آستر کشی آجر نسوز

راهنمای گام به گام آستر کشی آجر نسوز

اگر چیزی در مورد شومینه ها می دانید، می دانید که وقتی تا حد استخوان هایشان خالی می شوند، همه آنها تقریباً یکسان هستند. شومینه‌ها در طول قرن‌ها اصلاح و آزمایش، کم و بیش از نظر ابعاد و شکل کلی خود استاندارد شده‌اند تا گرمایش و دود کارآمد را فراهم کنند.

اما این بدان معنا نیست که شومینه شما نمی تواند شخصی سازی شود تا با زیبایی طراحی شما مطابقت داشته باشد. خلاقیت با آجر نسوز یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت شومینه خود است. و با انواع الگوها، ضخامت ها و رنگ ها، امکانات بی حد و حصری برای شخصی سازی شومینه خود با استفاده از آجر نسوز وجود دارد.

اما قبل از اینکه به نحوه استفاده از آجر نسوز روی شومینه خود بپردازیم، بیایید در مورد اینکه آجر نسوز دقیقا چیست صحبت کنیم.

بر خلاف آجر معمولی که معمولاً از خاک رس ساخته می شود، آجر نسوز از مواد سرامیکی نسوز ساخته می شود. ترکیب شیمیایی این مواد (که حدود 23٪ آلومینا و 73٪ سیلیس است، و 4٪ باقیمانده اکسید آهن، تیتانیوم و سایر اکسیدهای فلزی است) به این معنی است که آجرهای نسوز می توانند دماهای بالا – تا 1700 درجه فارنهایت – را تحمل کنند. آجرهای استاندارد در دمای 1200 درجه فارنهایت شروع به تخریب می کنند.

اکنون که تفاوت بین آجر نسوز و آجر معمولی را درک کردید، آماده شروع کار هستید. 8 مرحله زیر را دنبال کنید تا یک آستر آجر نسوز بچینید که هم زیبا و هم کاربردی باشد.

مراحل آستر چینی آجر نسوز

  1. آجر نسوز و الگوی خود را انتخاب کنید

اگر کمی برای برنامه ریزی از قبل وقت بگذارید، آستر کردن جعبه آتش با آجر نسوز بسیار آسان تر است، زیرا چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اولین عاملی که باید در نظر بگیرید این است که می خواهید از چه ضخامت آجر نسوز استفاده کنید. آجر نسوز مورد استفاده باید با استانداردهای ASTM C1261 و C27 مطابقت داشته باشد و باید الزامات قوانین داخلی، ملی و بین المللی ساختمانی در مورد ساخت شومینه و دودکش را برآورده کند یا از آن فراتر رود. یک آستر آجر نسوز سازگار حداقل 1 ¼ اینچ است (ASTM 1261). توصیه می شود از آجر نسوز 2 ½ اینچی (ASTM 1261) برای پوشش کف و دیوار پشتی برای محافظت بیشتر در برابر حرارت استفاده کنید.

مراحل آستر کشی آجر نسوز

عامل دوم رنگ است. به دلیل ترکیب شیمیایی آجر نسوز، به طور طبیعی رنگ آن سفید یا سفالی است. با این حال، لکه ها را می توان در طول فرآیند تولید با آجر مخلوط کرد و به آن رنگ های رنگی داد.

آخرین (و سرگرم کننده ترین) عاملی که باید در نظر گرفت الگو است. الگوهای محبوب آجر نسوز عبارتند از: باند دویدن، باند انباشته، شاه ماهی کامل، استخوان شاه ماهی خرد شده و بافت سبد. الگو، همراه با رنگ آجر نسوز، یک انتخاب کاملاً زیبایی شناختی است، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که مکمل طرح شما باشد!

چگونه بفهمیم که آجرها به تعویض نیاز دارند؟
بیشتر بخوانید

الگوهای آجر نسوز

هنگامی که ضخامت، رنگ و طرح را تعیین کردید، می توانید آجر نسوز خود را سفارش دهید. آجر نسوز معمولاً در 3 اندازه وجود دارد:

  • آجر نسوز کامل – 4 اینچ (W) X 9 اینچ (L) X 2½ اینچ (D)
  • آجر نسوز تقسیم شده – 4 اینچ (W) X 9 اینچ (L) X 1¼ اینچ (D)
  • صابون – 2¼ اینچ (W) X 9 اینچ (L) X 1¼ اینچ (D)

            مطمئن شوید که به اندازه کافی آجر نسوز برای تکمیل پروژه خود سفارش داده اید!

  1. فضای کار خود را آماده کنید

هنگامی که بدانید از چه ضخامتی آجر نسوز استفاده می‌کنید و از چه نوع الگوی می‌خواهید، وقت آن است که آماده شوید تا واقعاً به آجر نسوز بپردازید. برای چیدن موثر آجر نسوز، به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک سطل (به اندازه کافی بزرگ برای مخلوط کردن ملات شما)
  • یک ماله
  • راهنماهای فاصله ½ اینچی (اینها را می توان به راحتی از تخته سه لا درست کرد)
  • یک اسفنج
  1. ملات را مخلوط کنید

ملات آجر نسوز

قبل از اینکه آجر نسوز خود را شروع کنید، مطمئن شوید که از ملات مطابق با سازنده شومینه خود استفاده می کنید.

اگر آجر نسوز را در داخل یک شومینه بنایی از پیش مهندسی شده فایر راک می گذارید، باید از ملات چسب FireRock استفاده کنید تا ضمانت شما معتبر باشد. ملات فرموله شده ویژه FireRock یک پلیمر کم ماسه است که با افزودنی های مقاوم در برابر حرارت اصلاح شده است و به عنوان یک “چسب” طراحی شده است تا یک تامین کننده معمولی اتصال.

صرف نظر از ملاتی که استفاده می کنید، باید طبق دستورالعمل روی کیسه مخلوط شود. اگر از ملات FireRock استفاده می‌کنید، باید آن را تا یک قوام خمیر دندان مخلوط کنید. مطمئن شوید که ملات شما خیلی نازک یا روان نباشد تا حداکثر استحکام را تضمین کنید.

  1. یک کت اسکیم اضافه کنید

هنگامی که ملات خود را مخلوط کردید، باید یک لایه ملات را به دیواره پشتی جعبه آتش اضافه کنید. انجام این کار هرگونه شکاف هوا را از بین می برد و همچنین یک لایه حفاظتی اضافی در برابر حرارت ایجاد می کند.

ملات ماله مستقیماً بر روی دیواره پشتی قرار گرفته و به صورت یک لایه صاف به ضخامت تقریباً 1/16 اینچ صاف کنید. قبل از اینکه آجر نسوز را شروع کنید، اجازه دهید ملات به مدت 24 ساعت عمل کند

  1. کف را بگذارید

کف را بگذارید

قبل از چیدن هر آجر، مطمئن شوید که راهنماهای فاصله گذاری خود را تنظیم کرده اید – آنها باید طوری قرار داده شوند که یک شکاف انبساط ½ اینچی از پشت و دیوارهای جانبی باقی بماند. این شکاف انبساط باعث می شود که اتاق آجر نسوز در حین گرم شدن و سرد شدن منبسط و منقبض شود. عدم ایجاد شکاف انبساط می تواند منجر به ترک خوردن آجر نسوز شما در حین استفاده شود.

طرح آجر نما
بیشتر بخوانید

با راهنماهای فاصله گذاری خود در محل، آماده شروع به چیدن آجر هستید. با استفاده از ماله، ملات را روی سطح و کناره‌های آجر نسوز بمالید، با هدف دستیابی به ضخامت درز 1/16 اینچ – 1⁄8 اینچ پس از اعمال آجر روی جعبه آتش. نگران استفاده بیش از حد نباشید – ملات اضافی بیرون می ریزد و می تواند به راحتی خراشیده شود.

شروع به چیدن آجر در لبه جلویی زمین کنید و از جلو به پشت کار کنید. پس از پایان کار، به یاد داشته باشید که راهنمای فاصله خود را بردارید.

  1. دیوار پشت را خط بکشید

دیوار پشت را خط بکشید

هنگامی که کف شما آستر شد، می توانید به دیوار پشتی بروید. به خاطر داشته باشید که از راهنماهای فاصله برای ایجاد شکاف انبساط ½ اینچی در امتداد هر دو دیوار جانبی استفاده کنید.

از همان روش ماله کشی که برای کف استفاده کردید (به صورت و کناره های آجر نسوز ملات بزنید) روی آجر نسوز ملات بزنید. از کف شروع کنید، و آجر نسوز را روی دیوار پشتی بمالید، شکاف انبساط روی کف را بپوشانید (مطمئن شوید که راهنمای فاصله را با همپوشانی آجر برداشته اید، اما آن را عاری از ملات بگذارید.

راه خود را از این طرف به سمت دیگر، از پایین به بالا حرکت کنید تا زمانی که به بالای جعبه آتش برسید. هنگامی که پوشش دیوار پشتی را تمام کردید، به یاد داشته باشید که راهنماهای فاصله خود را بردارید.

  1. دیوارهای جانبی را خط بکشید

دیوارهای جانبی را خط بکشید

در این مرحله، تنها چیزی که باید برای خط کشیدن باقی بمانید، دیوارهای جانبی است.

هر بار یک دیوار کناری را خط بکشید. یک بار دیگر با استفاده از ماله روی سطح و کناره های آجر نسوز ملات بمالید. آجر نسوز را روی دیوار بمالید که از جلوی جعبه آتش شروع می شود و به عقب حرکت می کند، شکاف های انبساط در امتداد کف و پشت را با همپوشانی آجر بپوشانید، اما آن را عاری از ملات بگذارید.

  1. تمیز کردن

تمیز کردن

همانطور که آجر نسوز خود را اعمال می کنید، باید ملات اضافی را که از بین آجرها بیرون می ریزد، بتراشید. با این حال، خراش دادن ساده ملات برای ایجاد ظاهری صاف و کامل به اتصالات کافی نیست.

با استفاده از یک اسفنج مرطوب، ملات اضافی را پاک کنید. پاک کردن درزها و ملات همچنین باعث انعطاف پذیری آن می شود زیرا همه چیز خشک می شود و به محکم شدن اتصال نهایی ملات کمک می کند.

پس از اتمام پوشش آجر نسوز در جعبه آتش، تقریباً ساخت شومینه خود را تمام کرده اید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فراگیر اضافه کنید، بگذارید کل چیز به مدت 28 روز در یک محیط خشک خشک شود، و شما آماده خواهید بود که اولین آتش خود را روشن کنید!

برای دریافت مشاوره خرید انواع آجر نما با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *