آب و هوای گرم تولید شد، این آجرهای گلی بودند که برای سفت شدن در آفتاب خشک می شدند و. سپس بزرگترین پیشرفت با کشف آجر پخته شد که حتی امروز نیز مطرح است. خوب، این خلاصه ای از تاریخچه این مصالح ساختمانی فوق العاده و جایگاه امروزی آن بود.

آجر یک ماده ساختمانی حیاتی است که معمولاً به شکل مستطیل در دسترس است و از خاک رس تولید می شود، اما این همه چیز نیست. امروزه انواع مختلف آجر بر اساس مواد اولیه به کار رفته در آن مانند بتن، آهک، خاکستر بادی و بسیاری موارد دیگر در ساختمان سازی استفاده می شود.

با این حال، با چنین طیف گسترده ای از گزینه های عالی در دسترس، انتخاب آجر ممکن است هنگام انتخاب نهایی شما دشوار به نظر برسد. در اینجا نکات مهم ما وجود دارد که شما را راهنمایی می کند تا با اطمینان آجر نما مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

  1. در مورد سبک خانه تحقیق کنید

مصالحی که خانه شما از آن ساخته شده است نیز شالوده (به معنای واقعی کلمه) جذابیت زیبایی شناختی آن را تشکیل می دهد. رنگ، شکل، اندازه و بافت آجرهایی که انتخاب می کنید بر ظاهر و احساس کلی خانه شما تأثیر می گذارد. قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، ارزش آن را دارد که ایده هایی را از اینترنت، خانه های نمایش، مراکز انتخاب و مجلات جمع آوری کنید. هنگام بازسازی، نحوه ظاهر شدن آجرهای جدید در کنار مصالح موجود را در نظر بگیرید.

شش قانون ساده برای ساخت و ساز آجری پایدارتر
بیشتر بخوانید

در مورد سبک خانه تحقیق کنید

. به سادگی تصاویر (چه به صورت فیزیکی یا دیجیتالی) از ساختمان ها، آجرها، تزئینات و حتی ایده های داخلی مورد علاقه خود را ذخیره کنید. همانطور که تابلوی خلق و خوی شما ایجاد می شود، اغلب مشخص می شود که کدام سبک خانه با زیبایی شناسی و سبک زندگی شما مطابقت دارد.

زیبایی شناسی با همسرتان متفاوت است؟ سعی کنید هر دوی شما بررسی کنید تا درک بهتری از ترجیحات فردی خود داشته باشید، زمینه های مشترک پیدا کنید و سبکی را انتخاب کنید که هر دو از آن راضی هستید.

  1. مکان خود را در نظر بگیرید

آجرها بر اساس شرایط محیطی مختلف درجه بندی می شوند. محل خانه شما تعیین می کند که به کدام درجه نیاز دارید. اگر در نزدیکی ساحل زندگی می کنید یا خاکی با نمک بالا دارید، ممکن است از آجرهایی استفاده کنید که مقاومت بالایی در برابر حمله نمک دارند. آجرهای درجه یک برای تمام انواع ساختمان ها و مکان های دیگر مناسب هستند. در مورد شرایط محیطی خاصی که باید از آن آگاه باشید با سازنده خود صحبت کنید.

رنگ چگونه به نظر می رسد؟

  1. رنگ چگونه به نظر می رسد؟

عناصر بافتی می توانند شخصیت، جذابیت و فردیت را به خانه اضافه کنند. بافت‌های آجری از یک روکش صاف که سطحی ثابت و ظاهری شبیه سرامیک با لبه‌های مستقیم دارد تا جلوه‌ای به سبک هنرمندانه‌تر، با ظاهر کشیده یا کنده‌شده برای ظاهری فرسوده متغیر است.

اندازه چگونه به نظر می رسد؟

  1. اندازه چگونه به نظر می رسد؟

آجرها در ابعاد مختلفی از جمله اندازه های استاندارد، تقسیم شده، دو ارتفاع، خطی و فوق خطی در دسترس هستند. انتخاب اندازه مناسب برای پروژه شما ممکن است به عوامل مختلفی از جمله نسبت خانه، سبک نمای بیرونی و هدف استفاده از آجر بستگی داشته باشد.

قدمت آجر نسوز
بیشتر بخوانید

چگونه انباشته می شود؟

  1. چگونه انباشته می شود؟

الگوی باند سبکی است که در آن آجرها لایه لایه می شوند. متداول ترین پیوند، اتصال برانکارد است که از آجرهای کامل تشکیل شده است که با نصف آجر از یک ردیف به ردیف دیگر جابجا می شوند.

چه چیزی آجر را با هم نگه می دارد

رنگ های ملات

  1. چه چیزی آجر را با هم نگه می دارد

ملات ماده ای است که آجرها را به هم متصل می کند و می تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر نمای شما داشته باشد. به عنوان مثال، یک ملات سفید مایل به رنگ بین آجرهای تیره تر، کنتراست را ایجاد می کند و شکل هر آجر را برجسته می کند و آجرها را مستحکم می کند. با این حال، تطبیق رنگ ملات با رنگ آجری، آجرکاری را نرم می کند و ظاهری یکپارچه ارائه می دهد. این امر به ویژه با استفاده از آجرهای سایه روشن تر رایج است. رنگ های معمول ملات شامل طبیعی یا خاکستری است. سفید یا سفید؛ خامه یا بوفه

پایان اتصال ملات

پایان اتصال ملات

  1. چه چیزی آن را با هم نگه می دارد

با اتصال ملات، بسته به اینکه می‌خواهید آجرکاری را برجسته یا نرم کنید، می‌توانید روکش گرد، صاف، چنگکی یا ضربه‌خورده را انتخاب کنید. به عنوان مثال، کنتراست و سایه را با یک مفصل چنگکی ایجاد کنید یا سایه را با یک مفصل فلاش به حداقل برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *