نحوه مراقبت از آجرهای قدیمی

نحوه مراقبت از آجرهای قدیمی

همانطور که احتمالا می دانید، آجر هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. چرا؟ آجرها بادوام، کاربرپسند هستند و در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی به نگهداری کمی نیاز دارند. آجرها همچنین انرژی کارآمد، غیر قابل احتراق و بازیافت هستند. علاوه بر همه اینها، آجرها در برابر فشار بالا، دمای شدید و جذب گرما مقاوم هستند، به علاوه آنها در بافت ها و رنگ های مختلف موجود هستند. با این وجود، آجرها به نگهداری خاصی به خصوص با افزایش سن نیاز دارند.

در برخی موارد، مراقبت حرفه ای مورد نیاز است، اما برخی از روش های تعمیر و نگهداری ساده نیز وجود دارد که شما به عنوان یک صاحب خانه می توانید برای مراقبت از آجرهای قدیمی خود انجام دهید. بیایید بیشتر یاد بگیریم!

روشهای مراقبت از آجرهای کهنه

زیبا نگه داشتن آجر

با افزایش سن آجر، چندین کار تعمیر و نگهداری ساده وجود دارد که می توانید برای حفظ وضعیت خوب آجر و ظاهر زیبای خانه خود انجام دهید. چه خانه شما یک مزرعه داری گسترده باشد یا یک سبک سنتی استعماری یا سبکی در این بین، آجر اغلب نه تنها به دلیل دوامش بلکه به دلیل ارزش فروش مجدد که به هر خانه ای اضافه می کند، اولین انتخاب است. نظافت گاه به گاه، بررسی دوره ای آسیب آب، و اشاره مجدد از جمله رایج ترین راه حل ها برای زیبا نگه داشتن آجرهای قدیمی و حفظ یکپارچگی ساختاری خانه شما هستند. در بیشتر موارد با آجر، کمتر، بیشتر است، زیرا نوع تمیز کردن مورد نیاز بسته به کثیفی، زباله یا لکه مورد بررسی متفاوت خواهد بود. در واقع، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن آجر در هر سال، استفاده از شیلنگ باغبانی و نازل اسپری برای از بین بردن کثیفی است.

بناهای آجری قدیمی در ایران
بیشتر بخوانید

نحوه مراقبت از آجرهای قدیمی

رسیدگی به رشد کپک، کپک یا خزه روی آجر شما

اکثر خانه ها دارای یک منطقه هستند که نور خورشید کمی دریافت می کند و فضا را مرطوب و مستعد رشد کپک، کپک و خزه می کند. اگر متوجه این مشکلات در نمای آجری خانه، راهروها، یا دیوارهای مستقل شده‌اید، می‌توانید از یک محلول تمیزکننده ساده از آب و سفیدکننده به همراه یک برس مویی برای تمیز کردن موفقیت‌آمیز منطقه استفاده کنید. ناحیه مورد نظر را با آب خیس کنید و سپس یک گالن آب را با یک فنجان سفید کننده مخلوط کنید و با برس اسکراب برای تمیز کردن ناحیه آسیب دیده بمالید.

مبارزه با آسیب آب

افزایش رطوبت و پاشیدن آب به آجرها از علل شایع آسیب آب به آجر است. نم افزایش یافته اصطلاحی است که برای توصیف آبی که از سطح زمین به سمت بالا می رود و یک خط جزر و مد می رود استفاده می شود. رطوبت تبخیر می شود، اما نمک باقی مانده می تواند منجر به تجزیه آجرها شود. پشت پاشیدن همان طور که به نظر می رسد، از کوبیدن باران روی آجرها است. نتیجه اغلب ترک خوردن آجر و ملات است. چرخه‌های انجماد/ذوب می‌توانند آسیب آب را افزایش دهند و تعمیرات را گسترده‌تر کنند.

فرآیند جایگزین کردن ملات جدید با ملات قدیمی (Repointing)

در بیشتر موارد، ریپوینتینگ باید به متخصصان بنایی سپرده شود. این فرآیند شامل برداشتن ملات آسیب دیده از بین آجرها بدون ایجاد مزاحمت برای آجرها و سپس جایگزینی آن با ملات تازه و همسان است. صاحب خانه‌هایی که سعی می‌کنند این فرآیند را انجام دهند، اغلب متوجه می‌شوند که کار در برابر آب و هوا یا فرسودگی مقاوم نیست. استخدام یک متخصص باید به یک کار خوب انجام شود، با ملات همسان که برای سال‌های آینده به خصوص با آجرهای کهنه دوام خواهد داشت.

اهمیت آجر نسوز
بیشتر بخوانید

حذف رنگ؟

در صورت شک کردن، همیشه با متخصصان تماس بگیرید. حذف رنگ از آجر یک فرآیند دشوار است، عملیات شیمیایی کار می کند اما باید توسط متخصصان بنایی انجام شود زیرا غلظت نامناسب به سطح آجر آسیب می رساند. سندبلاست، در حالی که رنگ را از بین می برد، به آجر آسیب می رساند و آن را بیشتر در معرض رطوبت و آسیب قرار می دهد، به ویژه در مورد آجرهای قدیمی.

با کارشناسان شهر آجر تماس بگیرید

متخصصان در شهر آجر در مراقبت و مرمت آجرهای قدیمی متخصص هستند. کار آنها توسط یک سیستم گارانتی منحصر به فرد پشتیبانی می شود که شامل محصولات با کیفیت برتر و ضمانت 100 درصد رضایت است. همین امروز با شماره 09129640179 تماس بگیرید و خانه آجری خود را برای سال‌های آینده به بهترین شکل حفظ کنید!

منبع :
https://www.turnbullmasonry.com/how-to-care-for-aging-bricks/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *