نماهای آجری مدرن و سنتی

نماهای آجری سنتی مدرن در دنیا!

امروزه اهمیت نماها به قدری زیاد خود را نشان می دهد که در این میان نیز افراد بسیاری وجود دارند که استفاده از نماهای آجری را می پسندند و از طرفی نیز مدرن بودن را نیز دوست دارند . به همین دلیل تلفیق آجر سنتی با نمای آجری مدرن ، بسیار مورد پسند واقع شده و موجب خلق نمایی خاص و در عین حال جذاب شده است . دنیای آجر نمای سنتی به دلیل تنوع فراوانی که دارند این امکان را فراهم کرده اند که نمایی بسیار زیبا و خاص را برای ساختمان ها تنها با کمی خلاقیت و ترکیب آن ها ایجاد نمایید .

این نوع از نماها به وسیله ی آجر های سنتی قابل اجرا می باشند و به دلیل آجری بودن و در عین حال جدید بودنشان موجب ایجاد حس نوستالژیک می شوند و به همین علت موجب ایجاد دلگرمی و حس امنیت خاطر در نگاه بیننده می شوند . نکته ی مهم در مورد این نماها این است که آجرهای سنتی دمده نمی شوند و در عین حال نیز دارای دوام و ماندگاری بسیار زیادی می باشند و این قابلیت را دارند که بتوان در طرح ها و روش های مختلف آجر چینی استفاده کرد . این ویژگی ها موجب شده تا آجرها دارای امتیازات برتری باشند .

نماهای آجری مدرن و سنتی

نماهای آجری سنتی مدرن

ساخت نماهای آجری مدرن با استفاده از آجر سنتی ، تبدیل به چالش بزرگی شده است که موجب شده تا طرفداران این گونه نماها که نمایی کلاسیک و مدرن به شمار می رود افزایش یابد . ترکیب این دو نما در کنار یکدیگر نوازشی بر چشم بینندگان آن نما می باشد . نمای آجری مدرن داخل ساختمان ها نیز به وسیله آجر سنتی اجرا می شود و موجب خلق نمای زیبا و خلاقانه در تمامی زوایا و جهت ها با توجه به تنوعی بالایی که دارند می شوند . آجر نمای سنتی دارای ویژگی ها مفید بسیاری می باشد . تنوع بالا در رنگ این محصول موجب می شود تا سازه ای زیبا داشته باشید ، وزن کم این محصول موجب استحکام بیشتر سازه می شود و با توجه به قیمت مناسب و به صرفه ای که این محصول دارد هزینه های پروژه تا میزان زیادی کاهش پیدا می کند . برای دریافت قیمت آجر نمای سنتی می توانید از طریق وب سایت شهر آجر و از طریق تماس با شماره 09129640179 اقدام نمایید.

بهترین آجر قزاقی و تاریخچه آن
بیشتر بخوانید

روش های اجرای آجر نمای سنتی

برای اجرای آجر نما سنتی روش های مختلفی وجود دارد که به 3 روش کارآمد در اجرای آجر نمای سنتی در بخش زیر اشاره می کنیم .

  1. نمای خشک

یکی از روش های اجرای نمای ساختمان استفاده از روش نمای خشک می باشد . در این روش تجهیزات فلزی و اتصالات برای چسبندگی میان اجزا به جای ملات ساختمانی به کار برده می شود . به عنوان نمونه ریل و پیچ و … از جمله تجهیزاتی می باشد که برای اتصال پنل های رسی ، سنگ و آجر به کار برده می شود . عایق حرارتی ، چارچوب نگهدارنده ، فضای خالی تهویه ، اتصالات ، پنل های رسی و … از اجزای تشکیل دهنده سیستم خشک می باشد .

   2.  اجرای نما با ملات سیمان

روش دیگری که از زمان های بسیار دور تاکنون در اجرای نما رواج دارد ، استفاده از ملات سیمان می باشد . این روش با ترکیب آب و سیمان اجرا می شود و نیازی به استفاده از نیروی متخصص و ماهر ندارد . این روش اجرا دارای معایبی از قبیل زمان بر بودن ، احتمال کثیفی حاصل از دوغاب و ایجاد نخاله های ساختمانی را دارد .

   3. اجرای نما با استفاده از چسب

روش مطمئن و جدید دیگری که در اجرای نمای ساختمان ها به کار برده می شود ، استفاده از چسب می باشد . چسب های مخصوصی برای این کار وجود دارند که به دلیل دارا بودن خاصیت الاستیک در میان بافت اجزای دیوار ، حالت ارتعاشی به دیوار می دهند و مانع از شکستن و فروریختن آن می شوند . از جمله نکات مهم و قابل توجهی که در اجرای این روش وجود دارد ، این است که قبل از اینکه چسب به کار برده شود لازم است تا پلاستر سیمانی استفاده شود و همچنین باید از گستردگی چسب بر روی تمامی سطوح اطمینان حاصل شود ، زیرا در صورتی که در میان بافت ها خلل و فرجی وجود داشته باشد موجب می شود تا رطوبت ، آب و هوا به میان بافت ها نفوذ کند و در نتیجه خساراتی بر سازه وارد نماید .

مراحل ساخت سقف طاق ضربی
بیشتر بخوانید

نکات قابل توجه در طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی :

در اجرای نما و به منظور داشتن نمای زیبا و جذاب لازم است تا علاوه بر شناخت نوع آجر و انتخاب هوشمندانه رنگ و ترکیب آن با فضا ، موارد دیگری نیز در نظر گرفته شوند که در زیر به بررسی این موارد می پردازیم .

اجرای نما به وسیله آجر سنتی موجب ایجاد نمایی مستحکم و بسیار مقاوم برای ساختمان می شود . بنابراین لازم است تا از مواد و مصالح مقاوم و با دوام در اجرای بدنه و فوندانسیون ساختمان ها نیز استفاده شود . همچنین لازم به ذکر است که در انتخاب نوع و رنگ آجر نمای سنتی ، نوع کاربری ساختمان از قبیل تجاری ، مسکونی یا اداری بودن دخیل می باشند . به عنوان نمونه در ساختمان های مسکونی و اداری متداول ترین رنگی که به کار برده می شود معمولا رنگ قرمز می باشد .

  • هم خوانی نما با نقشه ساختمان

نکته قابل توجه دیگر در اجرای نمای ساختمان توجه به هم خوانی نوع و طراحی اجرای نما با تمامی بخش و پلان های ساختمان می باشد . بنابراین برای اجرای دقیق تر پروژه توصیه می شود تمامی این موارد تحت نظر مهندس ناظر انجام شود .

  • هم خوانی با اقلیم

از نکات مهمی که در زیبایی و چشم نوازی نهایی ساختمان ها تاثیر می گذارد ، انتخاب نوع رنگ آجر متناسب با اقلیم و نوع آب و هوای منطقه می باشد . به عنوان نمونه معمولا مناطقی که سردسیر می باشند از رنگ های گرم در آنجا به کار برده می شود و بالعکس برای مناطق گرمسیر استفاده از رنگ های سرد مناسب می باشد .

نمای داخلی ساختمان مدرن

نمای داخلی ساختمان ها از جمله بخش هایی در ساختمان می باشند که می توان در آن ها با استفاده از آجر های سنتی ، فضاهایی سنتی و در عین حال زیبا و کلاسیک و  چشم نواز خلق کرد . این محصولات قابل استفاده برای نمای خارجی و داخلی می باشند و در رنگ ها و انواع مختلفی تولید می شوند که متناسب با شرایط هر منطقه و تزئینات و دکوراسیون خانه ها و همچنین سلیقه مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *