چگونه دیوار آجری را عایق صدا کنیم

نحوه عایق صدا کردن دیوار آجری

دیوارهای آجری عایق صدا می توانند یک موقعیت مسکونی نسبتاً ناراحت کننده را به یک موقعیت رضایت بخش تبدیل کنند، جایی که شلوغی و مزاحمت های بیرونی تا حد زیادی خفه می شود و فضای شما دیگر اتاقک پژواک برای هر کلمه یا حرکت شما نخواهد بود.

 چگونه می توان یک دیوار یا اتاق آجری را عایق صدا کرد؟

عایق صدا یک دیوار آجری را می توان با درزگیر عایق صدا، افزودن دیوار خشک، عایق و جداسازی انجام داد.

در مورد عایق صوتی فضای شما چند اصل اساسی وجود دارد. خواه در تلاش برای ایجاد یک محیط آرام برای تمرکز و کار هستید، یا صرفاً سعی در به دست آوردن حریم خصوصی شایسته از همسایگان دارید، ما برخی از مفیدترین و کاربردی ترین روش ها را برای کمک به شما در دستیابی به محیطی آرام جمع آوری کرده ایم.

عایق صدا چگونه کار می کند؟

صدا توسط منابع مختلفی تولید می شود و برای سفر به رسانه های پیوسته نیاز دارد. این رسانه می تواند هر چیزی باشد که می تواند به عنوان یک رسانا برای امواج صوتی عمل کند، که به ویژگی های فیزیکی فردی آن محیط بستگی دارد.

اگرچه انواع مختلفی از رسانه ها وجود دارند که می توانند به عنوان رسانای صدا عمل کنند، هوا یکی از بزرگ ترین رسانه هایی است که ارتعاشات صوتی از آن عبور می کند. صدا با جهش مولکول‌ها و ذراتی که با آنها در تماس است به حرکت خود ادامه می‌دهد.

هنگامی که صحبت از عایق صدا می شود، اساس فرآیند اطمینان از کنترل امواج صوتی و ارتعاشات نسبی تا حدی است که صدا از منابع خارجی مهار می شود و حرکت امواج صوتی در داخل اتاق کنترل می شود.

برای اینکه یک اتاق عایق صدا باشد، نیاز به انعطاف پذیری در رویکرد با توجه به تراکم سازه دارد.

4 عنصر اصلی عایق صوتی وجود دارد که در طول فرآیند نیاز به بررسی دارند که همه آنها ارتباط مستقیمی با هدایت و انتقال ارتعاشات صدا دارند.

جداسازی: به طور خلاصه با جداسازی دو لایه دیوار خشک از یکدیگر جدا می شوند. با این کار یک لایه هوا در بین دیوارها ایجاد می شود که عایق صوتی خوبی را ایجاد می کند.

جذب: از مواد عایق مانند عایق فایبرگلاس، سلولز، پشم معدنی و پنبه بازیافتی استفاده می شود. این مواد به منظور جذب این امواج صوتی در دیوار قرار می گیرند، اما عایق فشرده نمی شود.

جرم: موج صوتی باید خود دیوار را به لرزه درآورد تا در آن نفوذ کند. اگر جرم دیوار بیشتر باشد، این قابلیت جابه‌جایی کمتر است و امکان عبور ارتعاشات صوتی را کمتر می‌کند.

میرایی: محصولات مختلفی برای این کار استفاده می شود و چسب سبز یک گزینه محبوب است. چسب سبز به تبدیل بخشی از انرژی صوتی به انرژی گرمایی کمک می کند.

همه عناصر عایق صوتی تأثیرات عمده ای بر نحوه رفتار امواج صوتی و ارتعاشات در فضا دارند.

کارآمدترین نتایج از طریق گنجاندن منسجم همه این عناصر در رابطه با خواص فیزیکی دیوار حاصل می شود. ممکن است هنوز هم امواج “طرفین” یا صدا وجود داشته باشد که به اتاق نشت کند.

چگونه یک دیوار آجری با صدا تعامل دارد؟

دیوارهای آجری شروع مناسبی برای ایجاد یک محیط عایق صدا ایجاد می کنند. این به این دلیل است که آجر به طور طبیعی ضخیم است، از نظر ترکیب متراکم است و ضخامت و تراکم نسبی آن عبور امواج صوتی از آن را چالش برانگیزتر می کند.

این ویژگی ها احتمال عبور صدا از طرف دیگر دیوار آجری را کاهش می دهد، که برای جلوگیری از صداهای بیرونی مانند ترافیک، قطار و صداهای کلی از محیط خارجی مفید است.

نحوه عایق صدا دیوار آجری

نحوه عایق کردن دیوار آجری

در این مرحله، احتمالاً از خود می‌پرسید که برای عایق صدا کردن دیوار آجری پس از ساخت چه کاری می‌توان انجام داد. شاید، روند ساخت و ساز بسیاری از این فرآیندها را شامل نمی شد، یا این مراحل از پیش تعیین شده به سادگی کافی نبودند. مطمئن باشید، هنوز چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

تراکم دیوار اصلی ترین عاملی است که در هنگام تلاش برای عایق صدا باید در نظر گرفته شود.

درک تمام اصول اساسی عایق صدا در رابطه با مشخصات دیوار یا اتاق مورد نظر بسیار مهم است، زیرا در نهایت می توان هزینه زیادی را برای این فرآیند صرف کرد تا مشکل عایق صدا پایدار بماند.

عایق صدا یک دیوار آجری به دلیل ویژگی‌ها و ویژگی‌های فیزیکی آن چالش‌های منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند که عایق صوتی آن را به ویژه آسان‌تر می‌کند.

اضافه کردن دیوار خشک

این روش بسیار محبوب و موثر است و با افزودن جرم و ضخامت کار می کند که باعث کاهش حرکت ارتعاشات صوتی می شود. این یک راه حل بلند مدت خوب است زیرا نسبتاً ساده است و فرآیند شامل پایین آوردن دیوار آجری اصلی نیست.

افزایش جرم کلی دیوار به ایجاد محیطی کمک می کند که ارتعاشات صوتی از آن عبور کرده یا به اطراف آن جهش می کنند. این فقط فرکانس های بسیار پایین را قادر می سازد تا از آن عبور کنند.

افزودن لایه ای از دیوار خشک دوتایی که از دیوار آجری جدا است، اجازه می دهد تا صدا قبل از رسیدن به دیوار آجری از دیوار خشک خارج شود.

اگرچه لایه‌های دوتایی رایج‌ترین هستند، می‌توان به همان اندازه که لازم است لایه‌های دیوار خشک اضافه کرد و استفاده از چسب سبز در طول فرآیند باعث ایجاد مانع اضافی می‌شود.

استفاده از ترکیبات عایق صدا مانند چسب سبز برای درمان دیوار، فرکانس تشدید را کاهش می دهد. دیوار باید با لایه ای از دیوار خشک پوشانده شود و با ترکیب عایق صدا کار شود و یک لایه دیوار خشک پس از درمان ثابت می شود.

 عایق

بسته به نحوه ساخت دیوار، افزودن مقداری عایق به فضای داخلی دیوار ممکن است گزینه خوبی باشد. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود، اما نسبتا مقرون به صرفه است و برای تکمیل فرآیند زمان زیادی نمی برد.

عایق محبوب شامل فایبرگلاس است زیرا به سرعت خشک می شود و سلولز، زیرا سازگارتر با محیط زیست است.

جداسازی

ایده اصلی جداسازی، همانطور که در عناصر اولیه عایق صوتی توضیح داده شد، دریافت امواج صوتی و شکستن طول موج به منظور توقف حرکت موج صوتی و ارتعاشات نسبی است.

امواج صوتی در محفظه‌های هوا محبوس می‌شوند و کمتر به قسمت دیگر دیوار نفوذ می‌کنند.

این روش مستلزم ساخت دو دیوار با فاصله نسبی بین آنها است. عایق بندی شل بین ناودانی ها عموماً برای اثربخشی جداسازی ضروری در نظر گرفته می شود، زیرا در صورت عدم وجود محفظه هوا، هدف جداسازی از بین می رود.

عایق بودن متریالهای مختلف ساختمان از جمله آجر نما در میزان آسایش ساکنان تاثیر مهمی دارد، برای دانستن روشهای مختلف آجر با کارسناسان شهر آجر با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

راهنمای کامل آجرهای نسوز عایق
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *