نحوه تمیز کردن آجر کف فرش

نحوه تمیز کردن آجر کف فرش

نگهداری از آجر کف فرش آسان است، اما آیا به اندازه کافی آنها را تمیز می کنید؟ این نوع کفپوش اگر به خوبی نگهداری نشود می تواند به سرعت کثیف به نظر برسد.

خاک و شن می توانند در طول زمان مانند کاغذ سنباده عمل کنند – به آب بندی آسیب رسانده و خود آجر را در معرض دید قرار دهند. این می تواند باعث شود که کف شما به طور قابل توجهی تخریب شود. اگر می خواهید بدانید که چگونه آجر کف فرش را به روش صحیح تمیز کنید، به جای درستی آمده اید.

کفپوش‌های آجری می‌توانند حس روستایی را به هر خانه‌ای بیاورند – و حقیقتاً، تمیز کردن آجر در مقایسه با سایر انواع کف نسبتاً آسان است. اگر مال شما آب بندی شده است، نیازی به نگرانی زیادی در مورد قرار گرفتن در معرض آب یا لکه نخواهید داشت. با این حال، کف های آجری نیاز به نگهداری روزانه دارند تا به بهترین شکل ظاهر شوند.

جاروبرقی یا جارو کردن کف آجری

آجر های کف فرش باید روزانه جاروبرقی یا جارو شوند تا کثیفی‌ها و خاک‌ها از بین بروند. می توانید با جارو معمولی جارو کنید. حتماً به ملات بین آجرها توجه کنید زیرا گرد و غبار و کثیفی بیشتری در آن پنهان می شود.

برای تمیز کردن کامل تر، یک مجموعه جاروبرقی برای کف های سخت انتخاب کنید. اگر دارای یک برس نرم است، از آن برای تمیز کردن بیشتر گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی استفاده کنید. از استفاده از ضمائم سخت مانند میله های همزن خودداری کنید زیرا می تواند به آب بندی، آجر یا ملات آسیب برساند.

آجر بدون آب بندی تمایل به ایجاد مقدار قابل توجهی سنگ ریزه دارد، به خصوص در مناطق پرتردد. این می تواند به سایر قسمت های خانه مانند فرش، کاشی یا چوب سخت آسیب برساند. خوشبختانه، جارو کشیدن یا جاروبرقی روزانه می تواند به کاهش میزان شن کمک کند.

روش های تمیز کردن آجر کف فرش

روش های تمیز کردن آجر کف فرش

  1. نحوه شستشوی آجر کف فرش

برای کف های آجری، بهتر است از یک پاک کننده قلیایی ملایم استفاده کنید. شما می توانید یک محصول تجاری مانند زندگی بهتر را انتخاب کنید. این محصول طبیعی برای استفاده در کف های سخت و سایر سطوح آب بندی شده ایمن است.

همچنین چند درمان راه حل بسیار مفید برای امتحان کردن وجود دارد، از جمله:

بوراکس: دو قاشق غذاخوری بوراکس را به طور کامل در یک گالن آب حل کنید. بوراکس زمانی که رقیق نشده باشد یک قلیایی قوی است، بنابراین فقط مقدار کمی از آن را در کف آجری خود استفاده کنید.

جوش شیرین: دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک گالن آب ترکیب کنید – خوب مخلوط کنید تا پودر کاملا حل شود. جوش شیرین نیز قلیایی است، اما ملایم تر از بوراکس است. در از بین بردن لکه ها و بوهای سخت بسیار عالی است.

سرکه: نصف فنجان سرکه را در یک گالن آب بریزید و هم بزنید تا ترکیب شود. سرکه یک پاک کننده طبیعی اسیدی است. در ایجاد درخشندگی، خنثی کردن بوها و ضد عفونی کردن سطوح عالی عمل می کند.

  1. تمیز کردن کف

پس از انتخاب یک پاک کننده مناسب، وقت آن است که شستشو را شروع کنید. اگر یک محصول تجاری را انتخاب می کنید، محلول را طبق دستورالعمل روی برچسب مخلوط کنید.

هنگامی که کف‌های آجری را تمیز می‌کنید، استفاده از یک شوینده مرطوب ضروری است. پس از خیساندن پاپ در محلول، آن را تا جایی که می توانید فشار دهید. یک چرخ دستی می تواند ابزار مناسبی برای این کار باشد زیرا به راحتی بیشتر آب را از بین می برد.

هنگام جارو کردن موپ به جلو و عقب روی آجرها نسبت به سایر انواع کف از نیروی کمی بیشتر استفاده کنید. این تضمین می کند که وارد شکاف های کوچک بین آجرها شوید.

تنوع آجرها بر اساس شکل و کاربرد
بیشتر بخوانید

از استفاده از اسفنج یا دستشویی های پارچه ای مسطح خودداری کنید زیرا برای مدت طولانی روی سطح زبر نمی مانند. در عوض، یک دستشویی با رشته های میکروفیبر انتخاب کنید. اگر با لکه های سرسخت یا کثیفی مواجه شدید، از یک برس نایلونی سفت برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

نکته

همانطور که کف را تمیز می کنید، آب را مرتب چک کنید. اگر شروع به کدر یا کثیف شدن کرد، آن را در نظر بگیرید و دسته جدیدی از محلول درست کنید. تمیز کردن با آب کثیف می تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.

  1. خشک کردن زمین

پس از پایان شستشوی زمین، از یک حوله یا پارچه نرم برای حذف آب اضافی استفاده کنید. به خطوط و شکاف های دوغاب توجه زیادی داشته باشید تا از هرگونه آسیب ناشی از باقی مانده آب و پاک کننده جلوگیری کنید. خشک کردن کامل کف نیز به جلوگیری از هرگونه رگه یا لکه ناامید کننده کمک می کند.

تمیز کردن آجر کف فرش با بخارشوی

بخارشوی ها ابزاری عالی برای داشتن در خانه هستند. آنها را می توان در اکثر سطوح اطراف خانه مانند پیشخوان آشپزخانه و کاشی های حمام استفاده کرد. این ماشین‌ها همچنین در تمیز کردن عمیق کف‌های آجری بسیار عالی هستند – به‌ویژه زمانی که باید لکه‌ها و لکه‌ها را پاک کنید.

بخار حاصل از پاک کننده وارد منافذ ریز آجر می شود و گرد و غبار، خاک و رطوبت را خارج می کند. همچنین به از بین بردن بوها و ضد عفونی کردن آنها بدون نیاز به مواد شیمیایی کمک می کند. تمیز کردن با بخار روشی عالی برای آماده سازی کف ها قبل از آب بندی یا آب بندی مجدد آنها است.

چرا اینقدر گرد و غبار؟

یک شکایت رایج در مورد آجر های کف فرش جدید، مقدار قابل توجهی گرد و غبار ریز است که تمایل دارد از سطح ظاهر شود. این گرد و غبار معمولاً کم رنگ و بسیار ریز است. وقتی به قسمت های دیگر خانه کشیده می شود، می تواند باعث آشفتگی کامل شود.

این به این دلیل است که برخی از آجرکاران از اسید موریاتیک برای تمیز کردن آجرها پس از نصب استفاده می کنند. اسید موریاتیک اسید هیدروکلریک است. این ماده شیمیایی بسیار خورنده است اما در تمیز کردن سطوحی مانند بتن و آجر موثر است

اسید موریاتیک با دوغاب یا ملات سنگ آهک که معمولاً بین آجرها در کفپوش ها و ساختمان ها استفاده می شود، تعامل دارد. بنابراین، گرد و غبار رنگ پریده یا سفیدی که مشاهده می کنید، نتیجه استخراج آهک توسط اسید موریاتیک از دوغاب است.

برای از بین بردن گرد و غبار سفید یا کم رنگ، باید آجرها را با آب بشویید تا زمانی که اسید موریاتیک از بین برود. خوشبختانه امروزه اکثر آجرکاران از محصولات تجاری گران تری برای تمیز کردن آجرها پس از نصب استفاده می کنند. اینها راحت تر شسته می شوند و گرد و غبار زیادی ایجاد نمی کنند.

برخورد با گروت

خطوط دوغاب آسیب پذیرترین قسمت  آجر کف فرش هستند. گروت بسیار جاذب است و مایعات و ریختن آن ها را جذب می کند. این نه تنها منجر به تغییر رنگ دوغاب می شود، بلکه می تواند به آجرها نیز آسیب برساند.

آب بندی دوغاب بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ هر چیزی به داخل خطوط یا آجرها است. ایده خوبی است که سالی یک بار آن را آب بندی کنید تا از آن محافظت شود.

اگر متوجه لکه یا تغییر رنگ در دوغاب شدید، می توانید آن را با استفاده از یک محصول تجاری تمیز کنید. همچنین می توانید با استفاده از مقدار مساوی جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. خمیر را بمالید و با برس دوغاب بمالید تا تمیز شود و بعد از اتمام کار با یک پارچه پاک کنید.

قبل از رنگ آمیزی آجر به چه نکاتی توجه کنید
بیشتر بخوانید

بخارشوی همچنین در تمیز کردن خطوط دوغاب بسیار موثر است. با این حال، می تواند برخی از سیلرها را حذف کند. در موارد شدید، ممکن است لازم باشد دوغاب را به طور کامل جدا کرده و آن را تعویض کنید.

تمیز کردن آجر در فضای باز

داشتن کفپوش آجری پاسیو، حس زیبایی به باغ سبز می بخشد. با این حال، به دلیل اینکه آجرها بیشتر در معرض آلودگی و عناصر قرار دارند، به تمیز کردن دقیق تری نیاز دارند.

آجرهای فضای باز خود را با استفاده از یک پاک کننده اسیدی تجاری یا محلول مبتنی بر سولفات تمیز کنید. اینها باید مخلوط شده و طبق دستورالعمل روی برچسب یا توسط سازنده استفاده شوند.

برای از بین بردن سریع کثیفی، گل و لای و سایر کثیفی ها، از یک واشر فشار استفاده کنید. اما مراقب باشید که شستشوی سخت و حتی فشار زیاد آب می تواند باعث ایجاد خراش روی آجرها شود.

همیشه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی در فاصله ایمن نگه دارید. برای ایمنی بیشتر، نازل های صاف یا فن را انتخاب کنید زیرا این نازل ها نرم تر از سمپاش های یک خطی هستند.

آیا آجر کف فرش نیاز به آب بندی دارد؟

آجر مانند کفپوش های سنگ طبیعی متخلخل است و اگر روی سطح بماند مایعات را جذب می کند. کفپوش آجری بدون آب بندی نیز می تواند احساس شن بیشتری داشته باشد. بدتر از آن، گرد و غبار را می توان از یک اتاق به اتاق دیگر ردیابی کرد.

دو نوع درزگیر وجود دارد که می توانید در آجر کف فرش استفاده کنید. اولی یک درزگیر نافذ است که توسط آجر جذب می شود و منافذ را از داخل مسدود می کند. این باعث می شود که نفوذ هر مایع و آسیب رساندن تقریباً غیرممکن باشد.

نوع دیگر سیلر است. این به بالای آجر اعمال می شود و یک روکش براق را تشکیل می دهد که در برابر آب و لکه مقاوم است.

نوع روکش به دلیل محافظت و نگهداری آسان تر در بین صاحبان خانه بسیار محبوب است. این روکش منافذ ریز را صاف می کند و از پنهان شدن کثیفی و گرد و غبار جلوگیری می کند.

با دقت تصمیم بگیرید

با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد درزگیر، به خاطر داشته باشید که ممکن است ظاهر آجر را تغییر دهد. یک درزگیر روکش دار می تواند آجر را با چند سایه تیره کند. همچنین، برخی از موم‌های مومی و سیلرهای پلی‌اورتان به مرور زمان زرد می‌شوند.

یک درزگیر نافذ ظاهر طبیعی آجر را حفظ می کند. با این حال، ممکن است هنوز هم احساس شن در کف وجود داشته باشد.

قبل از استفاده از هر سیلر، کف باید به طور کامل تمیز شود. بنابراین اگر می‌خواهید آجرها را دوباره ببندید، با برداشتن آب بندی قبلی شروع کنید – حتی اگر قدیمی و فرسوده باشد.

شستن آجر

آجر کف فرش می تواند بسیار قدیمی به نظر برسد، اما در هر خانه روستایی یا خانه روستایی نیز ظاهری زیبا دارد. تمیز کردن کف‌های آجری نسبتاً آسان است زیرا می‌توانند کمی شسته شوند.

گرد و غبار و سنگ ریزه زمانی که این نوع کفپوش دارید می تواند یک مشکل واقعی باشد. اغلب نیاز به جارو کردن یا جاروبرقی روزانه و تمیز کردن عمیق با استفاده از یک دستشویی مرطوب یک بار در هفته دارد. کف های آجری خود را برای محافظت بیشتر ببندید، اما در نظر بگیرید که بسته به نوع درزگیر چگونه ممکن است تغییر کنند.

ما در شهر آجر انواع آجر نسوز نما و کف ارایه میدهیم. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما با شماره 09129640179 صحبت نمایید.

منبع :

https://ohsospotless.com/how-to-clean-brick-floors/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *