آجر چینی سنتی

آجر چینی سنتی

الزام رعایت 10 نکته مهم در آجر چینی سنتی

با توجه به تحقیقات و مشاهدات انجام شده ، امروزه بیش از 60 درصد از افرادی که به ساخت و ساز یا خرید ملک می پردازند تمایل دارند تا نمای ساختمان خود را به صورت سنتی اجرا نمایند . زیرا نماهای سنتی به دلیل فرهنگ ما ایرانیان موجب آرامش خاطر در افراد می شود .

اجرای نمای سنتی در ساختمان ها ، فقط به وسیله ی آجر قزاقی امکان پذیر می باشد . به همین دلیل انواع مختلفی از آجرهای ستنی قزاقی در رنگ های بسیار شاد و زیبا طراحی و تولید می شوند که می توان به وسیله ی آن ها نمای سنتی و چشم نوازی را در ساختمان ها طراحی نمود .

آجر قزاقی به دلایل بسیار زیادی از قبیل نحوه تولید ، ابعاد و مقاومت بالا در برابر عوامل مضر محیطی و مهمتر از همه زیبایی محصول ،  از جمله مناسب ترین محصولات در اجرای نماهای سنتی می باشد . اجرای نما به وسیله ی این محصول به دلیل طبیعی بودن محصول و بافت زیبا و منحصر به فرد آن و همچنین به دلیل زیبایی و سادگی که به نما می بخشد ، به صورت گسترده در صنعت ساختمان اعم از اجرای نما ، کف سازی سنتی و کلاسیک بسیار کاربرد دارد . علاوه بر داخل ساختمان ها اجرای نمای خارجی ساختمان نیز به وسیله این محصول با استقبال بسیاری روبه رو شده است .  از مهمترین ویژگی این محصولات قیمت مقرون به صرفه آن ها می باشد که موجب می شود تا برای اجرای نما نیاز به هزینه های گزاف نباشد .

آجر چینی سنتی

آموزش آجر چینی سنتی

از جمله قدیمی ترین نوع آجر سنتی ، آجر قزاقی می باشد که این امر را می توان با تکیه بر تعداد بیشماری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان از جمله مسجد جامع اصفهان ، مسجد جامع اردستان ، گنبد کاووس و … به اثبات رساند . تولید آجر قزاقی به روش دستی و کوره های سنتی انجام می شود که در هر صورت از استحکام و مقاومت این محصول ذره ای نمی کاهد . به طور کلی این آجر ها از مقاومت بالا در برابر هوازدگی و شکستگی حاصل از فشار های جانبی برخوردار می باشد .

آجر سنتی قزاقی دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از آجر کامل ، پلاک ، نیمه آجر حنایی یا آجر کف فرش . علاوه بر این ابعاد آجر قزاقی عبارت است از 7*20*2.5 و 10*20*5 و 25*25*5 و 20*20*5 که در بازار همه ابعاد نام برده شده به راحتی یافت می شوند .

چگونه با استفاده از دیوار آجری سفید خانه خود را جذاب تر کنید
بیشتر بخوانید

با توجه به مدت زمانی که آجر سنتی قزاقی در داخل کوره قرار می گیرد به رنگ های مختلفی از قبیل ابلق ، پوست پیازی ، قرمز اخرایی ، خاکی ، زرد و حنایی و …  در می آیند .

شوره نزدن و نداشتن آلوئک در آجر قزاقی از خصوصیات بسیار مهم آن ها به شمار می رود . افراد بسیاری به دلیل شوره زدن آجر ها تمایل به استفاده از این محصولات در اجرای نما نشان نمی دهند و دلیل این امر وجود آهک در آجر می باشد ، در حالی که  آجر قزاقی به دلیل این که از خاک رس تولید می شود ، این مشکل را بر طرف نموده است و مانع از شوره زدن می شود و در نتیجه موجب شده تا محبوبیت آجر ها باز گردد و مردم بدون نگرانی از آن ها در نماهای ساختمان خود استفاده نمایند . دغدغه ی دیگر مردم در استفاده از آجر در نماها ، ایجاد آلوئک یا لب پر شدن آجر می باشد که این اتفاق مربوط به زمانی می باشد که مواد اولیه آجر استحکام لازم را نداشته باشد ،  در حالی که این مشکل نیز به وسیله ی آجر قزاقی حل شده و  دلیل آن استفاده از خاک با کیفیت بالا می باشد که از استحکام کافی برخوردار می باشند .

کیفیت بالای پخت ، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی ، عدم بازتاب نور خورشید ، رنگ پذیری مطلوب در کنار عدم تغییر رنگ از دیگر مزیت های آجر قزاقی سنتی گلبهی می باشد . به طور کلی با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد این محصول می توان چنین نتیجه گیری کرد که آجر سنتی قزاقی از جمله بهترین مصالح در دیوار چینی می باشند .

برای خرید آجر قزاقی می توانید با مشاورین فروش ما تماس حاصل کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید .

10 نکته طلایی در بند کشی آجر سنتی

لازم است تا در اجرای نمای ساختمان برای این که در انتهای کار نمای زیبا و یکنواختی حاصل شود ، بعد از اجرای کار بند کشی انجام شود . وظیفه بندکشی در نمای ساختمان علاوه بر جلوگیری از ورود برف و گرد و غبار و نفوذ نم و رطوبت به غشای داخلی دیوار ، پذیرش انبساط و انقباض سطحی موضعی و توضیحی به صورت کاملا یکنواخت می باشد .

بندکشی ساختمان علاوه بر این که نمای ساختمان را زیباتر و دلنشیتر می نماید ، بلکه موجب افزایش عمر و ماندگاری نمای ساختمان نیز می شود . در صورتی که در اجرای نمای ساختمان بندکشی بر اساس اصول و ضوابط انجام نشود با مرور زمان مشکلاتی در نمای ساختمان ایجاد خواهد شد و هزینه هایی متحمل ساختمان خواهد شد .

طراحی آشپزخانه با آجر نسوز
بیشتر بخوانید

به طور کلی در نظر داشت باشید که بند کشی آجر سنتی در واقع پایان کار نهایی می باشد و در نتیجه با رعایت چند نکته اساسی در انجام آن می توان مانع از بروز مشکلات شد .

1 – نکته اول و با اهمیت تمیز کاری سطح کار قبل از شروع کار می باشد . بنابراین لاز است تا سطح کار قبل از شروع تمیز و مرطوب شود .

2 – لازم است تا بند آجر ها با توجه به طرح انتخاب شده دارای عرض 8 تا 20 میلیمتری باشد .

3 – دقت نمایید تا حداکثر و حداقل ملاتخور پشت آجر برابر با 2 تا 4 سانتیمتر باشد .

4 – دمای بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد مناسب ترین دما برای اجرای نمای سنتی می باشد و بدترین شرایط آب و هوایی شرایط یخبندان می باشد .

5 – لازم است تا ماسه و آبی که برای بندکشی به کار برده می شود از هر نوع مواد آلی عاری باشد . در نظر داشته باشید که حداقل عیار سیمان مورد استفاده در بند کشی برابر با 400 کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب می باشد . ضمن اینکه قطر سنگدانه باید از 1 میلی متر بیشتر نباشد .

6 – چند هفته بعد ار اجرای آجر سنتی قزاقی بهترین زمان بندکشی می باشد .

7 – لازم است تا ملاتی که برای بندکشی آماده شده است 2.5 ساعت استراحت کرده و پس از آن مصرف شود . لازم است تا قبل از استفاده نیز چند دقیقه ملات را ورز داد تا کاملا یکنواخت شود .

8 – به دلیل استفاده نکردن از صفحه ملات برای اجرای کار ملات را به صورت یکنواخت بر روی قلم بند کشی قرار می دهند و سپس آن را بین شیار دو آجر فرو می برند .

9 – در صورت استفاده از رزین برای ضد آب کردن آجر لازم است تا سطح خشک باشد .

10 – در پایان کار برای تمییز کاری اضافات ملات بهتر است بعد از گذشت دو ساعت از برس استفاده کرد و سطح را تمیز نمود . استفاده از دستمال و آب برای این کار اشتباه می باشد .

جهت سفارش اجرای آجر نما سنتی در انواع آجر نسوز با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *