نحوه برش آجرهای نسوز

نحوه برش آجرهای نسوز

آجرهای نسوز نسبت به آجرهای بنایی استاندارد گرمای بیشتری را تحمل می کنند، بنابراین برای ساختن گودال های آتش و شومینه مناسب هستند. بریدن آجرهای نسوز می‌تواند در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کند، اما به زمان، تلاش اختصاص یافته و کمی مهارت نیاز دارد. قبل از شروع برش، خطوط برش را اندازه بگیرید و علامت بزنید. برای برش های زاویه دار، از اره برقی استفاده کنید. برای برش های مستقیم، سعی کنید آجر را با چکش و اسکنه برش دهید. با تکنیک های مناسب می توانید از طریق هر روش به برش های تمیز، صاف و حرفه ای برسید.

روشهای برش آجر نسوز

روش 1 : علامت گذاری خطوط برش

1.       آجر را با نقطه ای که می خواهید در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. از یک متر یا خط کش برای اندازه گیری طول آجر نسوز خود استفاده کنید. سپس اندازه مقصد آن را مشخص کنید. این را از طول آجر کم کنید تا مشخص شود که چقدر باید برش دهید.

·         اگر آجر شما ۹ اینچ (۲۳ سانتی‌متر) طول دارد و می‌خواهید آن را در فضایی ۶ اینچی (۱۵ سانتی‌متری) قرار دهید، باید ۳ اینچ (۷.۶ سانتی‌متر) را برش دهید.

·         برای یک برش زاویه دار، از یک نقاله استفاده کنید تا تعیین کنید برای اینکه آجر شما در جای خود قرار بگیرد، از چه زاویه ای باید استفاده کنید.

نحوه برش آجرهای نسوز 2

2.       خط برش را با گچ روی آجر بکشید. از یک خط کش و یک تکه گچ سفید برای علامت گذاری یک خط برش در امتداد یک سطح آجر استفاده کنید و خط را در اندازه و زاویه ای که تعیین کردید قرار دهید.اگر می خواهید آجر را با دست برش دهید، خطوط برش را در اطراف محیط آجر علامت بزنید.

·         با مثال فوق، خط کش خود را به فاصله 3 اینچ (7.6 سانتی متر) از لبه آجر قرار می دهید و یک خط مستقیم پیوسته در هر 4 طرف آجر می کشید.

نحوه برش آجرهای نسوز 3

3.       در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید. خواه از اره برقی استفاده کنید یا آجر را با دست برش دهید، می توانید آجر خود را در بیرون یا در یک اتاق کار با تهویه مناسب برش دهید.

·         هر دو روش منجر به گرد و غبار آجر می شود، بنابراین برای محافظت از خود به تهویه مناسب نیاز دارید.

روش 2 : برش آجر با دست

نحوه برش آجرهای نسوز 4

1.       چکش و اسکنه بنایی به دست آورید. ابزار مناسب این فرآیند را بسیار آسان تر می کند. یک اسکنه بنایی را با تیغه ای انتخاب کنید که حداقل به اندازه آجر باشد، به جای تیغه باریکی که باید مرتباً آن را تنظیم کنید. چکشی مانند سورتمه 2 پوندی (0.91 کیلوگرمی) را انتخاب کنید.

·         این ابزارها را می توان در اکثر فروشگاه های سخت افزار و آنلاین پیدا کرد.

نحوه برش آجرهای نسوز 5

2.       دستکش، پیراهن آستین بلند و محافظ چشم بپوشید. دستکش های کار با کمی گرفتن به کاهش خستگی دست کمک می کند و از چسبیدن کف دست شما به اسکنه جلوگیری می کند. برای محافظت از دست‌ها، بازوها و چشمان خود در برابر تکه‌های آجری، از آستین‌های بلند و همچنین عینک‌های چشمی استفاده کنید.

نحوه برش آجرهای نسوز 6

3.       آجر را روی یک سطح محکم نزدیک به ارتفاع باسن قرار دهید. آجر باید به اندازه ای بلند باشد که قسمت بالای اسکنه شما نزدیک به ارتفاع باسن باشد. این کار چکش زدن را آسان تر می کند و به کاهش فشار روی بازوها و پشت شما کمک می کند. سطح کار محکم و همواری را انتخاب کنید که بتواند ضربه را تحمل کند یا آن را جذب کند.

نحوه ساخت آجرهای نسوز (راهنمای گام به گام )
بیشتر بخوانید

·         یک لایه شن و ماسه می تواند به جذب ضربه کمک کند زیرا آجر در هنگام ضربه زدن در آن فرو می رود. اما مطمئن شوید که آجر در سطحی از ماسه قرار می گیرد تا بتوانید تمیزترین برش را انجام دهید.

·         یک میز کار چوبی نیز ممکن است مناسب باشد، اما مراقب انتقال ضربه باشید. سطوح را پاک کنید تا سایر موارد واژگون نشوند.

نحوه برش آجرهای نسوز 7

4.       تیغه اسکنه را در امتداد خط مشخص شده، عمود بر آجر نگه دارید. اسکنه را با پیچاندن دست به دور دسته، در حالی که بازوی خود به موازات آجر قرار دارد، نگه دارید. دسته را محکم و ثابت نگه دارید و روی نگه داشتن اسکنه کاملاً عمودی تمرکز کنید.

·         انگشتان خود را از بالای اسکنه دور نگه دارید تا با چکش به آنها ضربه نزنید.

·         اسکنه را فشار ندهید زیرا این کار شوک را به بازوی شما منتقل می کند.

نحوه برش آجرهای نسوز 8

5.       با چکش روی اسکنه ضربه بزنید تا به آرامی در امتداد خطوط مشخص شده امتیاز بگیرید. چکش را چند اینچ بالاتر از اسکنه نگه دارید و بگذارید روی بالای اسکنه بیفتد. به این ترتیب چند ضربه ملایم بزنید تا جایی که یک فرورفتگی قابل مشاهده در آجر مشاهده کنید. آجر را بچرخانید و این روند را تکرار کنید تا هر 4 طرف را به آرامی نمره دهید.

·         سعی نکنید روی آجر بکوبید. فقط اجازه دهید وزن چکش به تدریج با هر ضربه یک فرورفتگی در آجر ایجاد کند.

نحوه برش آجرهای نسوز 9

 6.       دور دیگری از امتیازدهی را تکمیل کنید تا خطوط امتیاز عمیق تر شود. برای شروع یک دور دیگر به اولین طرفی که گل زدید برگردید. این بار چکش را بالاتر از سطح چشم نگه دارید تا با ضربه بیشتری روی اسکنه بیفتد. ادامه دهید تا خطوط امتیاز در هر 4 طرف به 1/16 اینچ (0.16 سانتی متر) عمق پیدا کنند.

·         اگر اولین بار است که از چکش و اسکنه برای برش آجر استفاده می‌کنید، این فرصت خوبی است تا نحوه کار ابزارها و میزان ضربه لازم برای فرورفتن آجر را آزمایش کنید.

·         اگر امتیاز یا برش را به هم بزنید، اشکالی ندارد! فقط مطمئن شوید که چند آجر یدکی در دست دارید.

نحوه برش آجرهای نسوز 10

7.       با زدن یک سری ضربات محکم با چکش آجر را بشکنید. چکش را بالاتر از سر خود نگه دارید و مستقیماً پایین بیاورید تا به بالای اسکنه برخورد کند. ایده این است که ضربه کامل چکش را به اسکنه منتقل کنید تا آجر به طور یکنواخت و تمیز ترک بخورد. درست مانند بازی گلف، آن را دنبال کنید تا با یک ضربه محکم تمام کنید و تمام فشار را به اسکنه و آجر منتقل کنید. اگر در طول اولین تلاش شما در امتداد خطوط امتیازی شکسته نشد، چند ضربه سنگین دیگر بزنید.

·         در حالی که اگر اولین بار است که می توانید کمی دلهره آور به نظر برسد، سعی کنید بدن خود را آرام کنید و کمی اعتماد به نفس ایجاد کنید. اگر اسکنه را به طور پیوسته در حالت عمودی نگه داشته اید و آجر را تا انتها به زمین زده اید، می توانید از آمادگی خود برای موفقیت آمیز بودن ضربات نهایی اطمینان داشته باشید!

·         نیازی نیست روی آجر بکوبید، فقط اجازه دهید گرانش و فیزیک جادوی خود را انجام دهند.

روش 3 : ایجاد برش های زاویه دار با اره میتر

نحوه برش آجرهای نسوز 11

1.       آجر را به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که حباب های هوا از بین بروند در آب خیس کنید. یک سطل یا سینک را با آب پر کنید و آجر خود را زیر آب بگذارید. با خیساندن آجر ابتدا مقدار گرد و غبار آجری ریز که در تماس با تیغه اره وارد هوا می شود را کاهش می دهید.

دلایل استفاده از آجر نسوز
بیشتر بخوانید

·         آب لوله کشی معمولی با دمای اتاق خوب است.

نحوه برش آجرهای نسوز 12

2.       اجازه دهید آجرها به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که چکه آن تمام شود، زهکشی کند. آجر را روی سطح باز یا جاذب قرار دهید تا آب از آن خارج شود. صبر کنید تا زمانی که در لمس آن احساس رطوبت شود، اما قطره‌ای از آب بیرون نریزد.

·         در حالی که مرطوب کردن آجر مفید است، کار برش را انجام ندهید وقتی خیس است آن را برش دهید.

نحوه برش آجرهای نسوز 13

3.       ماسک ذرات، محافظ چشم و آستین بلند بپوشید. با پوشیدن وسایل ایمنی مناسب، بازوها، چشم ها و ریه های خود را از گرد و غبار آجر و زباله ها محافظت کنید. ماسک ذرات، عینک محافظ چشم و پیراهن کار آستین بلند کافی است.

·         برای این تکنیک دستکش نپوشید. آنها فقط توانایی شما را برای کار ایمن با اره کاهش می دهند و محافظت زیادی ارائه نمی دهند.

نحوه برش آجرهای نسوز 14

4.       اره خود را با تیغه سنگ تراشی و زاویه مناسب تنظیم کنید. از یک تیغه سنگ تراشی برای ایجاد تمیزترین و مطمئن ترین برش در آجر خود استفاده کنید. تنظیم میتر را روی زاویه دلخواه تنظیم کنید، که باید با زاویه ای که روی آجر خود با گچ مشخص کرده اید مطابقت داشته باشد.

·         اگر می خواهید کناره آجر خود را با زاویه 45 درجه ببرید، تنظیم میتر را تا علامت 45 درجه در امتداد میز اره ردیف کنید.

نحوه برش آجرهای نسوز 15

5.       آجر روی میز اره را با علامت گچ در امتداد خط برش تراز کنید. آجر را روی میز اره به سمت بالا قرار دهید. آن را طوری تنظیم کنید که یک لبه در مقابل حصار قرار گیرد و درپوش آن را از طرف دیگر در جای خود نگه دارد. اطمینان حاصل کنید که خط گچ مستقیماً زیر مسیر تیغه اره قرار دارد، بنابراین می توانید در امتداد خطی که کشیده اید، برش دهید.

·         مهم است که قبل از برش از تراز کامل اطمینان حاصل کنید.

·         مطمئن شوید که اره شما عاری از ذرات است زیرا حتی کوچکترین خرده ها نیز می توانند برش را از بین ببرند.

نحوه برش آجرهای نسوز 16

6.       تیغه چرخان را روی آجر پایین بیاورید تا به آرامی برش خود را ایجاد کنید. اره را روشن کنید و دسته روی سر اره را نگه دارید. آن را به تدریج پایین بیاورید تا زمانی که با آجر تماس پیدا کند. هنگامی که برش را شروع کردید، تیغه را به عمق آجر بکشید و آن را در تمام عرض آجر فشار دهید تا برش کامل شود.

·         هنگام کار با اره به آرامی و عمدی کار کنید. عجله نکنید وگرنه ممکن است بریدگی ناهمواری داشته باشید.

·         مراقب باشید که محافظ تیغه با خود آجر تماس پیدا نکند.

نحوه برش آجرهای نسوز 17

7.       بگذارید تیغه اره قبل از بیرون آوردن آن از آجر برش خورده متوقف شود. هنگامی که برش را تا انتها از آجر کامل کردید، تیغه اره را خاموش کنید و صبر کنید تا چرخش متوقف شود. سپس با دقت آن را از روی آجر بلند کنید تا تمیز و حتی برش شما را تحسین کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *