آجر بلاک یا آجر نما

کدام بهتر است ؟ آجر نما یا بلوک

آجرهای نما خاک رس یا بلوک های بتنی

وقتی صحبت از ساختن سازه های تجاری می شود ، یکی از بحث هایی که اغلب وجود دارد این است که آیا از آجر یا بلوک به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شود. بلوک های بتنی و آجرهای نما دارای تفاوت های فاحشی هستند که ممکن است برخی از آنها از وجود آنها آگاه نباشند.

تفاوت اصلی بین آجرها و بلوک ها در شکل ، اندازه و ترکیب آنها است. بلوک های بتنی یکنواخت به طور نمایی بزرگتر از اندازه های استاندارد آجر هستند که در دو حالت توخالی و جامد ارائه می شوند. تولیدکنندگان آجر می توانند انواع مختلفی از آجرها را با تنوع بسیار زیادی از رنگ ها ، روکش ها ، بافت ها ، و آجرها را در طیف وسیعی از اندازه ها و شکل ها برش دهند. امروزه چه برای اهداف ساختاری و چه برای زیبایی شناسی استفاده می شود ، معمولاً می توانید یک نوع آجر مناسب را پیدا کنید که هم از لحاظ ساختاری پایدار باشد و هم از نظر بصری جذاب باشد.

مزایا و معایب استفاده از آجر و همچنین بلوک برای ساخت یک ساختمان تجاری وجود دارد. به عنوان تامین کنندگان آجر ، محصولات مدولار خاک رس کمی مغرضانه هستند و به طور واضح استفاده از آجر سفالی روی بلوک ها را در هر روز از هفته توصیه می کنند. ما می دانیم که طیف گسترده ای از راه حل های آجری به شما رضایت بلندمدت تری از پروژه شما می دهد.

ما برخی از مزایای آجر را نسبت به بلوک ها بیان کردیم.

مزایای استفاده از آجر بجای بلوک

محافظت در برابر حرارت – آجرهای نما دارای هدایت حرارتی پایین هستند که به آنها کمک می کند گرمای بیشتری را جذب کنند. این باعث می شود ساختمان های آجری راه حل های عالی برای گرم نگه داشتن ساختمان شما در زمستان و نسبتا خنک تر در تابستان باشد. گاهی اوقات برای عایق حرارتی سازه های بزرگتر به آجرهای عایق مخصوص نیاز است.

دلایل استفاده از آجر نسوز
بیشتر بخوانید

دوام – آجرهای استاندارد قرمز امروزه یکی از مقاوم ترین مصالح موجود در بازار شناخته شده اند. دیوارهای آجری یکنواخت ، با الگوی اتصال محکم آجری ، می توانند صدها سال دوام بیاورند. دوام بلوک ، در مقایسه ، تنها در صورتی خوب است که بلوک ها به طور منظم نگهداری شوند. این ما را به نکته بعدی می رساند.

بدون نیاز به تعمیر و نگهداری-آجرها عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. سازه ها پس از ساخت با آجر نیازی به هیچگونه هزینه نگهداری ندارند ، در حالی که سازه های بلوک باید مراقبت شوند ، در غیر این صورت شروع به ریزش می کنند.

سازگاری با محیط زیست-آجرها از مصالح سازگار با محیط زیست ساخته شده اند که به نوبه خود قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند. بلوک ها به هیچ عنوان قابل بازیافت نیستند. بنابراین ، اگر متعهد به اطمینان از پایداری طولانی مدت هستید ، بدون شک آجر گزینه ترجیحی است.

گزینه های طراحی – همانطور که قبلاً ذکر شد ، امکانات طرح ، رنگ و اندازه آجر فقط در حال افزایش است. در زیر تنها تعدادی از آنها ذکر شده است:

  • آجرهای اکسترود شده
  • آجرهای گلی نرم
  • آجرهای آب زده
  • آجرهای دست ساز

رنگها و بافتهای ممکن برای هر یک از این انواع آجر نیز در حال رشد است. آجرهای لعابدار و آجرهای فرم بلند با رنگهای زرد کرم سنتی که استعداد معاصر را به ساختمانهای تجاری جدید می بخشد ، رواج فزاینده ای پیدا کرده است. تنوع رنگ زیادی برای انتخاب وجود دارد که مکمل طرح های سنتی و مدرن است.

استفاده از آجرهای نسوز به عنوان جایگزین ماسه در ملات خود تراکم
بیشتر بخوانید

ملاحظات جزئی آجر نما

آجر های نما

همانطور که قبلاً ذکر شد ، تیم محصولات شهر آجر متخصص آجر هستند، ذکر این نکته نیز ضروری است که قبل از انتخاب درست آجرها باید به نکات کوچکی توجه کرد.

هزینه – آجر ارزان ترین گزینه موجود در هنگام خرید نیست. با این حال ، هنگامی که مزایای ساختاری و زیبایی بلند مدت آجرهای نما را در نظر می گیرید ، منصفانه است که بگویید به احتمال زیاد در هزینه ها در دراز مدت صرفه جویی خواهید کرد. بنابراین باید از خود بپرسید که آیا آجر گران ترین گزینه است؟ بعلاوه ، اگر بودجه نگران کننده است ، با مشاوران شهر آجر صحبت کنید ، و ما می توانیم برخی از گزینه های صرفه جویی در هزینه را برای شما پیشنهاد دهیم.

زمان – تکمیل ساخت و ساز آجری سنتی می تواند زمان بر باشد. با این حال ، برای سهولت ساختمان در محل ، می توان صفحات روکش آجری پیش ساخته (با آجرهای نصب شده بر روی پانل داخلی) را به محل منتقل کرده و بر روی ساختمان نصب کرد. این به کاهش هزینه های کار و سرعت بخشیدن به نصب کمک می کند.

با تأمین کنندگان آجر صحبت کنید

اگر مطمئن هستید که راه حل استفاده از آجر نما است ، امروز با کارشناسان محصولات شهر آجر صحبت کنید. ما از اینکه از خواسته شما خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. ارتباط مستقیم با کارشناس فروش: 09129640179

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *