چرا نباید از آسیب آجر اجتناب کرد؟

چرا نباید از آسیب آجر اجتناب کرد؟

این یک واقعیت است که آجرها می توانند چندین دهه یا حتی قرن ها با نگهداری مناسب دوام بیاورند. با این حال، آنها مانند سایر مصالح ساختمانی در هنگام آسیب هستند. آنها نیاز به تعمیرات منظم دارند تا بتوانند در آزمون زمان مقاومت کنند. برخی از علائم رایج آسیب ملات شامل ترک، برآمدگی دیوارها، ملات کهنه و فروریختن است.

اما اگر چشم تیزبین داشته باشید، حتی قبل از شروع ترک ها و فروریختن، می توانید متوجه آسیب آن شوید. به این ترتیب، مهم است که ساختار آجری خود را از نظر هر گونه آسیب بررسی کنید و در صورت یافتن بنایی تماس بگیرید. با این حال، اگر تصمیم بگیرید که آن را نادیده بگیرید، با عواقب گران قیمتی روبرو خواهید شد. و اینجاست که چرا نباید از آسیب آجر جلوگیری کنید:

دلایل عدم جلوگیری از آسیب آجر

چرا نباید از آسیب آجر اجتناب کرد؟

آسیب ساختاری

آسیب سازه بسته به اندازه آسیب و ناحیه آسیب دیده می تواند شدید یا جزئی باشد. بنابراین، هنگامی که آسیب آجر روی دیوار را نادیده می گیرید و افزایش می یابد، انتظار آسیب جزئی ساختاری را داشته باشید. و این می تواند منجر به بازسازی کامل کل دیوار شود. از طرف دیگر، اگر آسیب آجر روی فونداسیون باشد و از آن چشم پوشی کنید، ضربه فاجعه بار است. ممکن است مجبور شوید ساختمان را تخلیه کنید و کل فونداسیون را دوباره انجام دهید.

فروریختن ساختمان

گاهی اوقات، نادیده گرفتن آسیب جزئی ممکن است منجر به خسارات شدید مانند فروریختن ساختمان شود. این می تواند زمانی رخ دهد که آسیب گسترش یابد و نه تنها قاب سازه بلکه فونداسیون را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه یکپارچگی ساختمان ضعیف می شود و در نهایت فرو می ریزد.

تغییرات فنی در ساخت آجر نما
بیشتر بخوانید

طول عمر کوتاه تر آجر

آجر زمانی که در شرایط بکر قرار دارد دارای دهانه طولانی تری است. با این حال، آسیب می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. اما با تعمیر به موقع می توانید دوام آجر را بازیابی کنید. با این حال، اکثر مردم آسیب‌هایی را که جزئی به نظر می‌رسند مانند ترک و فروریختن نادیده می‌گیرند و به این ترتیب، وضعیت آجر بیش از ترمیم بدتر می‌شود.

فرسایش آجر

فرسایش آجر در بین آجرهای کم کیفیت رایج و در آجرهای با کیفیت غیر معمول است. با این حال، هنگامی که آجر آسیب می بیند، حتی آجرهای درجه یک نیز نمی توانند فرسایش را تحمل کنند. اگر آسیب آجر ترک خورده یا خرد شود، حتی بدتر است. بنابراین، برای جلوگیری از از بین رفتن آجرهای بیشتر روی دیوار خود، باید آجرهای فرسوده را تعمیر کنید.

زوال

آسیب های مربوط به سن آجر وجود دارد. هنگامی که برخی از آجرهای روی سازه شما به محدودیت سنی رسیدند، زوال آن قریب الوقوع است. به این ترتیب، از دست دادن رنگ، ترک خوردن، پوسته پوسته شدن و بریدگی خواهد داشت. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید فوراً پاسخ دهید، در غیر این صورت، آجرهای بیشتری از جمله آجرهایی که شکل خوبی دارند تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این، آجرهایی که در اثر سن آسیب دیده اند سریعتر متلاشی می شوند زیرا ضعیف هستند و هیچ استحکام ساختاری ندارند.

از دست دادن ارزش زیبایی شناختی

زیبایی آجر به عنوان مصالح سازه ای یا تزئینی بی نظیر است. این یک محیط منحصر به فرد در محیط شما ایجاد می کند و برای چشم ها کاملاً آرامش بخش است. همچنین، مکمل و پاداش دهنده فضای زندگی شما است.

خواص آجرهای نسوز
بیشتر بخوانید

با این حال، هر گونه آسیب به آجر آسیبی به زیبایی آن است. ظاهر پر جنب و جوش این مصالح ساختمانی را با ایجاد صحنه‌های ناخوشایند مانند خرد شدن آوار، ترک‌ها و برآمدگی دیوارها، از جمله، خنثی می‌کند.

بنابراین برای جلوگیری از این نوع ضرر در میان سایر موارد موجود در این لیست، با یک کارشناس حرفه ای تماس بگیرید. هرچه زودتر آسیب ها را برطرف کنید، ضرر و زیان و هزینه تعمیر کمتری متحمل خواهید شد.

نتیجه گیری

در نهایت، اگر آسیبی به دیوار شما وارد شد، با تماس با خدمات آجر ، خانه یا ساختمان خود را ایمن نگه دارید. هزینه تعمیر آن کمتر از تحمل هزینه تعمیرات اساسی سازه است، زمانی که آسیب از تعمیر فراتر رود. با شرکتی مانند شهر آجر در ارتباط باشید ، آنها به شما کمک می کنند تا آسیب های نمای آجری را برطرف کنید.

آنها می توانند آسیب های وارد شده به خانه های تاریخی، خانه های معاصر و اماکن تجاری را تعمیر یا بازسازی کنند. علاوه بر این، می توانید از کمک آنها در بازرسی و شناسایی آسیب های پنهان خانه یا ساختمان خود استفاده کنید.

منبع :

turnbullmasonry

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *