آجر نسوز

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

آجر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی از دیرباز در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد داشته است. با گسترش علم و فناوری و ساخت آجرهای مدرن این عنصر همچنان جایگاه خود را در ساخت‌وساز حفظ کرده است. ساخت آجرهای مقاوم و با رنگ‌های زیبا و متنوع که علاوه بر نمای خارجی ساختمان‌ها در نمای داخلی ساختمان نیز کاربرد دارند. آجرهایی بادوام که به‌راحتی شوره نزده و در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم هستند.

این عنصر گرمابخش علاوه بر اینکه در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد در نمای داخلی و دکوراسیون خانه نیز کاربرد فراوانی پیدا کرده است. آجر نسوز در رنگ‌ها و ترکیبات جدید و همچنین ابعاد متنوع این امکان را به شما می‌دهد که نمای داخلی ساختمان خود را به زیبایی تزئین کنید.

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

امروزه در دکوراسیون داخلی علاوه بر رنگ و کاغذدیواری از آجر نسوز نیز استفاده می‌شود. پوشاندن بخشی از دیوارهای داخلی با آجر نسوز علاوه بر زیبایی، به‌نوعی عایق دیوار نیز محسوب شده و از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری می‌کند. این آجرها در بخش‌های مختلف دیوار به‌آسانی نصب می‌شوند. این دیوار ممکن است دیوار آشپزخانه باشد و یا دیوار شومینه. شومینه که یکی از زیباترین و پرطرفدارترین وسایل گرمایشی خانه‌ها است به‌خوبی با آجر نسوز تزئین شده و نمای جذابی به خانه شما می‌دهد.

علاوه بر آن اگر نمای آشپزخانه خود را با آجر نسوز تزئین کرده‌اید برای کانتر و در کنار هود و گاز آشپزخانه نیز گزینه مناسبی است. علاوه بر این قسمت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که آجر نسوز دارد و در برابر رطوبت مقاوم است می‌تواند به‌عنوان کف‌پوش در بخش‌های مرطوب خانه مانند سونا و حمام نیز به‌کاربرده شود. همچنین سطح روی ستون‌های داخلی ساختمان نیز با آجرهای تزئینی پوشانده شده و نمای زیبایی به خانه می‌دهند. اجرای نورپردازی مخفی بر روی دیوارهای آجری داخلی تیز جلوه و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

استفاده از آجرنسوز در انواع طراحی های داخلی و خارجی
بیشتر بخوانید

آجر نسوز در دکوراسیون داخلی

نصب آجر نسوز

نصب آجر و چیدمان آن از گذشته به شکل‌های متنوعی انجام‌شده است. این هنر باعث می‌شود که زیبایی آجر در نمای خانه دوچندان شود. برای تعیین تعداد آجرها و همچنین چیدمان آن می‌توانید قبل از نصب با مشورت با مهندسان و معماران از چیدمان متنوع و زیبا بهره برده و جلوه کار را افزایش دهید.

هماهنگی آجر با دکوراسیون مدرن به شکل اعجاب‌انگیزی ایجاد می‌شود. پوشاندن دیوار پشت تلویزیون با آجر، استفاده از لوسترهای مدرن، هماهنگی رنگ آجرها با کف‌پوش‌های چوبی و پارکت و استفاده از مبلمان مدرن ، دکوراسیون رؤیایی و زیبایی است که این روزها از طرفداران زیادی برخوردار است.

در برخی موارد دیده شده است که تمامی دیوارهای داخلی با آجر پوشانده می‌شوند و بندهای آجرها به شکلی زیبا و تزئینی و یکدست ایجاد می‌شوند. این دیوارهای آجری حس گرمی و صمیمیت زیادی را به خانه القا کرده و همان‌طور که گفته شد با انواع دکوراسیون سنتی و مدرن هماهنگ است: هم با  فرش‌های سنتی و پشتی و لوسترهای کریستالی و یا مبلمان روز دنیا و فرش‌ها، چراغ‌ها و لوسترهای مدرن. در کنار همه این‌ها آجر نما و آجر نسوز در فضای داخلی خانه به‌راحتی قابل شستشو و نظافت بوده و هرگونه آلودگی و گردوغبار از روی آن‌ها زدوده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *